AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #1 Skrevet 13. mars 2023 Separerte oss for under 1 år siden. Ingen dramatikk, vi hadde vokst fra hverandre for mange år siden. Har to barn sammen, og møtes innimellom for å se film og spise middag sammen med barna, samt beskjeder/komme innom å hente unger og ting. Jeg har ny kjæreste og han reagerer på dette, han syns ikke det er greit med date-night som han kaller det. Jeg er 100% ferdig med eksen romantisk sett, og det har jeg vært i mange år, men vi har tross alt levd sammen i lang tid og kjenner hverandre svært godt. Jeg setter pris på et godt samarbeid rundt ungene, og jeg bryr meg om hvordan eksen har det. Han har svært lite nettverk og jeg har vært en viktig støtte for han gjennom alle år. Jeg ønsker ikke å slutte med dette... Hans psykiske helse er viktig for ungene våre også. Eksen har aldri gott noen signaler om at han vil ha meg tilbake. Og vi hadde ikke rørt hverandre fysisk på flere år. Sexen fungerte ALDRI. Nye kjæresten vet alt dette, og han har selv en ekskone som han ikke vil tilbake til. Men de har et dårligere samarbeid enn oss. Hva tenker dere om dette? Er snakk om film og middag kanskje annenhver mnd. Og selvsagt med ungene. Anonymkode: fcea3...16f 2
blåbærpai Skrevet 13. mars 2023 #2 Skrevet 13. mars 2023 Dette må nytypen din bare finne seg i. Du gjør jo dette for barna. Også er det bare prositivt å kunne opprettholde et vennskapelig forhold, særlig som to foreldre som ikke er sammen lengre, men som må samarbeide. Bare vær helt transparent mot nytypen, ikke skjul kommunikasjon, vær ærli, ingen hvite løyner for å unngå konflikt. Bare stå i det, så kommer han seg vel etterhvert, tenker jeg. 7 2
Gjest takinova Skrevet 13. mars 2023 #3 Skrevet 13. mars 2023 Hvorfor skal du ha i både pose og sekk? Hvis det er for barnas del, så bør du la være å hoppe inn i et nytt forhold så fort.
Carrot Skrevet 13. mars 2023 #4 Skrevet 13. mars 2023 (endret) Dette må den nye bli en del av tenker jeg. edit: utdype, bli kjent med din eks, delta på disse filmkveldene osv og bidra til at det samarbeidet som fungerer i din relasjon til barnas far ikke ødelegges av de feil han har gjort i sin relasjon til sine barns mor.. Endret 13. mars 2023 av Carrot 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #5 Skrevet 13. mars 2023 Jeg hadde ikke satt pris på om min nye partner hadde vært på "date-night" med eksen sin lenge etter det var slutt. Men, om jeg hadde blitt inkludert, hadde det vært ok. Har ingen problemer med å bli kjent med eksene til ny partner hvis de er greie. Anonymkode: fc120...6b2 6 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #6 Skrevet 13. mars 2023 Hvorfor skal din nye kjæreste synes dette er ok? Klarer dere ikke å samarbeide uten film og middag? Jeg hadde ikke giddet! Prioriter din nye kjæreste du, i steden for samvær med x. Anonymkode: dd6f7...8fd 2 3
Liljerød Skrevet 13. mars 2023 #7 Skrevet 13. mars 2023 Har din nye kjæreste fått tilbud om å være med? Hvis ikke er det noe som han opplever at dere har felles uten han, og det skjønner jeg at han ikke synes er OK. 3 1
Andro Skrevet 13. mars 2023 #8 Skrevet 13. mars 2023 Du skal på ingen måte bry deg om hva din nye kjæreste mener. Han skal være glad for at dere samarbeider, og at ungene har disse fine kveldene. Vi har vært skilt i 12 år, og gjør fortsatt det dere gjør. Møtes med barn og middag, fordeler utgifter og planlegger samvær for neste måned. Enhver som har meninger om dette vil bli fnyst bort. Det har aldri vært vanskelig for våre nye partnere. 