Gå til innhold

Femar/letrozol før mensen?

Fiia

Anbefalte innlegg

Har ikke hatt mensen på 3 måneder. Har pcos og går på 3000mg metformin og gjort det siden august. Hadde regelmessig sykluser frem til desember, men så forsvant bare mensen plutselig. 
Fikk femar/letrozol av gyn og til tross for manglende mensen så skulle jeg begynne på de i dag og ta de i 5 dager. Dette ville gi eggløsning og eventuelt en menstruasjon med mindre jeg blir gravid. Skjønner at dette er veldig bakvendt og lurer på om noen andre her har samme erfaring med å begynne på letrozol når man ikke har mensen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fiia skrev (11 minutter siden):

Har ikke hatt mensen på 3 måneder. Har pcos og går på 3000mg metformin og gjort det siden august. Hadde regelmessig sykluser frem til desember, men så forsvant bare mensen plutselig. 
Fikk femar/letrozol av gyn og til tross for manglende mensen så skulle jeg begynne på de i dag og ta de i 5 dager. Dette ville gi eggløsning og eventuelt en menstruasjon med mindre jeg blir gravid. Skjønner at dette er veldig bakvendt og lurer på om noen andre her har samme erfaring med å begynne på letrozol når man ikke har mensen? 

Mest normalt er å få primolut el.l først for å provosere fram en menstruaskon. Deretter starte med tablettene. Ville nok etterspurt legen om det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, spør gynekologen om hva hen tenker om Primolut. Hva tanken bak å ikke få det er... er jo det mest vanlige for å sette i gang mensen/syklus.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 
Jeg fikk Metformin og Femar, og startet med èn gang da jeg ikke får mensen naturlig. Gyn/legen mente at det ikke var noenting som tilsa at det er nødvendig å ha blødning før oppstart - med mindre jeg ønsket det selv. «Det er uansett ikke en ordentlig menstruasjon når det er framprovosert med legemidler». Hatt runde 2 nå, og har oppnådd eggeløsning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...