AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #81 Del Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Lest veldig mye og har veldig lyst til å prøve Wegovy. Men jeg eier ikke nåla i veggen. Kan klare meg til full opptrapping og litt til, pga feriepenger. Er det da noe vits å prøve? Eller burde man kanskje vente og håpe, kanskje det kommer på blå resept? Anonymkode: facda...aa5 I følge legen min trenger de fleste lengre tid på opptrappingen enn 16 uker, mange står ganske lenge på de laveste dosene og trenger aldri full dose så jeg mener det er verdt det å forsøke. Det kan jo også hende du opplever å kunne kutte i matbudsjettet slik at totalkostnaden blir lavere enn du tror. Samtidig er det viktig å ikke tenke at medisiner er en kortvarig kur, en bør regne med år på medisinen, ikke måneder. Min lege sa at mininum to år på vedlikeholdsdose er å forvente og at det fort kan ta 1-2 år å komme ned på en for meg grei vekt om alt går som ønsket. Anonymkode: 5d1c9...d67 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevala Skrevet 17. juli 2023 #82 Del Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 11.4.2023 den 19.36): Hva med heller å mosjonere mer og spise mindre, så slipper dere medisinene. Anonymkode: 5a686...549 Jeg skjønner at det kan være vanskelig å forstå at myten "det er bare å spise mindre og bevege seg mer" er på vei ut nå når nyere forskning viser at dette ikke fungerer. Men det er litt pinlig å se en slik mangel på evne til å ta til seg ny kunnskap. 12 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #83 Del Skrevet 18. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 9.7.2023 den 13.10): Jeg har gått ned 15 kg siden mars med hjelp av Wegovy. Hadde aldri klart det uten, det er jeg helt sikker på. Har strevd med vekten i mange år. Merker allerede at jeg har en lettere kropp. Selv om jeg spiser mye mindre føler jeg at energien er mer jevn, jeg har ikke noen cravings mer. Det eneste jeg er spent på er når jeg må slutte på denne medisinen, men da håper jeg at jeg har klart å bryte noen mønstre. Finnes det lavterskelhjelp for folk som har strevd med overspising og usunt spisemønster? Jeg har jo ingen diagnose som er uttalt fra helsepersonell, men jeg kan jo ha en helt enorm apetitt uten wegovy.. Anonymkode: d5702...638 www.nettros.no Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. Jeg gikk til samtale hos en der og fikk veldig god hjelp 🥹 Anonymkode: ecd5d...4b7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2023 #84 Del Skrevet 18. juli 2023 I dag er jeg offisielt normalvektig! Har gått ned nesten 20 kg siden begynnelsen av mars, og i dag er bmi 24,7. Har hatt masse kvalme og bivirkninger, og selvsagt er det dyrt - men for en følelse å vite at jeg nå er normalvektig! Jeg skal ned noen kilo til, og regner med å måtte stå på wegovy i lang, lang tid, men for meg er det verdt det. Jeg vurderer også sterkt å oppsøke hjelp/terapi mot overspising. Ønsker alle her fortsatt god sommer, og lykke til med alle opp og nedturer man møter i kampen mot kiloene (og seg selv). Anonymkode: a1610...aed 4 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #85 Del Skrevet 21. juli 2023 Jeg gikk på Ozempic for ett par år siden. Gikk ned 20 kilo på 6-7 mnd. Så skjedde det ting i familien etter jeg sluttet med Ozempic og vekten gikk opp igjen. Nå har jeg brukt Wegovy i 4 mnd og gått ned bare 10 kilo. Jeg bruker 1 ml en gang i uken, 30 klikk på 2,4 mg penn. Da jeg gikk på Ozempic så spiste jeg ikke ett gram av potetgull eller annet godteri. Det fristet ikke i det hele tatt. Jeg hadde godteri i huset, men ente med å kaste det til slutt. Det sies at Ozempic og Wegovy er dat sammen, men nå begynner jeg å tvile. Skal sies at jeg ikke klarer med uten litt potetgull og godteri nå, men i adskillig mindre mengde enn uten Wegovy. Er det andre som opplever det samme? Jeg har ikke råd til å øke mengden heller siden jeg går på AAP. Veldig synd den ikke kan være MYE billigere, så de fleste kan ha råd til medisinen. Fastlegen min sier dette er noe av det beste som har kommet på markedet for overvektige. Han får ikke fullrost Wegovy og jeg er jo egentlig enig. Anonymkode: 8d42b...a62 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2023 #86 Del Skrevet 21. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg gikk på Ozempic for ett par år siden. Gikk ned 20 kilo på 6-7 mnd. Så skjedde det ting i familien etter jeg sluttet med Ozempic og vekten gikk opp igjen. Nå har jeg brukt Wegovy i 4 mnd og gått ned bare 10 kilo. Jeg bruker 1 ml en gang i uken, 30 klikk på 2,4 mg penn. Da jeg gikk på Ozempic så spiste jeg ikke ett gram av potetgull eller annet godteri. Det fristet ikke i det hele tatt. Jeg hadde godteri i huset, men ente med å kaste det til slutt. Det sies at Ozempic og Wegovy er dat sammen, men nå begynner jeg å tvile. Skal sies at jeg ikke klarer med uten litt potetgull og godteri nå, men i adskillig mindre mengde enn uten Wegovy. Er det andre som opplever det samme? Jeg har ikke råd til å øke mengden heller siden jeg går på AAP. Veldig synd den ikke kan være MYE billigere, så de fleste kan ha råd til medisinen. Fastlegen min sier dette er noe av det beste som har kommet på markedet for overvektige. Han får ikke fullrost Wegovy og jeg er jo egentlig enig. Anonymkode: 8d42b...a62 Jeg gikk direkte fra ozempic til wegovy og merker ingen forskjell 😊 Anonymkode: ee9cf...3c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 #87 Del Skrevet 22. juli 2023 Fungerte godt i begynnelsen, gikk ned ca 15 kg, men har ikke gått ned noe mer siden oktober i fjor. Går fortsatt på 1 mg, men vurderer å slutte. Har bmi på 26 og skulle gjerne gått ned noen få kg til, men har gitt opp litt Anonymkode: 0e132...303 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karro5278 Skrevet 25. juli 2023 #88 Del Skrevet 25. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 9.7.2023 den 13.10): Jeg har gått ned 15 kg siden mars med hjelp av Wegovy. Hadde aldri klart det uten, det er jeg helt sikker på. Har strevd med vekten i mange år. Merker allerede at jeg har en lettere kropp. Selv om jeg spiser mye mindre føler jeg at energien er mer jevn, jeg har ikke noen cravings mer. Det eneste jeg er spent på er når jeg må slutte på denne medisinen, men da håper jeg at jeg har klart å bryte noen mønstre. Finnes det lavterskelhjelp for folk som har strevd med overspising og usunt spisemønster? Jeg har jo ingen diagnose som er uttalt fra helsepersonell, men jeg kan jo ha en helt enorm apetitt uten wegovy.. Anonymkode: d5702...638 Av lavterskeltilbud vil jeg anbefale å ta kontakt med Frisklivsentralen i din kommune. Der kan du få oppfølging både når det gjelder kosthold, trening og samtaler , eller annet du måtte trenge for å kunne vedlikeholde vekten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #89 Del Skrevet 24. august 2023 Hei. Jeg har stått på wegovy siden slutten av februar. Vekttapet mitt har flatet ut/stoppet. Noen som har opplevd det samme? Eventuelt har funnet en løsning for å fortsette vekttapet? Detaljer i fall noen lurer: Har gått ned 20 kilo fra slutten av februar. De siste seks ukene har jeg gått ned 1 kilo tilsammen.... (De første 19 forsvant jevnt og trutt.) Jeg spiser ca 1600 kalorier om dagen og veier fremdeles såpass mye at jeg - i følge diverse kalkulatorer for matinntak, forbrenning og vekt - kunne spist 2300 kalorier og holdt vekten der den er nå. Jeg har kuttet all småspising. Drikker ikke alkohol, er forsiktig med salt. Spiser grove kornprodukter, frukt, grønt og magert kjøtt. Har ikke unnet meg så mye som en softis i ferien. Er aktiv på fritiden, har små barn. Hvorfor går jeg ikke ned i vekt??? Noen som vet? Jeg må ned 10 kilo til for å være normalvektig. Er liten av vekst og overvekten hemmer meg fremdeles noe. Legen sier jeg bare må fortsette og at resultatet vil komme etterhvert. Jeg trodde på ham de første fire ukene, men nå vet jeg ikke. Anonymkode: a1610...aed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2023 #90 Del Skrevet 24. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hei. Jeg har stått på wegovy siden slutten av februar. Vekttapet mitt har flatet ut/stoppet. Noen som har opplevd det samme? Eventuelt har funnet en løsning for å fortsette vekttapet? Detaljer i fall noen lurer: Har gått ned 20 kilo fra slutten av februar. De siste seks ukene har jeg gått ned 1 kilo tilsammen.... (De første 19 forsvant jevnt og trutt.) Jeg spiser ca 1600 kalorier om dagen og veier fremdeles såpass mye at jeg - i følge diverse kalkulatorer for matinntak, forbrenning og vekt - kunne spist 2300 kalorier og holdt vekten der den er nå. Jeg har kuttet all småspising. Drikker ikke alkohol, er forsiktig med salt. Spiser grove kornprodukter, frukt, grønt og magert kjøtt. Har ikke unnet meg så mye som en softis i ferien. Er aktiv på fritiden, har små barn. Hvorfor går jeg ikke ned i vekt??? Noen som vet? Jeg må ned 10 kilo til for å være normalvektig. Er liten av vekst og overvekten hemmer meg fremdeles noe. Legen sier jeg bare må fortsette og at resultatet vil komme etterhvert. Jeg trodde på ham de første fire ukene, men nå vet jeg ikke. Anonymkode: a1610...aed Gi det tid, det tar tid. Vanlig med slike platå. Hos meg gikk det tid mellom hver periode jeg gikk ned i vekt. Gått ned 25 kg frem til nå, på 1.5 år. Anonymkode: f0c0a...690 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #91 Del Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Gi det tid, det tar tid. Vanlig med slike platå. Hos meg gikk det tid mellom hver periode jeg gikk ned i vekt. Gått ned 25 kg frem til nå, på 1.5 år. Anonymkode: f0c0a...690 Men har du stått på wegovy i 1,5 år? (Gratulerer med vekttapet - uansett metode❤️) Anonymkode: a1610...aed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2023 #92 Del Skrevet 27. august 2023 Har gått ned 22 kilo siden februar. For meg er denne medisinen ren magi, og jeg kommer til å bruke den så lenge jeg trenger den - om så ut livet. Anonymkode: 128a3...bba 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
irevin Skrevet 2. oktober 2023 #93 Del Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 17.3.2023 den 11.11): Bruker ozempic, har gått ned 10kg på 3 mnd.. startet på 82 kg. Dyrt, men verdt det! Anonymkode: 2796a...697 Fikk du denne på blå resept? Hvor mye koster den?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #94 Del Skrevet 2. oktober 2023 Jeg har nå gått ned 22 kg, og nå er jeg «bare» overvektig på bmi-skalaen, ikke alvorlig fedme som jeg lå på før. Jeg skal ned ca 18 kg til. Nå er klærne jeg pleide å gå med for store, så store at de henger ikke på og ikke er noe gode å gå med. Kjøpte meg blant annet en ny bukse i juli som var for trang da, som nå er for stor. Hvordan gjør dere det med klær underveis? Må jo ha klær, men en ny garderobe som kommer til å bli for stor er bare dumt å investere i. Og hvor lenge tar dere vare på de klærne som er for store? Sjansen for å gå opp igjen er jo der, men jeg håper jo virkelig at jeg skal klare dette.. Anonymkode: d5702...638 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #95 Del Skrevet 2. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har nå gått ned 22 kg, og nå er jeg «bare» overvektig på bmi-skalaen, ikke alvorlig fedme som jeg lå på før. Jeg skal ned ca 18 kg til. Nå er klærne jeg pleide å gå med for store, så store at de henger ikke på og ikke er noe gode å gå med. Kjøpte meg blant annet en ny bukse i juli som var for trang da, som nå er for stor. Hvordan gjør dere det med klær underveis? Må jo ha klær, men en ny garderobe som kommer til å bli for stor er bare dumt å investere i. Og hvor lenge tar dere vare på de klærne som er for store? Sjansen for å gå opp igjen er jo der, men jeg håper jo virkelig at jeg skal klare dette.. Anonymkode: d5702...638 Kaster de rett ut. Ikke faen om jeg skal opp igjen. Anonymkode: 65e33...724 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2023 #96 Del Skrevet 2. oktober 2023 Jeg har gått ned snart 13 kilo siden juli og er snart normalvektig. Det er så deilig! Endelig klarer jeg å spise en normal mengde mat og være fornøyd! Anonymkode: 65e33...724 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 14. oktober 2023 #97 Del Skrevet 14. oktober 2023 Tråden er ryddet for diskusjon rundt dosering av medisiner, og svar til dette. Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #98 Del Skrevet 21. oktober 2023 Mellom 35 og 50 kg siden 1ste desember i fjor, startet med å telle kalorier. Starta på ozempic i tillegg til 16:8 faste i august. Er ikke helt sikker på vekta da jeg starta i desember, men vet vekta 3 år før den tid. Kjøpte meg vekt nå for en ukes tid siden, så ca 35-50 kg nedgang. Angående bivirkninger, starta på tredje doseoppgang torsdag, å idag kom smell med nært instant depresiv følelse og nesten oppkast. Grøss. Anonymkode: f7682...11e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 23. oktober 2023 #99 Del Skrevet 23. oktober 2023 Ryddet for diskusjon rundt dosering av medisiner og forherligelse av brudd på norsk lov. Perelandra, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumrikk1 Skrevet 1. desember 2023 #100 Del Skrevet 1. desember 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 12.7.2023 den 14.04): Brukt Ozempic så Wegovy i nesten ett år. Har hatt veldig god effekt. Har gått ned på dosen nå, bruker 1 mg penn som koster rundt 1800kr - jeg teller klikk og 1 sprøyte rekker nå i 10 uker. Så synes ikke det er helt uoverkommelig. Jeg skal forsøke å trappe videre ned etter ferien og finne den minste dosen jeg kan klare meg med. Har aldri trengt å gå over 0,5mg i uka. Noen trenger mer. Anonymkode: a7810...633 Endret 17. desember 2023 av mumrikk1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå