AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #1 Del Skrevet 13. mars 2023 Vi vil gjerne prøve å bli gravide mot sommeren og tenker ta ut kobberspiralen før vi drar på ferie. Er det veldig sannsynlig å bli gravid når man tar den ut dersom man har eggløsning er par dager før? Håper aller mest at det klaffer på «neste» eller senere, men plutselig slo det meg at det kan skje når man tar den ut også? Noen som har erfart dette? Anonymkode: 4aaa5...9fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 13. mars 2023 #2 Del Skrevet 13. mars 2023 (endret) Hvis du har eggløsning et par dager før, vil egget være dødt når spiralen tas ut, men hvis spiralen virker ved å ikke hemme spermiene som den vanligvis gjør, men hemme at det befruktede egget fester seg, så vil jo den effekten være bort når egget når livmoren og du kan bli gravid. Endret 13. mars 2023 av Topsi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #3 Del Skrevet 13. mars 2023 Topsi skrev (3 minutter siden): Hvis du har eggløsning et par dager før, vil egget være dødt når spiralen tas ut, men hvis spiralen virker ved å ikke hemme spermiene, men hemme at det befruktede egget fester seg, så vil jo den effekten være bort når egget når livmoren og du kan bli gravid. Jeg tror kanskje sistnevnte gjelder ved kobberspiral? Hvor lenge er egget i livmoren før det dør da? Anonymkode: 4aaa5...9fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 13. mars 2023 #4 Del Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tror kanskje sistnevnte gjelder ved kobberspiral? Hvor lenge er egget i livmoren før det dør da? Anonymkode: 4aaa5...9fc Jeg leste nettopp om det, hovedmekanismen er å hemme spermiene. Det spekuleres i om den også hemmer implantasjon, men dette er ikke hovedmekanismen. Egget lever i ca et døgn. MEN du er jo ikke sikker nødvendigvis på eggløsnlngsdato, så om graviditet er en katastrofe i en måned men.ikle neste kan du jo bare vente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #5 Del Skrevet 13. mars 2023 Topsi skrev (36 minutter siden): Jeg leste nettopp om det, hovedmekanismen er å hemme spermiene. Det spekuleres i om den også hemmer implantasjon, men dette er ikke hovedmekanismen. Egget lever i ca et døgn. MEN du er jo ikke sikker nødvendigvis på eggløsnlngsdato, så om graviditet er en katastrofe i en måned men.ikle neste kan du jo bare vente hehe, ingen krise, mer at måneden etter hadde passet bedre🙈 men at vi reiser bort og da må vente en god del lenger. Ikke at det er så lett å time uansett, men hadde jo vært fantastisk.. Anonymkode: 4aaa5...9fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 13. mars 2023 #6 Del Skrevet 13. mars 2023 Jeg hadde tatt den ut nå og begynte å prøve...å bli gravid generelt kan ta tid, med tanke på hormoner og spærm. Og selv med eggløsning og bra spærm kan det ta tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #7 Del Skrevet 13. mars 2023 Egget må bli befruktet for å leve når det har kommet så lang som til livmoren. Befruktningen skjer jo helst gjerne allerede i egglederne.. Anonymkode: d294a...a31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #8 Del Skrevet 14. mars 2023 Sofakona skrev (5 timer siden): Jeg hadde tatt den ut nå og begynte å prøve...å bli gravid generelt kan ta tid, med tanke på hormoner og spærm. Og selv med eggløsning og bra spærm kan det ta tid Vi skal gifte oss i sommer, så tør ikke risikere at det skulle skje rett før det🙈 plutselig blir man skikkelig dårlig, vanskelig å vite. Anonymkode: 4aaa5...9fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #9 Del Skrevet 14. mars 2023 Her klaffet det på første forsøk etter (hormon)spiralen ble tatt ut. Hadde trodd det tok lengre tid, og var egenlig litt tidlig i forhold til hva jeg hadde ønsket😅 Anonymkode: 09904...3ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #10 Del Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Her klaffet det på første forsøk etter (hormon)spiralen ble tatt ut. Hadde trodd det tok lengre tid, og var egenlig litt tidlig i forhold til hva jeg hadde ønsket😅 Anonymkode: 09904...3ab Men da på første eggløsning etter det? Ikke på forrige før du tok den ut, på en måte?🙈 Anonymkode: 4aaa5...9fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #11 Del Skrevet 14. mars 2023 Her klaffet det på første forsøk etter å ha tatt ut kobberspiralen. Tok ut 13., hadde eggløsning neste 5. Anonymkode: 9ec25...21a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #12 Del Skrevet 14. mars 2023 Ble gravid 2 uker etter den var ute. Hormonspiral Anonymkode: d3d18...919 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #13 Del Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Men da på første eggløsning etter det? Ikke på forrige før du tok den ut, på en måte?🙈 Anonymkode: 4aaa5...9fc Man har vanligvis ikke eggløsning med hormonspiral, så det var første etter den ble tatt ut, ja😁 Anonymkode: 09904...3ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #14 Del Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 14.3.2023 den 12.28): Ble gravid 2 uker etter den var ute. Hormonspiral Anonymkode: d3d18...919 Samme her. Anonymkode: 47009...aad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #15 Del Skrevet 16. mars 2023 Jeg fjernet kobberspiralen min i januar. Fjernet den dagene rundt eggløsning, så selv om vi startet prøvingen umiddelbart klaffet det ikke den perioden, men neste prøveperiode satt spiren🥰 Anonymkode: 34412...a52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #16 Del Skrevet 17. mars 2023 For min del (hormonspiral) har det tatt både 10 mnd og to uker. Anonymkode: 853ec...a7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #17 Del Skrevet 17. mars 2023 Det beste er nok å ta ut spiralen nå og bruke kondom så blir du også kjent med syklusen din først. Anonymkode: 3ce2c...54e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #18 Del Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det beste er nok å ta ut spiralen nå og bruke kondom så blir du også kjent med syklusen din først. Anonymkode: 3ce2c...54e Jeg har kobberspiral, så har normal syklus. Har helt track på når jeg har mensen og eggløsning da den er veldig jevn🙈 så utifra kalenderen min ser det ut som jeg har fruktbar periode bare noen dager før jeg tenker å ta den ut. Anonymkode: 4aaa5...9fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #19 Del Skrevet 17. mars 2023 Fjernet spiralen min samme dag jeg skulle ha mensen. Positiv 14 dager senere. Skjønner ikke hvordan det gikk ann… Anonymkode: a5c75...a9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #20 Del Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har kobberspiral, så har normal syklus. Har helt track på når jeg har mensen og eggløsning da den er veldig jevn🙈 så utifra kalenderen min ser det ut som jeg har fruktbar periode bare noen dager før jeg tenker å ta den ut. Anonymkode: 4aaa5...9fc Ok, da er sjansen lav for å bli gravid i den fruktbare perioden når du fortsatt har spiralen i, så hvis du vil bli gravid da bør du nok ta den ut måneden før. Anonymkode: 3ce2c...54e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå