AnonymBruker Skrevet 9. desember 2023 #101 Del Skrevet 9. desember 2023 Nå har jeg gått ned 27 kg, og jeg blir bare mer og mer glad for at jeg fikk begynne på Wegovy. Kroppen er lettere, all bevegelse er lettere, jeg har en jobb der jeg må være ganske aktiv så det er mildt sagt lettere å være på jobb nå. Jeg har tatt i bruk klær som har ligget bakerst i skapet i over 10 år. Jeg er nå i kategorien overvektig, ikke fedme grad 1 eller 2. Jeg kan nå gå med støvletter igjen, de har faktisk vært for trange. Halskjedene mine passer igjen også, jeg trodde faktisk ikke at jeg hadde så mye fett rundt halsen. Jeg kan kjøpe klær på vanlige klesbutikker igjen. Pulsen som har vært veldig høy er nå normal. Jeg har færre små urinlekkasjer. Jeg kjenner ikke lenger på skammen om jeg en veldig sjelden gang spiser på en fast-food restaurant. Bare et lite utdrag av alle gledene ved å gå ned i vekt. Anonymkode: d5702...638 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2023 #102 Del Skrevet 13. desember 2023 Jeg gikk et år på saxenda og fikk i lengden vondt i brystet flere ganger. Jeg valgte å slutte og gikk over på mysimba og har ikke merket noe mer til det. Håper de forsker mer på langtidsvirkninger på disse slankemedisinene. Anonymkode: f836d...62a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #103 Del Skrevet 14. desember 2023 Hvor lang tid tok det før dere merket noe effekt på matlysten? Jeg tok første dose på tirsdag. Anonymkode: 3347f...091 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #104 Del Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor lang tid tok det før dere merket noe effekt på matlysten? Jeg tok første dose på tirsdag. Anonymkode: 3347f...091 21 uker. Da gikk jeg på nest høyeste dose og hadde gjort det en stund. Jeg økte ikke til høyeste dose pga bivirkninger og sto egentlig på nippet til å avslutte soden jeg ikke merka noen ønska effekt. Anonymkode: 5d1c9...d67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #105 Del Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg gikk et år på saxenda og fikk i lengden vondt i brystet flere ganger. Jeg valgte å slutte og gikk over på mysimba og har ikke merket noe mer til det. Håper de forsker mer på langtidsvirkninger på disse slankemedisinene. Anonymkode: f836d...62a De har jo vært på markedet i 15 år allerede som diabetesmedisiner, og det er ihvertfall sjeldent med svært alvorlige bivirkninger. Men det forskes nok på konstant. Anonymkode: 4bd29...f35 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2023 #106 Del Skrevet 14. desember 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Hvor lang tid tok det før dere merket noe effekt på matlysten? Jeg tok første dose på tirsdag. Anonymkode: 3347f...091 Merket allerede dagen etter Anonymkode: 3317f...fcd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 14. desember 2023 #107 Del Skrevet 14. desember 2023 Tråden er ryddet for diskusjon rundt dosering av medisiner Perelandra, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2023 #108 Del Skrevet 17. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 14.12.2023 den 9.53): 21 uker. Da gikk jeg på nest høyeste dose og hadde gjort det en stund. Jeg økte ikke til høyeste dose pga bivirkninger og sto egentlig på nippet til å avslutte soden jeg ikke merka noen ønska effekt. Anonymkode: 5d1c9...d67 Om man ikke merker noe effekt, kan jeg da si ifra til lege eller MÅ man trappe opp? Anonymkode: 3347f...091 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #109 Del Skrevet 18. desember 2023 Jeg gikk på Wegovy fra april til nå i desember. Søtsuget og matlyst forsvant med en gang. Gikk ned fra 138Kg.til 114Kg.på 8Mnd.Rett og slett "sofaslanking" Men mistet mye hår,konstant vondt i magen,trøtt,sløv.Ble rett og slett syk av alt over 50.klikk. Nå er det jul,så da skal jeg spise og kose meg som jeg aldri har gjort før! Anonymkode: e960f...202 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #110 Del Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg gikk på Wegovy fra april til nå i desember. Søtsuget og matlyst forsvant med en gang. Gikk ned fra 138Kg.til 114Kg.på 8Mnd.Rett og slett "sofaslanking" Men mistet mye hår,konstant vondt i magen,trøtt,sløv.Ble rett og slett syk av alt over 50.klikk. Nå er det jul,så da skal jeg spise og kose meg som jeg aldri har gjort før! Anonymkode: e960f...202 Men da må jeg si at du har brukt Wegovy feil. Wegovy skal være et hjelpemiddel samtidig som du spiser sunt og kalorifattig og mosjonerer. Om du nå skal fråtse i mat så er du tilbake på 138 kg før du vet ordet av det. Synes det er mange fordommer mot oss som tar Wegovy nettopp fordi de tror vi ser på det som en quickfix, men for meg (og mange) er det et nødvendig og viktig hjelpemiddel for å bli kvitt sykdommen som fedme er. Anonymkode: d5702...638 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #111 Del Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg gikk på Wegovy fra april til nå i desember. Søtsuget og matlyst forsvant med en gang. Gikk ned fra 138Kg.til 114Kg.på 8Mnd.Rett og slett "sofaslanking" Men mistet mye hår,konstant vondt i magen,trøtt,sløv.Ble rett og slett syk av alt over 50.klikk. Nå er det jul,så da skal jeg spise og kose meg som jeg aldri har gjort før! Anonymkode: e960f...202 Men da er du snart tilbake til utgangspunktet, er du ikke det da? 🤔 Jeg gikk på Saxenda, måtte slutte pga. problemer med galleblæra, kiloene snek seg på igjen, til tross for at jeg ikke gikk helt tilbake til gamle uvaner, men spiste litt mer enn på Saxenda. Anonymkode: 28564...e61 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #112 Del Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men da er du snart tilbake til utgangspunktet, er du ikke det da? 🤔 Jeg gikk på Saxenda, måtte slutte pga. problemer med galleblæra, kiloene snek seg på igjen, til tross for at jeg ikke gikk helt tilbake til gamle uvaner, men spiste litt mer enn på Saxenda. Anonymkode: 28564...e61 Jeg gikk også på saxenda og fikk flere episoder med brystsmerter så jeg valgte og slutte og har ikke hatt vondt siden.Gikk på saxenda ca 1 år. Anonymkode: f836d...62a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #113 Del Skrevet 18. desember 2023 On 12/9/2023 at 3:52 PM, AnonymBruker said: Nå har jeg gått ned 27 kg, og jeg blir bare mer og mer glad for at jeg fikk begynne på Wegovy. Kroppen er lettere, all bevegelse er lettere, jeg har en jobb der jeg må være ganske aktiv så det er mildt sagt lettere å være på jobb nå. Jeg har tatt i bruk klær som har ligget bakerst i skapet i over 10 år. Jeg er nå i kategorien overvektig, ikke fedme grad 1 eller 2. Jeg kan nå gå med støvletter igjen, de har faktisk vært for trange. Halskjedene mine passer igjen også, jeg trodde faktisk ikke at jeg hadde så mye fett rundt halsen. Jeg kan kjøpe klær på vanlige klesbutikker igjen. Pulsen som har vært veldig høy er nå normal. Jeg har færre små urinlekkasjer. Jeg kjenner ikke lenger på skammen om jeg en veldig sjelden gang spiser på en fast-food restaurant. Bare et lite utdrag av alle gledene ved å gå ned i vekt. Anonymkode: d5702...638 Hvordan har det gått med muskelmassen, og føler du deg sterkere/raskere enn før når du trener? Anonymkode: 95424...b63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #114 Del Skrevet 18. desember 2023 On 7/18/2023 at 11:51 AM, AnonymBruker said: I dag er jeg offisielt normalvektig! Har gått ned nesten 20 kg siden begynnelsen av mars, og i dag er bmi 24,7. Har hatt masse kvalme og bivirkninger, og selvsagt er det dyrt - men for en følelse å vite at jeg nå er normalvektig! Jeg skal ned noen kilo til, og regner med å måtte stå på wegovy i lang, lang tid, men for meg er det verdt det. Jeg vurderer også sterkt å oppsøke hjelp/terapi mot overspising. Ønsker alle her fortsatt god sommer, og lykke til med alle opp og nedturer man møter i kampen mot kiloene (og seg selv). Anonymkode: a1610...aed Gratulerer! Har du holdt deg stabil til nå, og hvordan har det gått med muskelmasse/kondis? Anonymkode: 95424...b63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #115 Del Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Men da er du snart tilbake til utgangspunktet, er du ikke det da? 