Gå til innhold

"Du blir så stygg i ansiktet når du går ned i vekt"....

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det høres rart ut. Folk blir som regel mer attraktiv når man mister fettet i ansiktet og beinstrukturen kommer frem.

Anonymkode: 2b69e...734

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymus Notarius

Du blir ikke styggere i ansiktet av å gå ned i vekt. Heller motsatt, vil jeg si. De fleste ser yngre ut når de går ned i vekt, og mange ser også penere ut fordi ansiktstrekkene kommer bedre fram.

Tror det er få som ser styggere ut av å bli tynnere, da må man bli veldig tynn (undervektig) vil jeg tro. Og sannsynligvis være godt oppi åra også. Er du 30 år og satser på en BMI på 23 har du null å bekymre deg for... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når jeg går ned i vekt får jeg løsere hud over hele kroppen. I ansiktet også. Spesielt rundt munnen og jeg føler at jeg ser eldre ut. Jeg har prøvd skinbooster, det funket litt. Har også prøvd dermapen, følte ikke at det gjorde så mye. Det neste jeg vil prøve er laser. Ansiktsyoga kan også hjelpe litt. Ellers er jeg nøye med å exfoliere og smøre huden med en god fuktighetskrem og drikke mye vann.

Anonymkode: f3bf9...ba6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke sånt man sier. Skal vedde på at det ikke engang er sant , hun har nok dårlig selvbilde.

Anonymkode: 78e10...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Jeg vet du mener jeg er "penere" når jeg har litt mer fylde - men JEG trives bedre når jeg er mindre og da har jeg det godt med meg selv, det burde du også glede deg over på mine vegne

:) forslag til svar til venninnen din TS.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sats på en vekt der du er fornøyd med kroppen, så kan du heller ta litt fillers i ansiktet hvis du ser veldig dratt ut.

Anonymkode: 8bf99...681

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er sikker på at du ikke blir styggere. Ikke hør på henne og ikke bry deg. Ikke ta fillers heller, bare vær ditt slanke og sunne jeg, som garantert er like vakker i ansiktet som når du er tyngre.

Anonymkode: 9bf81...2ad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har ei venninne som sier dette, at når jeg går ned i vekt, ja så blir kroppen finere men ansiktet styggere. Jeg blir så såret av det! Klart jeg ser at jeg ser "tynn" ut også i ansiktet og at beinstruktur kommer mer frem i tillegg til at jeg er klar over at man kan se litt eldre ut når man mister fett i ansiktet. Men å si det? jeg kan jo ikke noe for at jeg også mister fett der, og både hun og jeg vet at jeg trenger ned i vekt. (hadde bmi over 28.....)

Noe jeg kan gjøre for å ikke se "styggere" ut i ansiktet da? altså, kan jeg gjøre noe så jeg ikke ser så gammel ut da? særlig halsen får jo gjennomgå, huden er blitt slappere etter vekttap....

Anonymkode: db7d4...339

hun liker ikke at du går ned i vekt og blir mer attraktiv. Derfor sier hun sånn dritt, for å holde deg på hennes nivå. For venninna er ikke sikkert en strek hun heller?

Anonymkode: b4806...c23

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
skogsfugl skrev (39 minutter siden):

Det er selvfølgelig ikke greit av venninnen din å si det!!

Men når det er sagt; jeg er 48 og merker alderskiloene. Og ser jo det at er jeg slank blir ansiktet rynkete og gammelt. Jeg (og mange medsøstre) er yngre og penere når vekta er høyere. Jeg pleier å si at når man er over 45 må man velge om man er fin fra halsen og opp, eller fra halsen og ned. Jeg velger halsen og ned 😂.

Men en ting er å si det selv. Det er verre om noen andre sier det!!

Stemmer bra. Og jeg er skyldig i å påpeke det samme overfor en venninne. Jeg har selvsagt ikke sagt at hun blir stygg i ansiktet når hun blir slankere. Men jeg har sagt at jeg synes hun kler å ha de ekstra kiloene hun alltid har hatt, fremfor den ene perioden hun var slank (etter et brudd). Da så hun eldre ut i ansiktet. Selv har jeg alltid vært tynn og klarer ikke legge på meg. Mine venninner som er fyldigere ser yngre ut enn meg i ansiktet, uten tvil.

Anonymkode: b46ff...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ok, men selv om man ser yngre ut i ansiktet når man har noen ekstra kilo så ser man eldre ut generelt sett med ekstra kilo. En tynn kropp ser alltid yngre ut fordi yngre mennesker ofte er tynnere enn eldre. Det er uansett sunnere å være slank. Dessuten vil huden tilpasse seg gradvis ny vekt. Det tar tid men den gjør det. 

Anonymkode: f3bf9...ba6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva syns du selv om ansiktet ditt da? Kan du ikke bare svare denne venninnen tilbake der du tydelig gir beskjed om at du ikke finner deg i sånne type kommentarer?

Anonymkode: 6babe...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun sier dette igjen så synes jeg du skal ta det opp. For det er neppe bare deg hun går rundt og snakker sånn til. Og da er det på tide at hun får tilbakemelding om at dette er ugreit. Det beste utgangspunktet er å tenke at her er å tenke at hun generelt har en oppførsel som hun bør revurdere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange som tror at det bare er store venninner som kommer med sånne sure kommentarer om andres vektnedgang fordi de er sjalu. Men slanke venninner kan være like bitchy. Dersom store venninner går ned i vekt og blir flotte så blir de slankes egen posisjon svekket. Lett å oppmuntre til at den tjukke venninnen fortsatt skal være tjukk. Tryggere sånn. 

Anonymkode: dbc6f...ea4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det kommer helt an på alder.. Kvinner i tyveårene ser som oftest best ut i ansiktet, når de er tynne. Etter at de har nådd tredveårsalderen, ser de aller fleste eldre ut når de er tynne, noen ekstra kilo kan hjelpe på å se litt yngre ut enn man er, eller i hvertfall ikke eldre.

Anonymkode: 2de47...087

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Sats på en vekt der du er fornøyd med kroppen, så kan du heller ta litt fillers i ansiktet hvis du ser veldig dratt ut.

Anonymkode: 8bf99...681

Når fillers er så normalisert at det kommer opp som en helt hverdagslig ting å gjøre. Det er jo BARE å ta fillers...... Litt som, er håret tørt kan du jo heller ta i litt balsam .  Skremmende og utrolig trist utvikling. Rart folk sliter med selvtilliten og selvbildet når fillers er en easy fix på alt?  Du blir ikke et bedre menneske av alt søppelet du frivillig  dumper under huden på hudklinikker og day spa. 

Anonymkode: 5b392...c2d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Djises. Folk som ikke har noe fint å si, må lære seg å holde meningene sine for seg selv. Hva i alle dager håpet hun å oppnå med å si det! Det bør du spør henne om neste gang hun sier noe så dumt.

Anonymkode: 17fe4...088

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når fillers er så normalisert at det kommer opp som en helt hverdagslig ting å gjøre. Det er jo BARE å ta fillers...... Litt som, er håret tørt kan du jo heller ta i litt balsam .  Skremmende og utrolig trist utvikling. Rart folk sliter med selvtilliten og selvbildet når fillers er en easy fix på alt?  Du blir ikke et bedre menneske av alt søppelet du frivillig  dumper under huden på hudklinikker og day spa. 

Enig. Vær naturlig. Bruk litt sminke bare. Vi kan ikke løpe ned klinikker for hver ny strek i ansiktet. Vi lever og vi skal eldes. Slike filterdamer på internett er ikke normalen.

Anonymkode: 74dc1...867

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang bare sier du:

Synes du egentlig det der er noe hyggelig sagt? 

Eller: Hvorfor sier du det? 

Den kommentaren har ingen ting med deg å gjøre, så ikke snakk om hva du vil, trenger eller føler. Bare arrester henne på uhøfligheten og at det er en rar ting å si.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg har ei venninne som sier dette, at når jeg går ned i vekt, ja så blir kroppen finere men ansiktet styggere. Jeg blir så såret av det! Klart jeg ser at jeg ser "tynn" ut også i ansiktet og at beinstruktur kommer mer frem i tillegg til at jeg er klar over at man kan se litt eldre ut når man mister fett i ansiktet. Men å si det? jeg kan jo ikke noe for at jeg også mister fett der, og både hun og jeg vet at jeg trenger ned i vekt. (hadde bmi over 28.....)

Noe jeg kan gjøre for å ikke se "styggere" ut i ansiktet da? altså, kan jeg gjøre noe så jeg ikke ser så gammel ut da? særlig halsen får jo gjennomgå, huden er blitt slappere etter vekttap....

Anonymkode: db7d4...339

Hu er missunlig! 

Anonymkode: 2afe5...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

jeg vet. Fillere ser utrolig rart ut, og er heller ikke anbefalt da det blir vanskelig om man bestemmer seg for å fjerne dem. fordi huden da allerede er strukket. Samfunnet vårt viser bare hvor sykt det har blitt når folk kommenterer at fillers kan være en god ide. TS, jeg kjenner mange som er veldig slanke og underhudsfettet i ansiktet blir jo mindre. men helsemessig er det mye sunnere å ligge på en ok bmi. 

Anonymkode: f174e...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...