Gå til innhold

Wegovy og Ozempic erfaringer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen her som bruker Wegovy eller Ozempic? Hvor mye har du gått ned, har du bivirkninger, hva koster det? 

Skal prøve Wegovy, men synes den er så dyr. 2800 på høyeste dose. Kanskje det er verdt det? Eller er Ozempic nesten like bra? 

Anonymkode: 5e4b7...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hei, er det noen her som bruker Wegovy eller Ozempic? Hvor mye har du gått ned, har du bivirkninger, hva koster det? 

Skal prøve Wegovy, men synes den er så dyr. 2800 på høyeste dose. Kanskje det er verdt det? Eller er Ozempic nesten like bra? 

Anonymkode: 5e4b7...a62

Har brukt begge deler. Går nå på Wegovy 2.4 mg til 2775 kr.

Det er verdt det - går sakte, men sikkert nedover. Går på høyeste dose fordi det er kun det som funker på min kropp. Opplevde aldri virkning på de minste dosene som mange andre opplever. Så det har tatt tid (pga den lange opptrapping)en å komme seg til riktig nivå og oppleve fremgang.

Har opplevd bivirkninger innimellom ved at jeg spist for mye/feil type mate - type vondt i magen og diare.

To ganger har jeg opplevd svovelrap, og en gang så kvalm at jeg måtte spy opp alt mageinnhold. Men ellers svært lite bivirkninger (henger nok sammen med at jeg ikke opplevd så mye virkning heller før største dose).

Totalt vektnedgang på ca 1 år er 12 kilo, og har ca 16 kilo igjen. Nå som jeg er på største dose går det kjappere nedover og bruker nok mindre tid på resten. 

Anonymkode: 6dce1...89a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har brukt begge deler. Går nå på Wegovy 2.4 mg til 2775 kr.

Det er verdt det - går sakte, men sikkert nedover. Går på høyeste dose fordi det er kun det som funker på min kropp. Opplevde aldri virkning på de minste dosene som mange andre opplever. Så det har tatt tid (pga den lange opptrapping)en å komme seg til riktig nivå og oppleve fremgang.

Har opplevd bivirkninger innimellom ved at jeg spist for mye/feil type mate - type vondt i magen og diare.

To ganger har jeg opplevd svovelrap, og en gang så kvalm at jeg måtte spy opp alt mageinnhold. Men ellers svært lite bivirkninger (henger nok sammen med at jeg ikke opplevd så mye virkning heller før største dose).

Totalt vektnedgang på ca 1 år er 12 kilo, og har ca 16 kilo igjen. Nå som jeg er på største dose går det kjappere nedover og bruker nok mindre tid på resten. 

Anonymkode: 6dce1...89a

Så bra at det går den rette veien! Håper på det samme selv. Er 170 høy og veier 100 kg. Legen anbefalte meg Wegovy, men synes selvsagt at prisen er høy 🙈

Anonymkode: 5e4b7...a62

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så bra at det går den rette veien! Håper på det samme selv. Er 170 høy og veier 100 kg. Legen anbefalte meg Wegovy, men synes selvsagt at prisen er høy 🙈

Anonymkode: 5e4b7...a62

Du kan starte med Ozempic om du ønsker lavere pris. Der er prisen 1158 kr uansett dose. Oz er samme virkestoff som i Wegovy, men med andre hjelpestoffer. Eneste aberet der er at noen leger ikke vil skrive ut Ozempic med mindre du har diabetes  da det er mangel på Ozempic for tiden. 

Anonymkode: 6dce1...89a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsommer
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei, er det noen her som bruker Wegovy eller Ozempic? Hvor mye har du gått ned, har du bivirkninger, hva koster det? 

Skal prøve Wegovy, men synes den er så dyr. 2800 på høyeste dose. Kanskje det er verdt det? Eller er Ozempic nesten like bra? 

Anonymkode: 5e4b7...a62

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gått på Ozempic tidligere. Jeg mistet absolutt all lyst på usunn mat. Det bød med imot. Jeg gikk på den i nesten 1 år og gikk ned mye mer enn jeg håpet på. Til slutt sa legen at nå var det nok. 
Da kom søtsuget tilbake som ett godstog samtidig som jeg var deprimert pga dødsfall i nær familie. Jeg trøstespiste på meg alle kiloene igjen.

Nå skal jeg begynne på den igjen og skal aldri slutte denne gangen. Jeg skal fortsette med minste dose resten av mitt liv for å ikke få lyst på usunn mat igjen.

Ozempic er dyrt, men det er jeg hellig overbevist om at jeg tjente inn fordi jeg aldri kjøpte noe som helt usunn mat eller godteri.

Ei jeg kjenner bruker Wegovy 1ml og den sprøyta varer i ca 3 mnd. Så egentlig er den ikke så veldig dyrt over tid.

Anonymkode: 8d42b...a62

  • Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ozempic får man ikke lengre ettersom wegovy er kommet. Er kun diabetikere som nå får ozempic. Skal du begynne på dette stoffet så må du huske på å trene styrke i tillegg. Det har blitt dokumentert at man i tillegg mister muskelmasse. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkedykker skrev (36 minutter siden):

Det har blitt dokumentert at man i tillegg mister muskelmasse. 

Det gjør vel alle som går ned i vekt uavhegig av wegovy.

Anonymkode: 6dce1...89a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Virker ikke på meg.

Anonymkode: 425a7...faa

Så leit, hvilken har du prøvd og hvor stor dose?

Anonymkode: 5e4b7...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar alle sammen! Er spent på å komme i gang, tenker det blir Wegovy. Men legen sa at mange utvikler gallestein, har dere opplevd dette? Høres fryktelig ut 🙈 Ts 

Anonymkode: 5e4b7...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Takk for alle svar alle sammen! Er spent på å komme i gang, tenker det blir Wegovy. Men legen sa at mange utvikler gallestein, har dere opplevd dette? Høres fryktelig ut 🙈 Ts 

Anonymkode: 5e4b7...a62

hva er "mange"? På facebookgruppa med 11.000 medlemmer virker det å være svært få som rapporterer om det.

Anonymkode: 6dce1...89a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Takk for alle svar alle sammen! Er spent på å komme i gang, tenker det blir Wegovy. Men legen sa at mange utvikler gallestein, har dere opplevd dette? Høres fryktelig ut 🙈 Ts 

Anonymkode: 5e4b7...a62

Stor vektnedgang i seg selv gir økt risiko for gallestensanfall. 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.3.2023 den 16.39):

Har brukt begge deler. Går nå på Wegovy 2.4 mg til 2775 kr.

Det er verdt det - går sakte, men sikkert nedover. Går på høyeste dose fordi det er kun det som funker på min kropp. Opplevde aldri virkning på de minste dosene som mange andre opplever. Så det har tatt tid (pga den lange opptrapping)en å komme seg til riktig nivå og oppleve fremgang.

Har opplevd bivirkninger innimellom ved at jeg spist for mye/feil type mate - type vondt i magen og diare.

To ganger har jeg opplevd svovelrap, og en gang så kvalm at jeg måtte spy opp alt mageinnhold. Men ellers svært lite bivirkninger (henger nok sammen med at jeg ikke opplevd så mye virkning heller før største dose).

Totalt vektnedgang på ca 1 år er 12 kilo, og har ca 16 kilo igjen. Nå som jeg er på største dose går det kjappere nedover og bruker nok mindre tid på resten. 

Anonymkode: 6dce1...89a

12 kilo på 1 år?? Det var veldig sakte nedgang 

Anonymkode: 3fb4e...6a0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva med saxenda? Er ikke det også et alternativ? 

Anonymkode: c33f6...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva med saxenda? Er ikke det også et alternativ? 

Anonymkode: c33f6...f40

Wegovy og Ozempic har vist bedre resultater. Men Saxenda er også veldig bra for noen. Den må settes hver dag i motsetning til wegovy og ozempic som settes en gang i uken. 

Anonymkode: 4bd29...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper Wegovy mot spising av snacks? Jeg er svært overvektig, men selve måltidene mine er sunne og av ok størrelse. Men jeg spiser for mye chips, sjokolade og slikt. Vil lysten på slike ting reduseres av Wegovy?

Anonymkode: d13fe...015

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ozempic, har gått ned 10kg på 3 mnd.. startet på 82 kg. 
Dyrt, men verdt det! 

Anonymkode: 2796a...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...