🤔 Jeg gikk på Saxenda, måtte slutte pga. problemer med galleblæra, kiloene snek seg på igjen, til tross for at jeg ikke gikk helt tilbake til gamle uvaner, men spiste litt mer enn på Saxenda. Anonymkode: 28564...e61 Neppe,ble anbefalt av legen å ha en pause da jeg rett og slett ble syk. Men vurderer å ta sprøyta igjen om behov Feb/Mars. Jeg er en gubbe på 50år/196.Cm. Har ikke det alvorligste overvekts problemet,men er dette hjertet da... Anonymkode: e960f...202 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #116 Del Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Men da må jeg si at du har brukt Wegovy feil. Wegovy skal være et hjelpemiddel samtidig som du spiser sunt og kalorifattig og mosjonerer. Om du nå skal fråtse i mat så er du tilbake på 138 kg før du vet ordet av det. Synes det er mange fordommer mot oss som tar Wegovy nettopp fordi de tror vi ser på det som en quickfix, men for meg (og mange) er det et nødvendig og viktig hjelpemiddel for å bli kvitt sykdommen som fedme er. Anonymkode: d5702...638 Vil ikke si meg enig i det men.Er fysisk aktiv i jobb 9.5.timer. Trener styrke og har gjort det i over 30.år nå. Men ble regelrett syk i kropp og sjel av sprøyta,må ha ei pause nå. Er 50,og bør tenke litt på hjertet, men ikke akkurat nå... Anonymkode: e960f...202 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #117 Del Skrevet 18. desember 2023 Går på laveste dose på wegovy, og skal øke 1 juledag. Merker at effekten ikke er den helt store nå, på uke 4. Var veldig effektiv de to første ukene. Men merker jo at jeg blir fortere mett, og fortere kvalm av søtsaker. Men spesielt denne uken merker jeg at jeg er fysen og mye mer sulten. Mensen er rett rundt hjørnet, så kan jo være derfor… Når følte dere at dere hadde full effekt av sprøyten? Anonymkode: 68a78...f20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #118 Del Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Neppe,ble anbefalt av legen å ha en pause da jeg rett og slett ble syk. Men vurderer å ta sprøyta igjen om behov Feb/Mars. Jeg er en gubbe på 50år/196.Cm. Har ikke det alvorligste overvekts problemet,men er dette hjertet da... Anonymkode: e960f...202 Ønsker deg lykke til og kos deg med julemat. Klart man må ta en pause fra sprøyta når man blir syk. Anonymkode: 28564...e61 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #119 Del Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Går på laveste dose på wegovy, og skal øke 1 juledag. Merker at effekten ikke er den helt store nå, på uke 4. Var veldig effektiv de to første ukene. Men merker jo at jeg blir fortere mett, og fortere kvalm av søtsaker. Men spesielt denne uken merker jeg at jeg er fysen og mye mer sulten. Mensen er rett rundt hjørnet, så kan jo være derfor… Når følte dere at dere hadde full effekt av sprøyten? Anonymkode: 68a78...f20 Høres kjent ut.Nå er jeg mann,men vil tro mensen vil spille inn. Kjenner flere jenter som har fått uregelmessig/mistet i perioder. Men kommer igjen da dosen bør økes. Håper du er i samråd med legen din.Vi alle reagerer forskjellig og må prøve oss frem. Selv erfarte jeg at hengeren kom 3 dager før stikket.så ble stopp i 4 dager. Økte gradvis, men har ei pause nå på en Mnd.eller to.72 klikk ble for mye for meg... Anonymkode: e960f...202 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2023 #120 Del Skrevet 18. desember 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ønsker deg lykke til og kos deg med julemat. Klart man må ta en pause fra sprøyta når man blir syk. Anonymkode: 28564...e61 Takk for det! Blir sikkert uvel av julemat på lik linje som de siste 50 årene.... Anonymkode: e960f...202 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå