AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #1 Del Skrevet 14. mars 2023 Målte hcg 216 IKM, 14dpo. I dag, 22 dpo er hcg 564. Altså langt fra dobling, men er innenfor normalen når man er i uke 5. Er 5+1 i dag. Noen solskinnshistorier? Eller andre erfaringer? Anonymkode: 58da8...92e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #2 Del Skrevet 15. mars 2023 Hcg skal vel doble seg på to-tre dager. Når nivåene dine bare har doblet seg en gang (pluss litt til) på 8 dager, så lover det jo dessverre ikke godt. Følg opp med flere prøver og vær litt insisterende på undersøkelse, for det kan fort være svangerskap utenfor livmor når hcg ikke stiger som det skal😔 Anonymkode: 674c2...0bf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #3 Del Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 14.3.2023 den 21.44): Målte hcg 216 IKM, 14dpo. I dag, 22 dpo er hcg 564. Altså langt fra dobling, men er innenfor normalen når man er i uke 5. Er 5+1 i dag. Noen solskinnshistorier? Eller andre erfaringer? Anonymkode: 58da8...92e Avsporing, men hvordan måler du dette? Jeg har bare fått målt hcg nivået hos legen. Anonymkode: 16c00...d15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #4 Del Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Avsporing, men hvordan måler du dette? Jeg har bare fått målt hcg nivået hos legen. Anonymkode: 16c00...d15 Ja, måler det hos lege Anonymkode: 58da8...92e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #5 Del Skrevet 16. mars 2023 Beklager, men dette ser ikke lovende ut. Det er økningen mer enn selve tallet som har betydning. Hcg øker som resultat av celledeling. Anonymkode: 74a2b...631 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #6 Del Skrevet 16. mars 2023 I dag var hcg 1160??? Den har plutselig doblet seg. Er det håp? Anonymkode: 58da8...92e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #7 Del Skrevet 16. mars 2023 Dessverre er det ikke de faktiske nivåene som er viktig, men fordoblingstiden. J eg har vært i samme situasjon to ganger og vet nøyaktig hvor forferdelig grusomt det er når man prøver og prøver å finne statistikker, artikler eller studier som sier at dette kan gå fint. Sist gang jeg var i tilsvarende situasjon steg hcg sakte og jeg endte opp å "kaste bort" nesten 4 mnd av mitt liv på et svangerskap som endte opp i MA, utskrapning og lang ventetid før syklusen var tilbake. Som noen anbefalte tidligere, jeg synes du må kreve flere blodprøver og også ta blodprøver som kan hjelpe deg å forstå bedre hvorfor dette skjer. Særlig progesteron-nivåer er viktige. Viser det seg at du har litt lave nivåer av progesteron mens du er gravid, bør du få progesteronstøtte neste gang. Progesteron bør måles kun ca. 1 uke etter EL eller som i ditt tilfelle, mens man er gravid. Ellers skal progesteron være lav. Anonymkode: afcee...c97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #8 Del Skrevet 16. mars 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: I dag var hcg 1160??? Den har plutselig doblet seg. Er det håp? Anonymkode: 58da8...92e Selvfølgelig er det alltid håp 💕 Men jeg håper at legen din følger opp med blodprøver litt til. Anonymkode: afcee...c97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #9 Del Skrevet 16. mars 2023 Får progesteronstøtte fra før. Skal ha ultralyd og nye blodprøver tirsdag, så får vi se hva som skjer! Fikk jo et lite håp nå🥹 Anonymkode: 58da8...92e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #10 Del Skrevet 16. mars 2023 Mine dobla seg ikke helt slik det skulle (gikk 3-4 dager før prøvene var kanskje 1/3 del av det det var) samt at jeg hadde hcg verdier i laveste sjiktet. Men det gikk fint! (hun er 2 mnd nå🫶🏼 etterlengtet etter å ha vært langtidsprøver). Dette var kun første to ukene fra jeg ve 3+6-5+6. Legen min var aldri stressa selvom jeg var det etter å ha lest mye her. Samtidig kunne det jo gått galt også. Men det kan gå galt om hcg er høy også, så man må prøve å legge bekymringene fra seg. Anonymkode: 76058...e7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #11 Del Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Mine dobla seg ikke helt slik det skulle (gikk 3-4 dager før prøvene var kanskje 1/3 del av det det var) samt at jeg hadde hcg verdier i laveste sjiktet. Men det gikk fint! (hun er 2 mnd nå🫶🏼 etterlengtet etter å ha vært langtidsprøver). Dette var kun første to ukene fra jeg ve 3+6-5+6. Legen min var aldri stressa selvom jeg var det etter å ha lest mye her. Samtidig kunne det jo gått galt også. Men det kan gå galt om hcg er høy også, så man må prøve å legge bekymringene fra seg. Anonymkode: 76058...e7e Åå gratulerer så masse! Håper det er mitt tilfelle også. Vært prøver i 3 år, første IVF forsøk! 🥰 Anonymkode: 58da8...92e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #12 Del Skrevet 16. mars 2023 Jeg ville vært litt skeptisk hadde jeg vært deg. Har selv to ivf-forsøk med unormal hcg-utvikling som ikke gikk veien. Den ene avsluttet seg selv ved 5+3, den andre dro ut og ut i tid og jeg måtte på sykehus for å sjekke om det var exu. Samme dag jeg var på sykehuset så begynte jeg heldigvis å blø av meg selv, så jeg slapp medisiner for å få avsluttet. Anonymkode: b80f7...c38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #13 Del Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg ville vært litt skeptisk hadde jeg vært deg. Har selv to ivf-forsøk med unormal hcg-utvikling som ikke gikk veien. Den ene avsluttet seg selv ved 5+3, den andre dro ut og ut i tid og jeg måtte på sykehus for å sjekke om det var exu. Samme dag jeg var på sykehuset så begynte jeg heldigvis å blø av meg selv, så jeg slapp medisiner for å få avsluttet. Anonymkode: b80f7...c38 Ja, er jo det, er innstilt på at dette ikke går bra. Anonymkode: 58da8...92e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå