AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #1 Del Skrevet 13. mars 2023 Noen som har tips? Jeg er ute etter en bok som er like fengende som disse to, og som er like godt skrevet. Gjerne en bok der virkelighet og fiksjon blir blandet, eller en ren memoir. Andre bøker jeg tenker på er Dette Blendende Fravær av Lys av Tahar Ben Jelloun, og også Papillon av Henri Charriere. Utrolig gode beskrivelser av livsendrende opplevelser er det jeg er ute etter. Anonymkode: 755ab...915 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #2 Del Skrevet 13. mars 2023 Kanskje denne? Utrulig bra skrive! https://www.nlb.no/boker/voksne/skjonnlitteratur/kjaerlighet-og-underholdning/gebelawis-barn Anonymkode: 57c49...e3b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #3 Del Skrevet 13. mars 2023 Har du lest Midnattbarn og Sataniske vers av Salman Rushdie? De faller midt i kategorien du beskriver. Når man leser dem forstår man virkelig hvorfor de er verdenslitteratur. Anonymkode: 57c49...e3b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rebecca30 Skrevet 13. mars 2023 #4 Del Skrevet 13. mars 2023 Jeg vil absolutt anbefale "Krystallslottet" av Jeannette Walls. Det er en memoar som forteller om Walls' oppvekst i en familie med nomadiske tendenser, og om hennes reise fra fattigdom og lidelse til å bli en suksessfull forfatter og journalist. Boken er utrolig godt skrevet, og Walls maler et levende og fargerikt bilde av hennes unike livserfaringer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #5 Del Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Kanskje denne? Utrulig bra skrive! https://www.nlb.no/boker/voksne/skjonnlitteratur/kjaerlighet-og-underholdning/gebelawis-barn Anonymkode: 57c49...e3b Takk! Mahfous burde jeg absolutt lese, skal teste den Anonymkode: 755ab...915 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #6 Del Skrevet 13. mars 2023 Rebecca30 skrev (23 minutter siden): Jeg vil absolutt anbefale "Krystallslottet" av Jeannette Walls. Det er en memoar som forteller om Walls' oppvekst i en familie med nomadiske tendenser, og om hennes reise fra fattigdom og lidelse til å bli en suksessfull forfatter og journalist. Boken er utrolig godt skrevet, og Walls maler et levende og fargerikt bilde av hennes unike livserfaringer. Den har jeg lest, den er vanvittig bra, og akkurat en slik bok jeg er ute etter! TS Anonymkode: 755ab...915 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #7 Del Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Har du lest Midnattbarn og Sataniske vers av Salman Rushdie? De faller midt i kategorien du beskriver. Når man leser dem forstår man virkelig hvorfor de er verdenslitteratur. Anonymkode: 57c49...e3b Nei har ikke det. Det var jo noe "alle" leste når de kom, kanskje jeg burde se på dem. TS Anonymkode: 755ab...915 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 13. mars 2023 #8 Del Skrevet 13. mars 2023 (endret) Har ikke lest noen av de du nevner, men legger inn noen forslag likevel. Stillitsen av Donna Tartt Utvalgte emner i katastrofefysikk av Marisha Pessl Sharks in the Time of Saviours av Kawai Strong Washburn Endret 13. mars 2023 av Rumle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 17. november 2024 #9 Del Skrevet 17. november 2024 Kan anbefale "Jeg - Phoolan Devi" av Phoolan Devi, og "Det vil helst gå godt" av Max Manus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 17. november 2024 #10 Del Skrevet 17. november 2024 Mengele zoo av Gert Nygårdshaug Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå