Gå til innhold

Legger dere med barn penger til side og sparer ...

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nei har ikke råd til å spare hverken til meg selv eller barna, dessverre. De er enda små så jeg håper det blir bedre når de blir eldre og at jeg har mulighet til å hjelpe de med ting de trenger penger til.

Anonymkode: 051c0...033

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er lett å undervurdere hvor mye andre har i inntekt. Vi er en en-innteksfamilie, og greier oss bra og sparer litt. Hadde vi hatt det dobbelte hadde jeg ikke nølt med å bruke 50 000 på en ferie.

De som bruker såpass har nok høy inntekt og ikke noe problem med å spare i tillegg. 

Anonymkode: 0881f...0f9

Vi hadde aldri brukt 50 000 på ferie selv med mye høyere inntekt. For oss betyr økonomisk trygghet at man sparer opp en god buffer og så etter det, prioriterer vi ferie. Vi har høyere buffer enn mange vi kjenner, og det kom godt med da jeg ble syk og vi mistet mye inntekt. Man skylder barna å være økonomisk fornuftig. Også helt enig i det ts skriver om materialle goder. Å vise barna at man ikke trenger merkegenser eller iphone. Her hadde vi aldri gitt en iphone til ungen, helt uaktuelt. 

Anonymkode: de8c1...ca7

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Barnetrygden til ungene går rett på egen konto/fond. Det samme gjør en sum vi sparer til dem også. En mindre andel står på konto, resten investeres.

Ellers lever vi ikke over evne. 2 voksne med full jobb og et helt overkommelig boliglån, med korteste løpetid. Har ingen annen gjeld utover boliglånet.

Anonymkode: 9e364...470

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...