3 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #9 Skrevet 13. mars 2023 Jeg hadde slitt med å akseptere det og er ganske sikker på at jeg ikke kunne levd med det, men jeg skjønner jo at det kommer fra et veldig egoistisk ståsted som handler utelukkende om min egen usikkerhet. Når jeg ser objektivt på det så er det jo flott at dere prøver å gi barna en normal oppvekst og lar de se at dere foreldre fortsatt tar vare på hverandre. Det vil jeg tro hjelper de å velge sunne forhold selv når den tid kommer. Jeg tenker at kjæresten din enten må gå noen runder med seg selv og evn i terapi for å håndtere de vonde usikkerhetene som dukker opp, eller så må dere gå hver deres vei. Eventuelt kunne det vært et alternativ å inkludere kjæresten din disse treffene? Anonymkode: a8e37...f50 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #10 Skrevet 13. mars 2023 Ts her Nye kjæresten har ikke fått tilbud om å være med da ungene ikke vet om han enda. Eksen vet at jeg dater noen, men vet ikke noe mer. Nye kjæresten kan involveres etterhvert, men føles altfor tidlig nå. Eksen har tidligere sagt at han ikke vil komme på middag hvis jeg har flyttet sammen med ny mann. Det ble sagt mens vi fortsatt bodde sammen, men etter at jeg hadde sagt at jeg ville skilles. Så det stopper vel kanskje av seg selv snart uansett... Men jeg syns situasjonen er vanskelig nå, da nye kjæresten ble skikkelig sjalu! Og jeg samtidig føler at ungene og eksmann trenger at vi kan gjøre sånt innimellom. Anonymkode: fcea3...16f 1
Andro Skrevet 13. mars 2023 #11 Skrevet 13. mars 2023 Sjalusi er et rødt flagg, og jeg syns ikke at du skal la den nye treffe ungene i det hele tatt. Det kan umulig gå. 5 2
Jdz Skrevet 13. mars 2023 #12 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ts her Nye kjæresten har ikke fått tilbud om å være med da ungene ikke vet om han enda. Eksen vet at jeg dater noen, men vet ikke noe mer. Nye kjæresten kan involveres etterhvert, men føles altfor tidlig nå. Eksen har tidligere sagt at han ikke vil komme på middag hvis jeg har flyttet sammen med ny mann. Det ble sagt mens vi fortsatt bodde sammen, men etter at jeg hadde sagt at jeg ville skilles. Så det stopper vel kanskje av seg selv snart uansett... Men jeg syns situasjonen er vanskelig nå, da nye kjæresten ble skikkelig sjalu! Og jeg samtidig føler at ungene og eksmann trenger at vi kan gjøre sånt innimellom. Anonymkode: fcea3...16f Jeg skjønner deg godt og synes personlig at kjæresten din kunne vært litt rausere her. Nå er jeg ikke særlig sjalu av meg uansett, men jeg synes han burde støtte deg i å gjøre hverdagen for barna lettere. Når dere begge har nye partnere som også barna er introdusert for er det kanskje ikke så viktig lenger. 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #13 Skrevet 13. mars 2023 Andro skrev (17 minutter siden): Du skal på ingen måte bry deg om hva din nye kjæreste mener. Han skal være glad for at dere samarbeider, og at ungene har disse fine kveldene. Vi har vært skilt i 12 år, og gjør fortsatt det dere gjør. Møtes med barn og middag, fordeler utgifter og planlegger samvær for neste måned. Enhver som har meninger om dette vil bli fnyst bort. Det har aldri vært vanskelig for våre nye partnere. Trenger ikke å ha samvær med hverandre for å samarbeide. Bør klare det uten, på tlf og mld. Anonymkode: dd6f7...8fd 3 2
Andro Skrevet 13. mars 2023 #14 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Trenger ikke å ha samvær med hverandre for å samarbeide. Bør klare det uten, på tlf og mld. Det er ikke nok å bare "klare det", dersom man altså kan ha det hyggelig i tillegg. Har erfaring med at disse stundene har vært viktige for ungene, og er det fortsatt som ungdommer. Det dreier seg kanskje om et par timer i måneden, og enhver beiler som hadde hatt noe imot det ville ha skrevet sin egen oppsigelse. Ingen har rett til å ødelegge noe som er bra for en potesiell partner. 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #15 Skrevet 13. mars 2023 12 minutter siden, AnonymBruker said: Ts her Nye kjæresten har ikke fått tilbud om å være med da ungene ikke vet om han enda. Eksen vet at jeg dater noen, men vet ikke noe mer. Nye kjæresten kan involveres etterhvert, men føles altfor tidlig nå. Eksen har tidligere sagt at han ikke vil komme på middag hvis jeg har flyttet sammen med ny mann. Det ble sagt mens vi fortsatt bodde sammen, men etter at jeg hadde sagt at jeg ville skilles. Så det stopper vel kanskje av seg selv snart uansett... Men jeg syns situasjonen er vanskelig nå, da nye kjæresten ble skikkelig sjalu! Og jeg samtidig føler at ungene og eksmann trenger at vi kan gjøre sånt innimellom. Anonymkode: fcea3...16f Ikke flytt sammen med en sjalu type. Anonymkode: b5a6e...4d3 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #16 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Separerte oss for under 1 år siden. Ingen dramatikk, vi hadde vokst fra hverandre for mange år siden. Har to barn sammen, og møtes innimellom for å se film og spise middag sammen med barna, samt beskjeder/komme innom å hente unger og ting. Jeg har ny kjæreste og han reagerer på dette, han syns ikke det er greit med date-night som han kaller det. Jeg er 100% ferdig med eksen romantisk sett, og det har jeg vært i mange år, men vi har tross alt levd sammen i lang tid og kjenner hverandre svært godt. Jeg setter pris på et godt samarbeid rundt ungene, og jeg bryr meg om hvordan eksen har det. Han har svært lite nettverk og jeg har vært en viktig støtte for han gjennom alle år. Jeg ønsker ikke å slutte med dette... Hans psykiske helse er viktig for ungene våre også. Eksen har aldri gott noen signaler om at han vil ha meg tilbake. Og vi hadde ikke rørt hverandre fysisk på flere år. Sexen fungerte ALDRI. Nye kjæresten vet alt dette, og han har selv en ekskone som han ikke vil tilbake til. Men de har et dårligere samarbeid enn oss. Hva tenker dere om dette? Er snakk om film og middag kanskje annenhver mnd. Og selvsagt med ungene. Anonymkode: fcea3...16f Det hadde jeg droppet når jeg fikk ny kjæreste. En må gå videre, hvor lenge skal dere holde på slik? Barna kan jo bli forvirret også av det, hvorfor kan dere ikke bo sammen når dere kan være sammen? Syntes slikt opplegg er helt tullete, tror egentlig mer at det dreier seg om foreldre som ikke vil gi helt slipp enn om barna. Anonymkode: 8f88b...cf7 7
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #17 Skrevet 13. mars 2023 Hvorfor må dere ha date nights for å samarbeide om barna? Utrolig dårlig gjort mot ny partner å ha eksen med videre i livet. Det er ikke bare steforeldre som skal leve på en diett av kameler - de med barn fra før som velger ny partner har også ansvar. Selvsagt skal han ikke godta at du diller rundt og leker lykkelig par med eksen. Han skal godta at dere har nødvendig kontakt for å få gjennomført samværsavtalen. Dårlig gjort mot barna også å gi falskt håp om at mamma og pappa blir sammen igjen. Anonymkode: 0ad80...e1e 1 5
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #18 Skrevet 13. mars 2023 Hvis du skal gå videre og ha ny kjæreste må du først være såpass ferdig med eksen at du er klar for å gi rom til den nye. Synes du forventer for mye av kjæresten her. Anonymkode: 4cf22...021 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #19 Skrevet 13. mars 2023 Du drar på film og middag med eksen, men har ikke informert han om ny type? Ikke rart nytypen reagerer på det… Anonymkode: 8d859...78c
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #20 Skrevet 13. mars 2023 Jeg kan ikke se problemet hvis dere kun har disse date-nightsa iforbindelse med barna. Så lenge dere to gå til hver deres sitt etter disse stundene med barna, så er jo det forsåvidt innenfor? Ville ha vært noe annet om dere skulle ha sovet i samme seng. Anonymkode: b7c01...8d5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå