AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #1 Del Skrevet 14. mars 2023 Jeg hadde siste mensdag 14. Februar, og delvis ubeskyttet sex med kjæresten 4. Mars. Har en app der jeg registrerer periodene mine og i følge den skulle jeg hatt mensen for 4 dager siden. I dag ble jeg skikkelig svimmel og kvalm på jobben og det svartna for meg. Har slitt med menssmerter før, men nå har jeg ikke noe tegn/symptomer på mensen bortsett fra murring og magen føles stram. Jeg vet at det er tidlig å ta en graviditetstest. Om det er ubevisstheten min som spiller et puss? Jeg har veldig lyst på barn da jeg vet at min biologiske klokke har begynt å tikke. Problemet er at jeg og kjæresten ikke bor i samme by og vi har bare vært sammen i litt over et halvt år Anonymkode: cf594...e78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #2 Del Skrevet 14. mars 2023 Utfallet endres ikke uansett hva man måtte mene her inne. Ta en test. Anonymkode: 16cf1...acc 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 14. mars 2023 #3 Del Skrevet 14. mars 2023 Det er ikke tidlig å ta en test 4 dager etter forventet mens, de fleste slår ut da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #4 Del Skrevet 14. mars 2023 Det er absolutt ikke tidlig å teste Anonymkode: 5c848...145 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #5 Del Skrevet 14. mars 2023 Enten ja eller nei. Så 50/50. Anonymkode: 91e37...8a4 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #6 Del Skrevet 14. mars 2023 Sannsynligheten er stor, men ville ventet noen dager med å teste. Dersom du ikke er gravid bør du nok diskutere dette med kjæresten din. Det virker jo ikke akkurat gunstig å forsøke bli gravid (som det virker som du gjør) når dere ikke bor sammen. Anonymkode: 48464...69b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertevarm Skrevet 14. mars 2023 #7 Del Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sannsynligheten er stor, men ville ventet noen dager med å teste. Dersom du ikke er gravid bør du nok diskutere dette med kjæresten din. Det virker jo ikke akkurat gunstig å forsøke bli gravid (som det virker som du gjør) når dere ikke bor sammen. Anonymkode: 48464...69b Ja. Vil helst ikke være gravid nå, før jeg og kjæresten har flyttet sammen. Vi har ikke møtt hverandres familie enda heller. Har passa ikke slik. Men jeg mener at hvis jeg er gravid så vil jeg ikke ta abort. Vi har snakka om det, og han trakk seg ut rett før han kom. Har også fått beskjed fra legen at jeg mangler b9 så det å være gravid nå er en veldig dårlig kombo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #8 Del Skrevet 14. mars 2023 Hjertevarm skrev (2 minutter siden): Ja. Vil helst ikke være gravid nå, før jeg og kjæresten har flyttet sammen. Vi har ikke møtt hverandres familie enda heller. Har passa ikke slik. Men jeg mener at hvis jeg er gravid så vil jeg ikke ta abort. Vi har snakka om det, og han trakk seg ut rett før han kom. Har også fått beskjed fra legen at jeg mangler b9 så det å være gravid nå er en veldig dårlig kombo. Det er jo bare å starte å ta folat det Anonymkode: 8d1e8...1c0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #9 Del Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg hadde siste mensdag 14. Februar, og delvis ubeskyttet sex med kjæresten 4. Mars. Har en app der jeg registrerer periodene mine og i følge den skulle jeg hatt mensen for 4 dager siden. I dag ble jeg skikkelig svimmel og kvalm på jobben og det svartna for meg. Har slitt med menssmerter før, men nå har jeg ikke noe tegn/symptomer på mensen bortsett fra murring og magen føles stram. Jeg vet at det er tidlig å ta en graviditetstest. Om det er ubevisstheten min som spiller et puss? Jeg har veldig lyst på barn da jeg vet at min biologiske klokke har begynt å tikke. Problemet er at jeg og kjæresten ikke bor i samme by og vi har bare vært sammen i litt over et halvt år Anonymkode: cf594...e78 4 dager erter forventet mens skal gi deg er ganske klokkeklart svar på en graviditetstest Anonymkode: 8d1e8...1c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #10 Del Skrevet 14. mars 2023 Rent praktisk er den jo relativt høy. Du har valgt å ha sex helt uten beskyttelse. Da blir 1 av 4 kvinner gravide i løpet av et kalenderår. Ønsker man ikke bli gravid må man bruke prevensjon. Anonymkode: 0691f...da4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertevarm Skrevet 14. mars 2023 #11 Del Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Rent praktisk er den jo relativt høy. Du har valgt å ha sex helt uten beskyttelse. Da blir 1 av 4 kvinner gravide i løpet av et kalenderår. Ønsker man ikke bli gravid må man bruke prevensjon. Anonymkode: 0691f...da4 Vi starta med beskyttelse. Jeg vil helst ikke gå på p-piller. Er muligens en risiko for blodpropp i genene mine. Og da jeg gikk på mini piller i forrige forhold fikk jeg bivirkninger av det i form av det mentale(lett depresjon). Vi ble litt ivrig på slutten og mente at sex er best uten beskyttelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 14. mars 2023 #12 Del Skrevet 14. mars 2023 Har du regelmessig syklus? Hvor lang er syklus din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertevarm Skrevet 14. mars 2023 #13 Del Skrevet 14. mars 2023 Sofakona skrev (Akkurat nå): Har du regelmessig syklus? Hvor lang er syklus din Jeg har aldri hatt regelmessig syklus. Den har hoppet over flere mnd da jeg var yngre. Og ustabil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertevarm Skrevet 14. mars 2023 #14 Del Skrevet 14. mars 2023 Det beste er nok å ta en test, og få sjekket opp i dette her. Men fikk spørsmål fra kolleger om dette i dag. Og jeg begynte å lure. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 14. mars 2023 #15 Del Skrevet 14. mars 2023 Hjertevarm skrev (3 minutter siden): Vi starta med beskyttelse. Jeg vil helst ikke gå på p-piller. Er muligens en risiko for blodpropp i genene mine. Og da jeg gikk på mini piller i forrige forhold fikk jeg bivirkninger av det i form av det mentale(lett depresjon). Vi ble litt ivrig på slutten og mente at sex er best uten beskyttelse. Tror du blodpropprisikoen er mindre ved graviditet da? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 14. mars 2023 #16 Del Skrevet 14. mars 2023 Hjertevarm skrev (1 minutt siden): Jeg har aldri hatt regelmessig syklus. Den har hoppet over flere mnd da jeg var yngre. Og ustabil. Da må du ikke gå etter en app. Du kan vare bruke app når du har regelmessig syklus. Så dermed vet du nå ikke når du hadde eggløsning..eller når mensen skal komme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertevarm Skrevet 14. mars 2023 #17 Del Skrevet 14. mars 2023 Sofakona skrev (2 minutter siden): Da må du ikke gå etter en app. Du kan vare bruke app når du har regelmessig syklus. Så dermed vet du nå ikke når du hadde eggløsning..eller når mensen skal komme Jeg vet. Men den gir meg en liten indikasjon. Er appen som min aktivitetsklokke er koblet opp mot. Og jeg vet selv at jeg har idiotiske tanker nå. Men tankene begynner å spinne når de man jobber med (leger) lurer på om jeg er gravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 14. mars 2023 #18 Del Skrevet 14. mars 2023 Siden det er 1 mnd siden du hadde sist mens..og la oss si du hadde eggløsning 14 dager etter..da burde du fått positive test nå 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertevarm Skrevet 14. mars 2023 #19 Del Skrevet 14. mars 2023 Topsi skrev (8 minutter siden): Tror du blodpropprisikoen er mindre ved graviditet da? Kan bare si: fastlegen min er skeptisk til at jeg gikk på p-piller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertevarm Skrevet 14. mars 2023 #20 Del Skrevet 14. mars 2023 Sofakona skrev (1 minutt siden): Siden det er 1 mnd siden du hadde sist mens..og la oss si du hadde eggløsning 14 dager etter..da burde du fått positive test nå Takk. Var dette jeg håpet å få svar på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå