Gå til innhold

Hva var ditt hcg nivå på 4+1? Er mitt for høyt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 4+1 på vei i dag og på dpo 18. jeg har hatt mistanke om høy hcg siden strekene på gravidtestene har vært veldig sterke tidlig pluss slo raskt ut på digital test. Fikk målt hcg i dag på 5511. Føler det er fryktelig høyt og er veldig redd for at det kan være blæremola. Har flere spontanaborter bak meg. Er det noen her som har greie på hva hcg nivået burde ligge på så tidlig? Eller andre som har målt hcg på samme tid i graviditeten?

Anonymkode: 3c307...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det mulig at du er lengre på vei?

Anonymkode: f78b8...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at det er tvillinger, da ingen i familien min har tvillinger. Eneste er at jeg er over 35 år så da øker vel sjansen litt. Men ser på det som veldig usannsynlig, mer redd for at det kan være noe galt. Har mange spontanaborter bak meg😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er det mulig at du er lengre på vei?

Nei vi prøvde å bli gravide så har testet med eggløsningstest så er ikke lengre enn 18 dpo. Krysser fingrene for at man kan ha så høyt nivå uten at det er noe galt. Noen her som har målt hcg når de var 4+1?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare bra at du er over 1000, allerede, om du har spontanabort tidligere. Da har man typisk lav Hcg. Fryktelig krisemaksimerende å begynne å tenke blæremola på så fine tall. 

Anonymkode: 1a291...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant dette bildet på et annet forum. Verdiene er innenfor det de målte i denne studien, iallfall. 

d3d2f7b771bde07c5eb944f439e87c.webp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For den store majoritet er høye tall positive! Ikke bekymre deg enda for dette. 

Anonymkode: 732fe...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser tvillinger i livmor. En jente og en gutt. Blå øyne og brunt hår.

Anonymkode: 24ab5...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er 4+1 på vei i dag og på dpo 18. jeg har hatt mistanke om høy hcg siden strekene på gravidtestene har vært veldig sterke tidlig pluss slo raskt ut på digital test. Fikk målt hcg i dag på 5511. Føler det er fryktelig høyt og er veldig redd for at det kan være blæremola. Har flere spontanaborter bak meg. Er det noen her som har greie på hva hcg nivået burde ligge på så tidlig? Eller andre som har målt hcg på samme tid i graviditeten?

Jeg hadde 74 000 i uke 4+4 og 92 000 i uke 5. De kunne ikke se noe på, altså ikke lenger på vei. Jeg fikk beskjed om at det sannsynligvis ikke kom til å gå bra. At det kunne være blæremola (har hatt det før) eller syndrom uforenelig med liv.  Ul 2 uker senere viste ett embryo med hjerteslag. Han er nå 10 år og frisk som en fisk.

Anonymkode: e7660...c13

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde 74 000 i uke 4+4 og 92 000 i uke 5. De kunne ikke se noe på, altså ikke lenger på vei. Jeg fikk beskjed om at det sannsynligvis ikke kom til å gå bra. At det kunne være blæremola (har hatt det før) eller syndrom uforenelig med liv.  Ul 2 uker senere viste ett embryo med hjerteslag. Han er nå 10 år og frisk som en fisk.

Anonymkode: e7660...c13

Oi det var høye tall. Det må ha vært skremmende beskjed å få, så godt å høre at det endte bra. Jeg har tidlig ultralyd om 2 uker.  Håper vi får høre hjerteslag da å vite at alt er bra🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Fant dette bildet på et annet forum. Verdiene er innenfor det de målte i denne studien, iallfall. 

d3d2f7b771bde07c5eb944f439e87c.webp

Tusen takk. De stedene jeg har funnet så har jeg hatt mye høyere hcg enn hva det har stått. Men på dette skjemaet ligger jeg inne for normalen. Det var godt å se❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Tusen takk. De stedene jeg har funnet så har jeg hatt mye høyere hcg enn hva det har stått. Men på dette skjemaet ligger jeg inne for normalen. Det var godt å se❤️

Håper det går veien! ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Håper det går veien! ❤️

Takk❤️ Ny hcg måling på onsdag. Håper dette går bra🤞

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høye verdier trenger ikke å bety blæremola hvertfall😊 har akkurat hatt det selv å hadde normale nivåer, kanskje til og med i nedre grense. Hadde høye verdier i svangerskapet som gikk bra, målte ikke så tidlig som i uke 4, men i uke 6. Hadde da 109 000. 😊

Anonymkode: 04a96...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde rundt 40 000 i uke 5. Var tvillinger. Syns tallet ditt er innenfor normalen :) 

Anonymkode: 21808...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hvordan har det gått med TS? Nå er det vel lenge nok at du har fått sjekket dette i UL. 

Jeg fikk målt HCG på 14 DPO som kom tilbake over 800. Skjønner at dette er svært høyt. Har hatt 2 MA tidligere, og da var tallene veldig lave. Men selvfølgelig hadde helst fått beskjed om helt vanlige tall denne runden, uten å måtte bekymre for blæremola eller trisomi 21 (som tydeligvis også ofte gir høye HCG verdier). 

Vet 100% sikkert når jeg hadde EL pga. Ovitrelle, så kan ikke ha miskalkulert EL. 

Anonymkode: 2470d...0c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.3.2023 den 14.38):

Hvordan har det gått med TS? Nå er det vel lenge nok at du har fått sjekket dette i UL. 

Jeg fikk målt HCG på 14 DPO som kom tilbake over 800. Skjønner at dette er svært høyt. Har hatt 2 MA tidligere, og da var tallene veldig lave. Men selvfølgelig hadde helst fått beskjed om helt vanlige tall denne runden, uten å måtte bekymre for blæremola eller trisomi 21 (som tydeligvis også ofte gir høye HCG verdier). 

Vet 100% sikkert når jeg hadde EL pga. Ovitrelle, så kan ikke ha miskalkulert EL. 

Ts her: 

Jeg har vært på tidlig ultralyd nå. Alt ser bra ut så langt,  jeg venter tvillinger❤️❤️.

Så det trenger heldigvis ikke bety noe galt selv med høy hcg tidlig. Men jeg skjønner at du blir bekymret, ble det selv. Legen min ble ikke bekymret over at jeg hadde så høy hcg, han sa han hadde vært borti det før under friske fine svangerskap.  Er det mulig for deg og ta tidlig ultralyd i uke 6. så du får sett at alt er bra?

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Ts her: 

Jeg har vært på tidlig ultralyd nå. Alt ser bra ut så langt,  jeg venter tvillinger❤️❤️.

Så det trenger heldigvis ikke bety noe galt selv med høy hcg tidlig. Men jeg skjønner at du blir bekymret, ble det selv. Legen min ble ikke bekymret over at jeg hadde så høy hcg, han sa han hadde vært borti det før under friske fine svangerskap.  Er det mulig for deg og ta tidlig ultralyd i uke 6. så du får sett at alt er bra?

Så godt å høre at det går bra med deg, og at det var faktisk dobbel lykke  💕 Fikk du noe info om videre oppfølging, har forstått det slik at man får som regel litt tettere oppfølging av legen? 

Jeg har booket tidlig ultralyd, så om 2 uker finner vi ut om det er liv der, og i så fall hvor mange. Det som er litt annerledes denne gangen er også at jeg er sykt sulten hele tiden, og jeg er vanligvis veldig småspist som blir mett av et brødskive. Jeg har ikke tatt nye blodprøver siden det var fin stigning, så må bare smøre meg med tålmodighet. Tallene mine var ikke like høye som dine, men uansett off the charts i henhold til de tabellene jeg har sett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...