Factum Factaria Skrevet 15. mars 2023 #101 Del Skrevet 15. mars 2023 JennieB skrev (1 minutt siden): Jensen har Elden som advokat som kjenner lovverket godt. Kanskje det var en hjelp her? Han kan og ha overdrevet sykdommen sin om det er psykisk. Vanskelig å si, mulig vi aldri får vite det. Mer overdrevet enn at man trenger gjennoppliving, som er tilfellet det refereres til i artikkelen? Hva skulle det i så fall være? Dette fremstår som en ekstremt forskjellsbehandling. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JennieB Skrevet 15. mars 2023 #102 Del Skrevet 15. mars 2023 Factum Factaria skrev (Akkurat nå): Mer overdrevet enn at man trenger gjennoppliving, som er tilfellet det refereres til i artikkelen? Hva skulle det i så fall være? Dette fremstår som en ekstremt forskjellsbehandling. Ja, gjenoppliving er en konkret, akutt hendelse. Ikke nødvendigvis langvarig sykdom/fare selvom det kan være det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 15. mars 2023 #103 Del Skrevet 15. mars 2023 Miss Anthropy skrev (11 timer siden): Høres ganske sikkert ut som han har fått demens. Derfor drar han hjem.og ikke på behandling i psykisk helsevern. Advokaten sier at det ikke er utsikt til bedring. Har advokaten sagt det ja. Det kan jo være andre sykdommer også, som ikke har utsikt til bedring i så fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 15. mars 2023 #104 Del Skrevet 15. mars 2023 Synes også det er merkelig at så mange som er syk i fengsel, så skal han slippe ut. Men samtidig synes jeg han fikk for streng straff. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 15. mars 2023 #105 Del Skrevet 15. mars 2023 Purple_Pixiedust skrev (1 minutt siden): Synes også det er merkelig at så mange som er syk i fengsel, så skal han slippe ut. Men samtidig synes jeg han fikk for streng straff. Jeg ser litt motsatt på det. Jensen er syk, slipper ut, og det skrives om. Oppfølgeren blir at man faktisk tenker på at mange andre er syk i fengsel og at man må begynne å ta vare på dem også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 16. mars 2023 #106 Del Skrevet 16. mars 2023 I Grosny skrev (12 timer siden): Jeg ser litt motsatt på det. Jensen er syk, slipper ut, og det skrives om. Oppfølgeren blir at man faktisk tenker på at mange andre er syk i fengsel og at man må begynne å ta vare på dem også. Ja. Håper det er det som vil bli effekten av det. Jeg skulle selv egentlig fått en fengselsstraff, men nettopp fordi jeg er ganske syk så ble det gjort på en annen måte ute i det fri. For advokaten min sa at ingen vil ha meg i fengsel. Men klart hvis man dreper noen eller noe slikt veldig alvorlig så settes man jo i fengsel. Også slipper man ut igjen og er kanskje sykere enn noen gang. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Urias Skrevet 16. mars 2023 #107 Del Skrevet 16. mars 2023 (endret) Kan jo bli en skummel smitteffekt av dette. Kan fort plutselig bli mange som blir syke fremover. Ikke så vanskelig for en innsatt å overdrive psykisk sykdom. Ingen kan tvingen noen til å sosialisere seg i fengsel, og Jensen har jo sittet mer eller mindre i frivillig isolasjon. Til slutt blir man selvsagt preget av slikt. Det finnes mange måter å fremprovosere sykdom. F.eks. å sultestreike, drikke for lite etc. Ja, det er kanskje trist at de sliter, men samtidig har de også gjort seg fortjent til å sitte der. Det må ikke bli slik at fengslene skal bli så humane at detil slutt mister sin effekt, med de konsekvensene det medfører. Jeg kan ikke akkurat si at jeg har veldig stor sympati for voldtektsmenn og drapsmenn som synes det er tungt å sitte i fengsel. Det burde de ha tenkt på før de begikk sine handlinger. Det er jo nettopp det som er hensikte med fengselsstraff. Det er en straff. Det skal være ubehaglig å bli frarøvet friheten. Det er liksom hele poenget. Så gjelder det selvagt å finne den rette balansen, slik at de har forutsetninger for å komme tilbake til samfunnet igjen. De skal jo ikke ødelegges i fengslet heller. Ang. Jensen så er det åpenbart noe som ikke har kommet ut i mediene. Det er svært uvanlig at noen får avbrudd i så lang tid som 6 måneder, og da er det noe her man ikke har informasjon om. Endret 16. mars 2023 av Urias Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 16. mars 2023 #108 Del Skrevet 16. mars 2023 Jeg vil ikke ta stilling til helsesituasjonen til Jensen, det er det heldigvis bedre kvalifiserte til..Jeg er imidlertid imot hele vurderingen av skyldspørsmålet og den nedverdige behandlingen han fik i domstolen, der juryen tilsidesatte en frifinnelse. En kan bare forestille seg hvilken belastning den har vært, når vi har hatt årtier med domspraksis at vi skal dømmes av likemenn, en jury..Jeg er ikke selv tilhenger av juryordningen fordi jeg vet hvordan det er å bli feilaktig dømt av folket.. Selve skyldspørsmålet har jeg hele tiden ytret meg om, det er helt urealistisk at tolletaten ville ha oppgitt sine prosedyrer og planlagte kontroller til en politimann fra bærum, som ringte natt og dag for å få info om aktivitet..om så hadde vært tilfelle så ville tollsjefen ha ringt til politimesteren i bærum , umiddelbart , for å få info om hvorfor denne info skulle lekke ut...med andre ord kunne ikke Jensen vite HVA som skjedde på grensa..heklt uavhengig av hva han har ytret i sms.. Så er det en annen sak , som jeg ønsker domstolsadministrasjonen i Trondheim gjør seg AD NOTAM.. kjønnkvoterte dommere fra 90-tallet og 2000-tallet må førtidspensjoneres..i dagens likestilte samfunn så må dommere sidestilles med mannlige søkere og derved få øket kvaliteten på dommere. det er enkelt å si at politiet gjør en dårlig jobb og at sakene med det ender i gjenopptakelseskommisjonen, men det er dommerne som dømmer.. Det gamle skrotet må parkeres i førtidspensjonering før alt av tidligere saker må gjenopptas, til den prisen det har, både i kroner og øre og av anseelse av rettsstaten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blakecarrington Skrevet 16. mars 2023 #109 Del Skrevet 16. mars 2023 Bombasi skrev (På 13.3.2023 den 13.12): Det er mange i norske fengsler som blir svært syke av soningen, og det skal ekstremt mye til med en voldsom prosess for at en innsatt blir erklært soningudyktig. Særlig siden det finnes flust av behandlings- og skjermingstiltak som gjøres istedenfor. Så at Jensen med sin dom slipper ut på denne måten overrasker meg. Enig! Dessverre er det svært høye tall for innsatte som ikke er soningsdyktige, men som ikke får vedtak lik Jensens. Det vanlige er fire uker, og derfor synes jeg det er underlig at han får seks mnd , og skal i følge Elden hente seg inn igjen og jobbe med saken sin. Jeg har til gjengjeld å se en udyktig for soning jobbe med en tung sak. Det kan sikkert stemme hans helse er for dårlig til soning, men det er merkelig at de som får så strenge straffer og bli benådet, er kjente? Hva med dem vi ikke hører noe om, men som burde vært innlagt på Gaustad osv , som er så syke at de blir farlige? Som også sitter på kortere tid. Jensen fikk en såpass streng dom pga at han er funnet skyldig i å bryte loven samtidig som han skal passe på at ingen bryter den. Når politiet blir lovbrytere er det veldig alvorlig. Kan godt være han er uskyldig, men saken hans har fått grundig gjennomgang. Han ble dømt i tingretten og lagmannsretten , og avvist av Høyesterett. Husk på at han har ingenting å tape på å erklære seg uskyldig. Det hadde også jeg gjort var jeg ham. Selv om han er kjent og sympatisk og har dårlig helse , betyr det ikke at han er uskyldig. På samme måte som at en ufyselig drittsekk kan være uskyldig selv om man har lyst til å bure ham inne. Og Elden gjør bare jobben sin( en særdeles god en). Hans jobb er å forsvare ham. Han er betalt for å argumentere for Jensens uskyld og behov. Det betyr ikke at det han sier er sant. Hadde han vært aktor hadde han argumentert for det motsatte. Det som er synd er at det har blitt en slags aksept og triviell holdning i media når det gjelder tunge straffedømte. Jensen ble intervjuet som hvilken som helst annen kjendis sa han ventet på saken skulle opp, mannen til hun som er kidnappet fikk portrettintervju og taletid der han bedyrer sin uskyld beste sendetid lørdagskveld. Nokas raneren ble spurt om å være i sjakkpanelet på tv, Orderud har vært i utallige intervjuer osv. Felles for samtlige er at de er kjente pga kriminelle omstendigheter. Tidligere dømte,mens noen ventet på saken , og noen er mistenkte i pågående saker som er under etterforskning. Også en annen NOKAS-raner har blitt intervjuet mye. Ikke minst ,han som kom hjem fra Kongo og soning der( spesiell rettsak, men du verden så rare omstendigheter de befant seg i ) . Forbrytelsene blir deres kjendisstatus. Det er trist at Jensen er syk. Det er også trist at de som er så dårlige at de ikke kan tale sin sak, men fremdeles sitter på cella fremdeles soner og ikke får behandling. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss spjåk Skrevet 16. mars 2023 #110 Del Skrevet 16. mars 2023 (endret) Xadrian skrev (På 13.3.2023 den 23.38): Sommeren 2015, mens politiet fulgte med, kjørte Han flere ganger en Vespa med falske skilter inn i Sabers garasje i Oslo. Bandidos-sjefen hadde med seg en pistol med lyddemper. På kroppen hadde han nylon fra topp til tå. Skjøtene mellom klesplaggene var teipet. På hodet hadde han hjelm med sort visir, trolig for ikke å legge igjen spor. Politiet sørget imidlertid for at Saber aldri var hjemme da Han kom på besøk. Han ble frikjent for drapsforsøk og hevdet at han bare ville skremme. Holy crap sier jeg bare. Hvordan er det mulig at han ble trodd på at det kun var skremsel? Selv en barneskoleelev forstår vel at dette høres ut som et planlagt drap? Endret 16. mars 2023 av miss spjåk 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ludden Skrevet 20. mars 2023 #111 Del Skrevet 20. mars 2023 Fairy Tale skrev (På 13.3.2023 den 12.22): Men hva er egentlig "gærent" med helsa hans? Skjønte ikke helt den artikkelen. Er det fordi han blir syk av å sitte inne? Eller er han generelt syk? Det blir som om du er sykmeldt på jobb, ingen har no krav om å vite hva en er sykmeldt for. Ingen andre enn influencere som elsker å flagge hva som feiler dem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fairy Tale Skrevet 20. mars 2023 #112 Del Skrevet 20. mars 2023 ludden skrev (1 time siden): Det blir som om du er sykmeldt på jobb, ingen har no krav om å vite hva en er sykmeldt for. Ingen andre enn influencere som elsker å flagge hva som feiler dem. Du har rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 30. juli 2023 #113 Del Skrevet 30. juli 2023 Mer provosert over at han faktisk fikk 21 år for det der, mens han som voldtok sitt eget spedbarn gjentatte ganger og filmet overgrepene kun fikk halvparten av en slik straff. Barn har dessverre lite vern/verdi i Norge, med mindre det gjelder drap. Voldtar man et barn kan man få et par års fengsel, mens hvis man smugler litt narkotika eller er litt korrupt så får man 21 år. Noe er virkelig feil med rettssystemet. 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ludden Skrevet 30. juli 2023 #114 Del Skrevet 30. juli 2023 Samfunnsengasjert skrev (5 timer siden): Mer provosert over at han faktisk fikk 21 år for det der, mens han som voldtok sitt eget spedbarn gjentatte ganger og filmet overgrepene kun fikk halvparten av en slik straff. Barn har dessverre lite vern/verdi i Norge, med mindre det gjelder drap. Voldtar man et barn kan man få et par års fengsel, mens hvis man smugler litt narkotika eller er litt korrupt så får man 21 år. Noe er virkelig feil med rettssystemet. Smugler "litt" narkotika???? Vet du egentlig noe om mengden de smuglet?? Det han bidro til var tonnevis med narkotika som kan ha ødelagt livet til veeldig mange mennesker. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 30. juli 2023 #115 Del Skrevet 30. juli 2023 ludden skrev (6 timer siden): Smugler "litt" narkotika???? Vet du egentlig noe om mengden de smuglet?? Det han bidro til var tonnevis med narkotika som kan ha ødelagt livet til veeldig mange mennesker. Nei, men det er sykt at man får 21 års fengsel for narkotika, korrupsjon og økonomisk kriminalitet, mens man knapt får et par år for grov voldtekt av barn. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 30. juli 2023 #116 Del Skrevet 30. juli 2023 12 minutter siden, Samfunnsengasjert said: Nei, men det er sykt at man får 21 års fengsel for narkotika, korrupsjon og økonomisk kriminalitet, mens man knapt får et par år for grov voldtekt av barn. Det er sykt at Jensen får slippe fri pga helse mens de innsatte på Breitvet dør som fluer av selvmord. Det er sykt det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ludden Skrevet 30. juli 2023 #117 Del Skrevet 30. juli 2023 Gliffy skrev (5 minutter siden): Det er sykt at Jensen får slippe fri pga helse mens de innsatte på Breitvet dør som fluer av selvmord. Det er sykt det. Hva slags sammenligning er det??? skal alle som truer med selvmord slippes fri,mener du?? Fint å dra slike sammenligninger som slett ikke henger på greip, det er vel like mange selvmrd der uavhengig av om Jensen sitter inne eller slipper ut,så hva er poenget ditt?? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ludden Skrevet 30. juli 2023 #118 Del Skrevet 30. juli 2023 Samfunnsengasjert skrev (20 minutter siden): Nei, men det er sykt at man får 21 års fengsel for narkotika, korrupsjon og økonomisk kriminalitet, mens man knapt får et par år for grov voldtekt av barn. Ja, men da går debatten på straffenivået i norge, så jensen saken er vel uavhengig av den saken. Straffenivået for grov voldtekt av barn er høyere enn to år,Øvre strafferamme på grov voldtekt er 15 år, så da må dere kritisere dommeren for lav straff,ikke Jensen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 30. juli 2023 #119 Del Skrevet 30. juli 2023 1 hour ago, ludden said: Hva slags sammenligning er det??? skal alle som truer med selvmord slippes fri,mener du?? Fint å dra slike sammenligninger som slett ikke henger på greip, det er vel like mange selvmrd der uavhengig av om Jensen sitter inne eller slipper ut,så hva er poenget ditt?? Poenget er at det overhodet ikke er likhet for loven Det sitter plenty folk med alvorlig sykdom i fengsel, men det er visst bare Jensen som slippes fri for at han visstnok er for syk til å sone Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amantha holden Skrevet 30. juli 2023 #120 Del Skrevet 30. juli 2023 Kanskje har han diverse grums på sjefer og andre høytstående i systemet og at han ved hjelp av E. har presset fram en fordelaktig avtale mot å holde munn? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå