Anonymbruker*** Skrevet 16. mars 2023 #61 Del Skrevet 16. mars 2023 Vaffelhunden skrev (På 13.3.2023 den 0.20): Folk som skriver de engelske navnene på et norsk foum. De norske navnene er tross alt en oversettelse, hva er galt med å bruke de orginale navnene? Jeg leste serien på norsk en gang på ungdomsskolen. Siden har jeg igjenlest serien på engelsk en gang i nyere tid og sett filmene (uten dub...) en rekke ganger. Diskusjon på nett om HP går for det meste på engelsk. Alt i alt igjenkjenner jeg ikke engang flere av de norske navnene lenger. Det er jeg sikkert ikke alene om. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 16. mars 2023 #62 Del Skrevet 16. mars 2023 Jeg lurer på om karakteren jeg liker minst er Harald Pottemaker. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #63 Del Skrevet 16. mars 2023 Anonymbruker*** skrev (Akkurat nå): Jeg lurer på om karakteren jeg liker minst er Harald Pottemaker. Hvem er det? Anonymkode: e2b1e...558 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #64 Del Skrevet 16. mars 2023 40 minutter siden, AnonymBruker said: Heller du som ikke vet hva strengt er da 😛 slur var en dyktig lærer og en ganske kul karakter, Alan Rickman gjorde en fantastisk jobb! Anonymkode: e2b1e...558 Å forskjellsbehandle elever etter hvilket hus de tilhører eller hvem foreldrene er er ikke å være streng Å ydmyke elever foran klassen er ikke å være streng Å gi gjensitting, nedsatt karakter eller annen straff fordi han personlig misliker en elev er ikke å være streng Å slå elever i hodet med en bok (film nr 4) er IKKE å være streng Å tvinge elever til å teste trylledrikk på kjæledyrene sine, vel vitende om at en feilbrygget drikk kan være giftig, er ikke å være slem (og når drikken virket som det skulle, trakk han huspoeng - WTF??) Å tillate eller "overse" mobbing i eget klasserom, og i tillegg gi negative konsekvenser til mobbeofferet, er ikke å være streng Skal vi ta frem flere eksempler? McGonagall var streng, men Snape var en udugelig lærer og direkte slem. Hvis det var så sykt viktig for plottet at han måtte holdes i jobb på Hogwarts kunne han vel hatt en annen jobb, feks med å skaffe spesielle ingredienser og utstyr og lage avanserte eliksirer til skolesykehuset eller noe sånt i fred og ro. Da ville han sikkert vært i bedre humør også, virker jo som han hater unger som pesten. Anonymkode: 6c72a...62a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 16. mars 2023 #65 Del Skrevet 16. mars 2023 Molly Weasly. For en plagsom dame. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #66 Del Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Å forskjellsbehandle elever etter hvilket hus de tilhører eller hvem foreldrene er er ikke å være streng Å ydmyke elever foran klassen er ikke å være streng Å gi gjensitting, nedsatt karakter eller annen straff fordi han personlig misliker en elev er ikke å være streng Å slå elever i hodet med en bok (film nr 4) er IKKE å være streng Å tvinge elever til å teste trylledrikk på kjæledyrene sine, vel vitende om at en feilbrygget drikk kan være giftig, er ikke å være slem (og når drikken virket som det skulle, trakk han huspoeng - WTF??) Å tillate eller "overse" mobbing i eget klasserom, og i tillegg gi negative konsekvenser til mobbeofferet, er ikke å være streng Skal vi ta frem flere eksempler? McGonagall var streng, men Snape var en udugelig lærer og direkte slem. Hvis det var så sykt viktig for plottet at han måtte holdes i jobb på Hogwarts kunne han vel hatt en annen jobb, feks med å skaffe spesielle ingredienser og utstyr og lage avanserte eliksirer til skolesykehuset eller noe sånt i fred og ro. Da ville han sikkert vært i bedre humør også, virker jo som han hater unger som pesten. Anonymkode: 6c72a...62a Smak og behag, vi trenger ikke å krangle om det Anonymkode: e2b1e...558 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåbærpai Skrevet 16. mars 2023 #67 Del Skrevet 16. mars 2023 Uffert. Sitter å ser HP sammen med kidden nå, faktisk. Holdt på siden forrige helg og er nå på 7’n filmen. Har sett de aaaaltfor mange ganger. Og lest bøkene enda fler. Fantastisk fin historie. Så må jeg bare legge til at karakteren jeg hater minst er Serverus Slur🖤 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #68 Del Skrevet 16. mars 2023 blåbærpai skrev (Akkurat nå): Uffert. Sitter å ser HP sammen med kidden nå, faktisk. Holdt på siden forrige helg og er nå på 7’n filmen. Har sett de aaaaltfor mange ganger. Og lest bøkene enda fler. Fantastisk fin historie. Så må jeg bare legge til at karakteren jeg hater minst er Serverus Slur🖤 Samme, digget skuespilleren Anonymkode: e2b1e...558 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #69 Del Skrevet 16. mars 2023 41 minutter siden, AnonymBruker said: Smak og behag, vi trenger ikke å krangle om det Anonymkode: e2b1e...558 Vedkommende du siterer krangler ikke, hun kommer bare med mange gode argumenter. Anonymkode: e5e5e...237 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #70 Del Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vedkommende du siterer krangler ikke, hun kommer bare med mange gode argumenter. Anonymkode: e5e5e...237 Det er snakk om meninger, trenger ikke debattere det Anonymkode: e2b1e...558 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #71 Del Skrevet 3. april 2023 Ginny, søstera til Ronny. Hu var veldig slitsom og ålet seg innpå Harry så mye at det ble ekkelt og slitsomt. Anonymkode: 89e29...a2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #72 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (På 16.3.2023 den 19.38): Å forskjellsbehandle elever etter hvilket hus de tilhører eller hvem foreldrene er er ikke å være streng Å ydmyke elever foran klassen er ikke å være streng Å gi gjensitting, nedsatt karakter eller annen straff fordi han personlig misliker en elev er ikke å være streng Å slå elever i hodet med en bok (film nr 4) er IKKE å være streng Å tvinge elever til å teste trylledrikk på kjæledyrene sine, vel vitende om at en feilbrygget drikk kan være giftig, er ikke å være slem (og når drikken virket som det skulle, trakk han huspoeng - WTF??) Å tillate eller "overse" mobbing i eget klasserom, og i tillegg gi negative konsekvenser til mobbeofferet, er ikke å være streng Skal vi ta frem flere eksempler? McGonagall var streng, men Snape var en udugelig lærer og direkte slem. Hvis det var så sykt viktig for plottet at han måtte holdes i jobb på Hogwarts kunne han vel hatt en annen jobb, feks med å skaffe spesielle ingredienser og utstyr og lage avanserte eliksirer til skolesykehuset eller noe sånt i fred og ro. Da ville han sikkert vært i bedre humør også, virker jo som han hater unger som pesten. Anonymkode: 6c72a...62a Nå er jo dette oppfunnet, en historie. Det er for at det skal være gøy å lese om og se på, ikke for å vise lærerne hvordan de skal oppføre seg. Synes snape er en kul karakter, med interessant og bra bakhistorie. Er litt lei av at folk vil ta alle forbildene sine fra filmer osv. Det er UNDERHOLDNING, ikke en opplæring Anonymkode: eb4ba...261 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #73 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ginny, søstera til Ronny. Hu var veldig slitsom og ålet seg innpå Harry så mye at det ble ekkelt og slitsomt. Anonymkode: 89e29...a2d Enig! Anonymkode: eb4ba...261 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #74 Del Skrevet 3. april 2023 AnonymBruker skrev (På 16.3.2023 den 19.49): Samme, digget skuespilleren Anonymkode: e2b1e...558 Ja, han var virkelig god! Anonymkode: eb4ba...261 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå