Madame Butterfly Skrevet 30. juli 2023 #121 Del Skrevet 30. juli 2023 28 minutter siden, Gliffy said: Poenget er at det overhodet ikke er likhet for loven Det sitter plenty folk med alvorlig sykdom i fengsel, men det er visst bare Jensen som slippes fri for at han visstnok er for syk til å sone Er ikke bare Jensen som er soningsudtktig, har jo kommet frem nylig at mann i Bergen, også er soningsudyktig. Han forgrep seg på en 15 åring i felleskap med to andre menn. Han ble dømt på forsommeren, og springer nå rundt og tar selfies som han poster på TikTok. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ludden Skrevet 30. juli 2023 #122 Del Skrevet 30. juli 2023 Gliffy skrev (3 timer siden): Poenget er at det overhodet ikke er likhet for loven Det sitter plenty folk med alvorlig sykdom i fengsel, men det er visst bare Jensen som slippes fri for at han visstnok er for syk til å sone Ja,men alle som sliter psykisk i fengsel kan da ikke slippes fri, jensen har nok en annen type sykdom som kan påvises. Det er ikke bare Jensen som slipper ut pga sykdom,flere gjør akkurat det samme uten at det blir skrevet om det i avisa. Tror du seriøst at det er kun Jensen som har sluppet soning pga sykdom? Det er tusenvis i norge som er erklært soningsudyktige også......greit å huske at det skjer mye som ikke blir omtalt i nyhetene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 30. juli 2023 #123 Del Skrevet 30. juli 2023 1 hour ago, ludden said: Ja,men alle som sliter psykisk i fengsel kan da ikke slippes fri, jensen har nok en annen type sykdom som kan påvises. Det er ikke bare Jensen som slipper ut pga sykdom,flere gjør akkurat det samme uten at det blir skrevet om det i avisa. Tror du seriøst at det er kun Jensen som har sluppet soning pga sykdom? Det er tusenvis i norge som er erklært soningsudyktige også......greit å huske at det skjer mye som ikke blir omtalt i nyhetene. Jasså.. en sykdom som ikke er psykisk men som gjør at han ikke kan værende fengselet men kan være i et vanlig hus.. jeg klarer ikke helt å se for meg hvilken sykdom det kan være. Folk er jo er jo I fengsel med kreft og alt mulig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ludden Skrevet 30. juli 2023 #124 Del Skrevet 30. juli 2023 Gliffy skrev (5 minutter siden): Jasså.. en sykdom som ikke er psykisk men som gjør at han ikke kan værende fengselet men kan være i et vanlig hus.. jeg klarer ikke helt å se for meg hvilken sykdom det kan være. Folk er jo er jo I fengsel med kreft og alt mulig. Nettopp.....derfor er det veldig dumt å uttale seg om noe en ikke har kunnskap om, du kan ikke dra sammenligninger når du ikke vet hva sykdomsbildet hans er. En annen ting som spiller inn er om vedkommende er ansett som farlig for andre,og Jensen har ikke blitt ansett som farlig. Slike ting blir heldigvis avgjort av fagfolk innen medisin, ikke av folk som sitter og gjetter hva som er galt med folk, det er lov å være uenig men det er nok lettere for de som tar avgjørelser og vet bakgrunnen for de avgjørelsene som blir tatt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 31. juli 2023 #125 Del Skrevet 31. juli 2023 Fairy Tale skrev (På 13.3.2023 den 12.22): Men hva er egentlig "gærent" med helsa hans? Skjønte ikke helt den artikkelen. Er det fordi han blir syk av å sitte inne? Eller er han generelt syk? Jeg husker ikke om det var Netflix serien om Eirik eller om det var ett annet intervju hvor han snakket vagt om selvmord. Han nevnte ikke ordet eller sa tydelig hva han egentlig snakket om, men jeg tolket det dit hen. Jeg ble faktisk litt skuffet over Netflix serien. Det virket ikke som Eirik hadde noe særlig guts igjen. Jeg støtter han 100%, så jeg ble litt forbannet over at han ikke ga mere krutt når han først hadde muligheten til å få en serie. Samtidig er jeg lynende forbanna på Einar Aas som var sjefen til Eirik. Større slimål skal vi leite lenge etter. Det er ingen tvil om at Eirik har vært en som har jobbet utenfor de oppgitte rammer, men dette visste Aas om leeeeeeng og kunne fint tatt dette opp med Eirik. Isteden velger han å være den slu jævelen han er og gikk 100% inn for å felle han i retten. Lurer på om Aas har verdens beste samvittighet med tanke på hvor mye Eirik har gjort for å hanskes med narkobaronen og Cappelen og andre tungt kriminelle. Aas har selv uttalt at hadde ikke han kommet inn i Oslo politiet så hadde det neppe blitt noen Eirik Jensen sak. For en jævla bedriten person Aas er. Sorry, skulle bare svare på dette med at Eirik er syk, men denne saken koker inni meg fordi jeg synes det er hjerterått det Eirik går igjennom. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 31. juli 2023 #126 Del Skrevet 31. juli 2023 Madame Butterfly skrev (18 timer siden): Er ikke bare Jensen som er soningsudtktig, har jo kommet frem nylig at mann i Bergen, også er soningsudyktig. Han forgrep seg på en 15 åring i felleskap med to andre menn. Han ble dømt på forsommeren, og springer nå rundt og tar selfies som han poster på TikTok. Dreier det seg om han på 25 år som var (relativt) kjent fra TikTok? Har du kilde på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 31. juli 2023 #127 Del Skrevet 31. juli 2023 ludden skrev (På 30.7.2023 den 9.36): Smugler "litt" narkotika???? Vet du egentlig noe om mengden de smuglet?? Det han bidro til var tonnevis med narkotika som kan ha ødelagt livet til veeldig mange mennesker. Usikker på i hvilken grad hasj ødelegger livet til mennesker. Men det er ikke noe jeg er ekspert på, så utelukker intet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 31. juli 2023 #128 Del Skrevet 31. juli 2023 15 hours ago, ludden said: Nettopp.....derfor er det veldig dumt å uttale seg om noe en ikke har kunnskap om, du kan ikke dra sammenligninger når du ikke vet hva sykdomsbildet hans er. En annen ting som spiller inn er om vedkommende er ansett som farlig for andre,og Jensen har ikke blitt ansett som farlig. Slike ting blir heldigvis avgjort av fagfolk innen medisin, ikke av folk som sitter og gjetter hva som er galt med folk, det er lov å være uenig men det er nok lettere for de som tar avgjørelser og vet bakgrunnen for de avgjørelsene som blir tatt. Du har rett i at jeg ikke har kunnskap om hans sykdomsbilde. Men jeg vet at det er mange innsatte, spesielt i kvinnefengsel, som fengselsledelsen selv sier er for syke til å sitte der, men som fortsatt ikke får den behandlingen Jensen har fått. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 31. juli 2023 #129 Del Skrevet 31. juli 2023 On 7/30/2023 at 6:49 PM, Madame Butterfly said: Er ikke bare Jensen som er soningsudtktig, har jo kommet frem nylig at mann i Bergen, også er soningsudyktig. Han forgrep seg på en 15 åring i felleskap med to andre menn. Han ble dømt på forsommeren, og springer nå rundt og tar selfies som han poster på TikTok. Er du sikker på at han er løslatt og ikke bare venter på soning? Mange venter jo årevis på å få sone. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ludden Skrevet 31. juli 2023 #130 Del Skrevet 31. juli 2023 Gliffy skrev (8 timer siden): Du har rett i at jeg ikke har kunnskap om hans sykdomsbilde. Men jeg vet at det er mange innsatte, spesielt i kvinnefengsel, som fengselsledelsen selv sier er for syke til å sitte der, men som fortsatt ikke får den behandlingen Jensen har fått. Ok,men skal fengselsbetjenter eller helsevesenet ta avgjørelser som går på helse? Jeg foretrekker at helseutdannede mennesker håndterer helseutfordringer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 31. juli 2023 #131 Del Skrevet 31. juli 2023 1 minutt siden, ludden said: Ok,men skal fengselsbetjenter eller helsevesenet ta avgjørelser som går på helse? Jeg foretrekker at helseutdannede mennesker håndterer helseutfordringer. Det gjør jo det som jobber i fengselsvesenet også, men det er jobdet de ikke gjør da. Så blir fengselet stuck med å håndtere alvorlig syke folk. Folk som er så dårlige at de tar livet av seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ludden Skrevet 31. juli 2023 #132 Del Skrevet 31. juli 2023 Gliffy skrev (8 timer siden): Du har rett i at jeg ikke har kunnskap om hans sykdomsbilde. Men jeg vet at det er mange innsatte, spesielt i kvinnefengsel, som fengselsledelsen selv sier er for syke til å sitte der, men som fortsatt ikke får den behandlingen Jensen har fått. Hvorfor bruker du egentlig bare erik jensen som eksempel ? Er grunnen til det at du tror han er den eneste som slipper ut pga helse,eller er det andre grunner? Du synes kanskje alle,eller ingen skal slippe ut pga helse,at det ikke skal tas individuelle hensyn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ludden Skrevet 31. juli 2023 #133 Del Skrevet 31. juli 2023 Gliffy skrev (1 minutt siden): Det gjør jo det som jobber i fengselsvesenet også, men det er jobdet de ikke gjør da. Så blir fengselet stuck med å håndtere alvorlig syke folk. Folk som er så dårlige at de tar livet av seg. Folk som er suicidale når de sitter inne får også hjelp,akkurat som de på utsiden får hjelp. Men folk klarer fortsatt å ta livet sitt, og du vet vel ikke om det er fengslet sin skyld at det skjer,mulig det hadde skjedd dem om de var ute også. Men nå dreier det seg over på behandlingsplasser innen psykiatrien, som er elendig dårlig. Ikke gi fengslet skylden selv om du tror det er årsaken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 31. juli 2023 #134 Del Skrevet 31. juli 2023 10 minutter siden, ludden said: Folk som er suicidale når de sitter inne får også hjelp,akkurat som de på utsiden får hjelp. Men folk klarer fortsatt å ta livet sitt, og du vet vel ikke om det er fengslet sin skyld at det skjer,mulig det hadde skjedd dem om de var ute også. Men nå dreier det seg over på behandlingsplasser innen psykiatrien, som er elendig dårlig. Ikke gi fengslet skylden selv om du tror det er årsaken. Det er ikke fengselet sin skyld, det har jeg aldri påstått. De som jobber på Breitvet har forsøkt å slå alarm i årevis om at de innsatte ikke får den helsehjelpen de trenger og at fengselet ikke er egnet sted for de å være. De blir ikke hørt og helsevesenet tar ikke ansvar. Disse folkene blir dårligere av å være i fengsel, men får ikke soningsfritak av den grunn. Om Jensen er den eneste som får slippe å sone sin straff pga helse vet jeg ikke, men jeg ser jo at det er en helt åpenbar forskjellsbehandling på gang her. Kvinnelige innsatte som ikke er kjendiser e jo så syke at de dør i fengsel uten at noen bryr seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 31. juli 2023 #135 Del Skrevet 31. juli 2023 18 minutter siden, ludden said: Hvorfor bruker du egentlig bare erik jensen som eksempel ? Er grunnen til det at du tror han er den eneste som slipper ut pga helse,eller er det andre grunner? Du synes kanskje alle,eller ingen skal slippe ut pga helse,at det ikke skal tas individuelle hensyn? Denne tråden handler jo om Erik Jensen. Jeg mener det må være likt. At det ikke bare skal være kjendisforbrytere som skal få komme ut pga helse. Når man vet hvor innmari syke mange innsatte er uten å få denne luksusen som har blitt innvilga Jensen er det ikke rart at folk reagerer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ludden Skrevet 31. juli 2023 #136 Del Skrevet 31. juli 2023 Gliffy skrev (8 minutter siden): Det er ikke fengselet sin skyld, det har jeg aldri påstått. De som jobber på Breitvet har forsøkt å slå alarm i årevis om at de innsatte ikke får den helsehjelpen de trenger og at fengselet ikke er egnet sted for de å være. De blir ikke hørt og helsevesenet tar ikke ansvar. Disse folkene blir dårligere av å være i fengsel, men får ikke soningsfritak av den grunn. Om Jensen er den eneste som får slippe å sone sin straff pga helse vet jeg ikke, men jeg ser jo at det er en helt åpenbar forskjellsbehandling på gang her. Kvinnelige innsatte som ikke er kjendiser e jo så syke at de dør i fengsel uten at noen bryr seg. Du glemmer en ting oppi det hele, et av de viktigste momentene er om vedkommende som er fengslet sees på som en fare for allmenheten. En drapsdømt ustabil person kan selvsagt ikke slippes ut og må få behandlingen de trenger i fengslet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ludden Skrevet 31. juli 2023 #137 Del Skrevet 31. juli 2023 Gliffy skrev (7 minutter siden): Denne tråden handler jo om Erik Jensen. Jeg mener det må være likt. At det ikke bare skal være kjendisforbrytere som skal få komme ut pga helse. Når man vet hvor innmari syke mange innsatte er uten å få denne luksusen som har blitt innvilga Jensen er det ikke rart at folk reagerer. Som jeg har skrevet en del ganger, det er MANGE flere enn Jensen som slipper soning pga helse. Forusetningen er at de ikke ansees som en fare for omgivelsene. Så slutt å fremstille det som om det er bare Jensen som slipper ut for helsen sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lothlorien- Skrevet 31. juli 2023 #138 Del Skrevet 31. juli 2023 Jensen, om han er skyldig, har da ikke gjort noe voldelig. Å smugle narkotika vil jeg si er en ikke-sak. Om folk er dumme nok til å kjøpe og bruke narkotika så bare la dem. Så lenge butikker selger alkohol og røyk er det bare hyklersk og rart at narkotika skal være forbudt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 31. juli 2023 #139 Del Skrevet 31. juli 2023 1 minutt siden, ludden said: Du glemmer en ting oppi det hele, et av de viktigste momentene er om vedkommende som er fengslet sees på som en fare for allmenheten. En drapsdømt ustabil person kan selvsagt ikke slippes ut og må få behandlingen de trenger i fengslet. Den som sist tok livet sitt på Breitvet, foran de andre innsatte i matsalen, satt der for å ha solgt narkotika. De som er alvorlig psykisk syke og farlige skal uansett ikke være i fengsel. De har vi andre plasser til, Brøset og Dikemark. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 31. juli 2023 #140 Del Skrevet 31. juli 2023 2 minutter siden, ludden said: Som jeg har skrevet en del ganger, det er MANGE flere enn Jensen som slipper soning pga helse. Forusetningen er at de ikke ansees som en fare for omgivelsene. Så slutt å fremstille det som om det er bare Jensen som slipper ut for helsen sin. Det er vel der vi er uenige da, for det har de siste årene vært en rekke avisartikler og dokumentarer der både ansatte i fengsel og helsepersonell forteller om hvor dårlig de innsatte er, og hvor uegnet fengsel er til å ta vare på de. Så det virker slettes ikke som det er vanlig at man får komme ut om man er for syk til å sone. Der er ikke bare dokumentarer og aviser jeg baserer meg på heller. Har bekjente som har vært i fengsel og som jobber i sektoren som reagerte sterkt når nyheten kom om at Jensen var løslatt. Det er slettes ikke dagligdags at folk får komme ut pga helse, all den tid det med tanke på fysiske sykdommer ikke er noe forskjell på å bo i fengsel eller et hus. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå