Gå til innhold

Eirik Jensen løslates pga helsen.

mariie

Anbefalte innlegg

takinova skrev (59 minutter siden):

Skulle aldri vært i fengsel. Frikjent av juryen og overprøvd av dommer-adelen.

Nå er det jo dommerne som er jurister, så……….

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rødstrupa skrev (3 timer siden):

Det er i første omgang snakk om et’’straffeavbrudd’’på 6 mnd. Slik at han får hentet seg inn helsemessig.

Det er første gang jeg har hørt/lest dette uttrykket, men jeg nekter å tro at Eirik Jenssen er førstemann som blir syk i fengsel….

Endret av Snok1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke han akkurat er helt uskyldig, men 21 års fengsel for hasjamugling er latterlig. Man får ikke det for drap engang uten at det er spesielt stygt.

Han har lidd nok etter min mening.

• Liker 28
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødstrupa skrev (1 time siden):

Sorry fikk ikke fullført innlegget før du svarte.

Den er grei. For min del vil jeg si det er åpenbart at han er skyldig og korrupt, men om han er skyldig i alt han er dømt for eller "bare" mye/noe av det skal jeg ikke si like sikkert. Om han ikke er skyldig i alt, så har han dessverre ødelagt for seg selv gjennom diverse åpenbare løgner. Men 21 år er ganske strengt, kunne fint vært 5-10 år for min del.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullakrula skrev (16 minutter siden):

Det står da at det er psykiater som har vurdert ham som soningsudyktig og at han nå er innlagt på et sykehus på Østlandet? Står han ble tilbakeført fengselet etter en periode på sykehus, men at han ble sendt tilbake på sykehus etter et par dager. Jeg tipper det har blitt for mye for Jensen og at han er psykisk syk (suicidal). Å være innlagt på sykehus er ikke ensbetydende med at det er somatisk sykdom. 

Hvor står det at det er psykiater som har vurdert ham? Jeg har ikke noen grunn til å ikke tro deg, har bare ikke lest det selv i artiklene jeg har sett. Der står det kun sykehus.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (10 minutter siden):

Jeg tror ikke han akkurat er helt uskyldig, men 21 års fengsel for hasjamugling er latterlig. Man får ikke det for drap engang uten at det er spesielt stygt.

Han har ikke fått 21 år pga hasjsmugling.

Han har fått 21 år pga grov korrupsjon og narkotikakriminalitet.  Alvorlighetsgraden (om han er skyldig) ligger i at han er politimann - og at vi skal kunne ha tillit til en institusjon som har så mye makt. 

• Liker 19
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Djækklåsst skrev (9 minutter siden):

Den er grei. For min del vil jeg si det er åpenbart at han er skyldig og korrupt, men om han er skyldig i alt han er dømt for eller "bare" mye/noe av det skal jeg ikke si like sikkert. Om han ikke er skyldig i alt, så har han dessverre ødelagt for seg selv gjennom diverse åpenbare løgner. Men 21 år er ganske strengt, kunne fint vært 5-10 år for min del.

Det som er litt spesielt er at det er mange  skyldig og korrupte  folk, ikke minst politikere, men det er bare en som blir tatt så fryktelig hardt.  21 år, det  er jo på nivå med Breivikdommen, og innebærer sånn omtrent at han skal dø i fengselet.  Det verste er at jeg ikke tror han er farlig heller. Neppe noen som blir  knivstukket av han dersom han får gå fritt i gaten. En forutsetning for at han skulle fungere kriminelt var jo stillingen i politiet, og den forutsetningen er jo fjernet.  21 år, det er hevn og avskrekkingsdom.

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilliten til det norske rettssytemet er blitt betydeleg svekket de senere årene, og misstenker at ein også her står overfor ein feilaktig dom. Den største skurken  fekk redusert sin dom, og er nå forlengst en fri mann. E.Jensen blei ansett som ein profilert etterforsker i narkosaker, og satt sitt eget liv i fare ved flere anledninger medan polittopper satt i gnidde ræva si på eit skjerma kontor. 

Enda eit eksempel på at politiet har skutt eg selv i foten i håndtering av denne saken. 

Korrupsjon  er  utberdt  også  i  Norge , og skulle ikkje forundre meg om det er noen "ugler i mosen " omkring strøm, og strømkabler. m.m. 

https://www.nrk.no/okonomi/skjult-offentlig-korrupsjon-i-norge-1.561134

https://www.oppsigelse.no/arbeidstakers-forhold/er-det-grunn-til-oppsigelse-a-ta-imot-gaver-fra-kunder-korrupsjon-bestikkelse/

Endret av Evnti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (42 minutter siden):

Det er mange i norske fengsler som blir svært syke av soningen, og det skal ekstremt mye til med en voldsom prosess for at en innsatt blir erklært soningudyktig. Særlig siden det finnes flust av behandlings- og skjermingstiltak som gjøres istedenfor. Så at Jensen med sin dom slipper ut på denne måten overrasker meg.

Du har tydeligvis ikke fått med deg at det rr snakk om et halvt år med’’soningsavbrekk’’.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JennieB skrev (12 minutter siden):

Hvor står det at det er psykiater som har vurdert ham? Jeg har ikke noen grunn til å ikke tro deg, har bare ikke lest det selv i artiklene jeg har sett. Der står det kun sykehus.

Det stod i artikkelen i VG for et par timer siden. Finner det ikke igjen nå og ser at de har skrevet om artikkelen så det ikke lenger er like åpenbart at det er psykiatri det handler om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (7 minutter siden):

Det som er litt spesielt er at det er mange  skyldig og korrupte  folk, ikke minst politikere, men det er bare en som blir tatt så fryktelig hardt.  21 år, det  er jo på nivå med Breivikdommen, og innebærer sånn omtrent at han skal dø i fengselet.  Det verste er at jeg ikke tror han er farlig heller. Neppe noen som blir  knivstukket av han dersom han får gå fritt i gaten. En forutsetning for at han skulle fungere kriminelt var jo stillingen i politiet, og den forutsetningen er jo fjernet.  21 år, det er hevn og avskrekkingsdom.

Det er mye whataboutism her. Ikke primært fra din side nå, altså, men dette snakket om at lederne visste om Jensen, og at det var ikke bare ham, osv. Og andre som man kan beskylde for å være korrupte. Mulig andre også har gjort noe straffbart, men det endrer jo ikke på det Jensen har gjort.

Men lengden på straffen er høy. Det handler ellers ikke noe om hvor farlig han er, men mer det allmennpreventive. Eller avskrekkingsdom, som du kaller det.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullakrula skrev (1 minutt siden):

Det stod i artikkelen i VG for et par timer siden. Finner det ikke igjen nå og ser at de har skrevet om artikkelen så det ikke lenger er like åpenbart at det er psykiatri det handler om. 

Skjønner, takk. Da var det derfor jeg ikke fant det. Om det er kun psykisk er det mulig han må inn og sone igjen, så bli dårlig og slippe ut og så inn igjen osv. som en uendelig sirkel som aldri tar slutt. Må være ille når han slipper ut og ikke kan få tilstrekkelig behandling i fengselet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (34 minutter siden):

Det er første gang jeg har hørt/lest dette uttrykket, men jeg nekter å tro at Eirik Jenssen er førstemann som blir stk i fengsel….

Nei helt sikkert ikke, men det er ikke temaet her heller…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis han var såpass korrupt som de sier så er det flere som burde blitt dømt i saken for da må flere av hans kollegaer visst om det. Så når ikke flere har blitt dømt så taler det for hans uskyld (tror ikke han er helt uskyldig, men ikke skyldig nok for 21år).

Han har fått nok straff synes jeg, uansett om han har smuglet 100tonn hasj inn til landet. Det er bare hasj.

Og han har bidratt til oppklaring i mange andre saker, så han var god i jobben sin. Men han har nok ikke utført jobben sin etter boka, det er feilen han har gjort. Eller ikke feil synes jeg, nettopp derfor han var så god!

Er vel heller flere politikere som burde fått 21 års straff... landssvikere.

Endret av Blåttvann
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (8 minutter siden):

Det er mye whataboutism her. Ikke primært fra din side nå, altså, men dette snakket om at lederne visste om Jensen, og at det var ikke bare ham, osv. Og andre som man kan beskylde for å være korrupte. Mulig andre også har gjort noe straffbart, men det endrer jo ikke på det Jensen har gjort.

Men lengden på straffen er høy. Det handler ellers ikke noe om hvor farlig han er, men mer det allmennpreventive. Eller avskrekkingsdom, som du kaller det.

Whataboutism er et element i Norges rettsvesen. Dommer skal være rettferdige .

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djækklåsst skrev (8 minutter siden):

Men det er rett og slett latterlig at han får samme dom som den strengeste i Baneheiasaken. 
De mener dette kan ses på som like alvorlig som å voldta og drepe to små barn. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Rødstrupa skrev (1 time siden):

Han løslates i dag pga.helsen. I utgangspunktet for 6 mnd. Blir fulgt opp av sykehus/helsevesen. Har hele tiden trodd han var uskyldig men i takt med rettssakens utvikling  begynte jeg å tvile sterkt pga. blomsterspråk mm. Utrolig synd hvis han ble uskyldig dømt. Han blir omtalt av mange på begge sider av loven som en real, flink, stright person. Han ble 19 juni 2020 dømt til 21 års fengsel….

Wtf??

Hvorfor tror du han er uskyldig??? 😂

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (1 time siden):

Hehe det er ikke sykdom noe nytt har enten kommet fram eller så er han benådet 🙂 han fikk  jo like streng dom som Breivik som drepte/skadde 77 mennesker og som la eiendom i ruiner føre Norge under fremmed makt (EU/EØS) 21 år ingen straffet 

EØS-avtalen vi har med EU er et frivillig samarbeid som flertallet i befolkningen støtter. Det er ikke i strid med noen lover, da blir ingen straffet.

Breivik fikk forvaring, som er hardere straff enn de 21 årene Jensen fikk, det er livstid med mindre man finner ut at han er trygg nok til å slippe ut igjen, noe som neppe vil skje.

Endret av GP950mAh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (46 minutter siden):

Han var offentlig tjenestemann og utnyttet hele befolkningens tillit. En korrupt tjenestemann/politi er en trussel for rettsvesen og demokrati. Ser du ikke det?  «Hasjsmugling» er rimelig bagatelliserende…

Endret av Rotemor
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Urias

Det er bare magefølelsen, men jeg sitter med følelsen av at Eirik Jensen aldri mer vil se innsiden av en fengelscelle igjen. Dette er meget spesielt, og en ganske utrolig utvikling. Jeg vil tro at en særdeles stor andel av innsatte i dag, ikke minst de som sitter på svært lange dommer, og mange på isolasjon, har store helseproblemer, spesielt det mentale. Disse slipper svært sjelden ut av fengsel til tross for dette.

Noe sier meg at det er mye vi ikke vet om denne saken. Tror ikke Jensen blir å sone et minutt mer av denne dommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...