Gjest Anonymous Skrevet 13. mars 2002 #1 Del Skrevet 13. mars 2002 Jeg regner med at det er en del av de som er her inne på KG som har jobbet i vikarbyrå. Har dere noen erfaringer dere vil dele med oss andre som vurderer å registrere seg hos dem? Evt Tips om hva man bør styre unna eller passe seg for? HM Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mia Skrevet 13. mars 2002 #2 Del Skrevet 13. mars 2002 Jeg arbeider som kunde og personalkonsulent i et vikarbyrå, og vil selvfølgelig anbefale deg å registrere deg der! Det kan gi deg uante muligheter, og du er aldri forpliktet til å takke ja til et oppdrag. Det er ikke noe arbeidskontor - du er sjefen! Dessuten kan det være lurt å være registrert i en slik database, du kan bli "headhuntet" til mange spennende stillinger. Rettighetene dine vil bli gitt deg av personalkonsulenten i byrået (forutsatt at det er et seriøst byrå) og du får nok flere fordeler enn du i utgangspunktet forbinder med byrå. Registrer deg gjerne i flere byråer, så vil du få en formening om hvem som evt. vil ta best vare på deg. Lykke til! _________________ Mia1212[ Dette Innlegg er endret av: Mia den 2002-03-13 10:55 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CEL. Skrevet 13. mars 2002 #3 Del Skrevet 13. mars 2002 Ja, enig med Mia; registrer deg i flere byråer slik at du har større sjans til å få jobb. I tillegg kan du da se hvem som behandler deg best og velge byrå ut fra det. Jeg har jobb igjennom et vikarbyrå og er snart ferdig med kontrakten min her jeg er i dag. Jeg er reg. i to byråer, og jeg er blitt behandlet dårlig i det byrået jeg har jobb igjennom nå og kommer nok til å kutte dem ut. Lykke til!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mita Skrevet 14. mars 2002 #4 Del Skrevet 14. mars 2002 Heisann! Jobba gjennom Manpower no, og dei e kjempe flinke! Tok litt testa en dag, og to daga etter fekk eg beskjed om en jobb dei skulle sende inn cv'en min til, og dagen etter det, hadde eg jobb i telenor! Har berre hatt gode erfaringa med Manpower, og anbefala dei på det varmaste! Det gjer deg mulegheita til å prøve mange nye ting, få mange erfaringa osv. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. mars 2002 #5 Del Skrevet 25. mars 2002 Jeg har vært innom en del vikarbyråer, og har både positive og negative erfaringer. Det du må tenke litt på er at vikarbyråene ofte er opptatt av å få deg ut i jobb til enhver pris (untatt timelønna). Det jeg mener er at dersom du er "fersk" kan de dytte deg ut i en jobb du egentlig ikke ønsker. Husk at de tjener penger på at du er i en jobb gjennom dem, uansett om DU trives eller ikke. Og de er noen luringer, legger gjerne litt ekstra på når de forteller deg hvor heldig du er som får muligheten til akkurat DEN jobben. Og så til timelønna: Stå på krava og forlang litt mer enn det de først tilbyr deg! Har du dette i hodet vil nok et vikarbyrå være noe å prøve! Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnie Skrevet 26. mars 2002 #6 Del Skrevet 26. mars 2002 Jeg har jobbet gjennom Westaff i snart ett år, og der er de kjempeflinke!!! De er veldig personlige, kommer innom deg på jobben innimellom (alltid med en liten ting )De var også veldig raske når det gjaldt å finne jobb, fikk en samme dag som jeg kom dit! Er ikke like fornøyd med Manpower, alt for store og upersonlig!!!! Jeg har registrert meg der to ganger (de hadde "mistet" søknaden min første gang!) Og hørte aldri noe fra dem!!! Men jeg vil også anbefale deg å registrere deg på flere samtidig!!! Lyke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå