Gå til innhold

Hvilken karakter hatet du mest i Harry Potter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han hadde god grunn til det

Anonymkode: e2b1e...558

Synes ikke det finnes noen gode grunner til å gå rundt og surmule i voksen alder. Være litt i dårlig humør av og til ja, men hele personligheten hans er å være sur og ufordragelig.

Anonymkode: 3a10a...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Fordi han ikke fikk jenta han var avstandsforelsket i på skolen? Ærlig talt, voksne mennesker lar ikke det gå utover sønnen hennes mange år etter hun døde, og hvertfall ikke uten at det får alvorlige konsekvenser for arbeidsforholdet. Å være opphengt i the one that got away i over ti år er virkelig ikke sjarmerende, og det at han ble mobbet på skolen er ikke en unnskydning for at han som voksen skal mobbe sine egne elever.

Problemet med bøkene er at hun startet med å skrive eventyr og så skifta det plutselig sjanger i bok tre, og da ramla all logikken ut vinduet fordi hun begynte å dra inn ting fra det virkelige liv som ikke passer i en eventyrverden hvor spillereglene er helt annerledes.

Anonymkode: 6c72a...62a

En ting er hvordan Slur oppførte seg mot Harry Potter. Den delen av historien kan jeg akseptere. Men hvordan han oppførte seg mot Langballe viser jo at Slur ikke trengte noen grunn til å mobbe. Slur var en forferdelig lærer. Man kan selvsagt si at Slur var der da det gjaldt for Harry og for trollmannsverdenen. Men han skulle aldri vært lærer og han gjorde aldri opp for seg mot Langballe. 

Anonymkode: e5e5e...237

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Enig, hun er dronninga av spydig og ufordragelig, og klarer aldri å være saklig når hun skal diskutere noe, men setter seg selv i offerrollen for å umyndiggjøre kritikerne og få sympati. Det er påfallende mange likheter mellom hvordan hun oppfører seg og hvordan enkelte av skurke-karakterene gjør, så kanskje hun tok rådet om å skrive om det hun kan litt for bokstavelig 😂 For å ta et skikkelig harmløst eksempel om bøkene da, så ble jeg oppgitt over all motviljen hun hadde mot at Draco Malfoy kunne skifte side, fordi i følge henne kan mobbere aldri forandre seg, med mindre de heter Snape og er viktig for et bestemt punkt i handlingen. At Draco var et barn som hadde blitt hjernevasket av familien og aldri hatt venner eller noen andre impulser utenfor familiens innerste krets har ingen betydning, han er jo født til å være en dårlig fyr tydeligvis. Hun hadde liksom bestemt seg helt fra starten om at sånn og sånn skulle det være med hver enkelt karakter. Ingen karakterutvikling i det hele tatt, bare masse avsløringer om ting fra fortiden for å liksom forsvare hvorfor alle er så firkanta som de er. Fantasiløs skriving, kaller jeg det.

Fordi han ikke fikk jenta han var avstandsforelsket i på skolen? Ærlig talt, voksne mennesker lar ikke det gå utover sønnen hennes mange år etter hun døde, og hvertfall ikke uten at det får alvorlige konsekvenser for arbeidsforholdet. Å være opphengt i the one that got away i over ti år er virkelig ikke sjarmerende, og det at han ble mobbet på skolen er ikke en unnskydning for at han som voksen skal mobbe sine egne elever.

Problemet med bøkene er at hun startet med å skrive eventyr og så skifta det plutselig sjanger i bok tre, og da ramla all logikken ut vinduet fordi hun begynte å dra inn ting fra det virkelige liv som ikke passer i en eventyrverden hvor spillereglene er helt annerledes.

Anonymkode: 6c72a...62a

Han gjorde alt for å beskytte Harry i alle år…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Synes ikke det finnes noen gode grunner til å gå rundt og surmule i voksen alder. Være litt i dårlig humør av og til ja, men hele personligheten hans er å være sur og ufordragelig.

Hvis du ser de siste filmene så forstår du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis du ser de siste filmene så forstår du

Som sagt har jeg lest bøkene og sett filmene ørten ganger 😄 Jeg forstår overhodet ikke at voksne mennesker går rundt og er sure og bøller med unger uansett hva slags traumer de er utsatt for. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Som sagt har jeg lest bøkene og sett filmene ørten ganger 😄 Jeg forstår overhodet ikke at voksne mennesker går rundt og er sure og bøller med unger uansett hva slags traumer de er utsatt for. 

Jeg synes ikke han bøllet. Var bare streng 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg synes ikke han bøllet. Var bare streng 

Om du har hatt så "strenge" lærere så synes jeg synd på deg 😄 

Tror til og med ordet "bullied" står i en setning om Snape og Neville i en av bøkene og, så han skulle i hvert fall bølle selv om du synes det var en okei oppførsel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Om du har hatt så "strenge" lærere så synes jeg synd på deg 😄 

Tror til og med ordet "bullied" står i en setning om Snape og Neville i en av bøkene og, så han skulle i hvert fall bølle selv om du synes det var en okei oppførsel. 

Heller du som ikke vet hva strengt er da 😛 slur var en dyktig lærer og en ganske kul karakter, Alan Rickman gjorde en fantastisk jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Heller du som ikke vet hva strengt er da 😛 slur var en dyktig lærer og en ganske kul karakter, Alan Rickman gjorde en fantastisk jobb!

Kanskje for god jobb. Endte jo med at såpass mange forelsket seg i karakteren at de ikke så hvor slem han var. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje for god jobb. Endte jo med at såpass mange forelsket seg i karakteren at de ikke så hvor slem han var. 

Deg om det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Deg om det

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Hehe, huff ja. I boka synes jeg han var skikkelig umoden og hevngjerrig. Og den scenen der han døende ser Lillys øyne på Harry potter er bare helt creepy. 

Men i filmen! Rickman var fabelaktig

Anonymkode: 3ac83...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.3.2023 den 23.34):

Enig med TS. Husker jeg ble så sint første gang jeg leste boka at jeg måtte legge den fra meg flere ganger. 

Anonymkode: e6954...4e0

Hele filmen er dårlig egentlig, bare 1-4 som er noe bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Tydeligvis ikke, om han ikke fikk godt nok frem at han skulle mobbe unger. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han skrytete læreren som kun er med i en av bøkene . Vedkommende er forfatter tillegg til å være lærer men har bare dikta opp at han drepte drager og ligendende . Husker ikke navnet…. 

Anonymkode: 2c861...ccc

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Tydeligvis ikke, om han ikke fikk godt nok frem at han skulle mobbe unger. 

Han mobbet ikke…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han skrytete læreren som kun er med i en av bøkene . Vedkommende er forfatter tillegg til å være lærer men har bare dikta opp at han drepte drager og ligendende . Husker ikke navnet…. 

Anonymkode: 2c861...ccc

Gilderoy, artig fyr 😅 Bra spilt av Kenneth Branagh

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Frodo og Sam er de mest irriterende karakterene faktisk. Det er så langtråkig å følge de kjedelige hobbitgutta traske rundt om kring. Huff 🤨🤨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Baktusbror skrev (Akkurat nå):

Jeg synes Frodo og Sam er de mest irriterende karakterene faktisk. Det er så langtråkig å følge de kjedelige hobbitgutta traske rundt om kring. Huff 🤨🤨

Feil serie 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...