AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #1 Skrevet 12. mars 2023 Jeg er så mektig lei av leietakere som mister nøklene sine, og vi må nok en gang bytte lås. Det er jo både kjipt for oss som må orge med det, og leietaker som må betale for bytte av lås. Har nå vært inne på tanken om å bare skaffe kodelås. Altså da ikke gi ny leietaker noen nøkkel, kun ha nøkkel selv og be de finne en kode. Tror du det vil funke, eller vil mange reagere på å ikke få en fysisk nøkkel? Anonymkode: 0b7f0...b21
Brunello Skrevet 12. mars 2023 #2 Skrevet 12. mars 2023 Hvorfor må du bytte lås? Det er bare å slipe ny nøkkel. 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #3 Skrevet 12. mars 2023 Hva skal de med nøkkel om de har kode? Anonymkode: 3b6ab...439 1
Gjest ti10 Skrevet 12. mars 2023 #4 Skrevet 12. mars 2023 Jeg hadde vært mer redd for at uvedkommende skulle få koden, eller at leieboerne skiftet kode uten å si fra til dere slik at dere ikke har mulighet til å komme inn i leiligheten i nødstilfeller. Men ærlig talt, hva slags folk er det dere leier ut til hvis de ikke klarer å ta vare på nøkler? Tenker du ikke på hvor slepphendte de kan være med koden overfor venner og bekjente?
Gjest ti10 Skrevet 12. mars 2023 #5 Skrevet 12. mars 2023 Brunello skrev (2 minutter siden): Hvorfor må du bytte lås? Det er bare å slipe ny nøkkel. Det er vel for å unngå at uvedkommende finner nøkkelen og tar seg inn.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #6 Skrevet 12. mars 2023 Er jo mange slike dørkoder hvor man selv bestemmer kodene, du har egen master kode f. Eks og lager egne koder til leietakere. Mamma har en slik app også som hører til. Som også tar bilde av de som kommer😂 er vel ikke lov hvis det er snakk om utleie og privatliv osv Anonymkode: 3f588...f97 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #7 Skrevet 12. mars 2023 Brunello skrev (3 minutter siden): Hvorfor må du bytte lås? Det er bare å slipe ny nøkkel. Eh…For at ingen som finner den gamle nøkkelen skal kunne låse seg inn hos ny leietaker. ts Anonymkode: 0b7f0...b21 7
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #8 Skrevet 12. mars 2023 Brunello skrev (4 minutter siden): Hvorfor må du bytte lås? Det er bare å slipe ny nøkkel. Selvfølgelig bytter man om man ikke vet hvor nøkkelen til huset er. Med mindre man har lyst på tidenes regress fra forsikringsselskapet, eller overraskelse midt på natta. Anonymkode: bf734...b1c 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #9 Skrevet 12. mars 2023 Bør stå i kontrakten hvor mye det koster å miste/bli frastjålet nøkkel og at det er leietaker som er ansvarlig, ikke den surrete venninnen de skylder på. Mange unge vet ikke hvor dyrt det er med ny lås. Anonymkode: edeb8...bfa 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #10 Skrevet 12. mars 2023 Huseier sitter på masterkode og kan bytte kode over telefon. Anonymkode: 3b6ab...439 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #11 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva skal de med nøkkel om de har kode? Anonymkode: 3b6ab...439 Ja, det er det. Ser liksom litt for meg et drita menneske som kommer hjem etter byen og har heeelt glemt koden. Eller at enkelte kan reagere på å ikke få en nøkkel, at de foretrekker nøkkel liksom. ts Anonymkode: 0b7f0...b21 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #12 Skrevet 12. mars 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Er jo mange slike dørkoder hvor man selv bestemmer kodene, du har egen master kode f. Eks og lager egne koder til leietakere. Mamma har en slik app også som hører til. Som også tar bilde av de som kommer😂 er vel ikke lov hvis det er snakk om utleie og privatliv osv Anonymkode: 3f588...f97 Lov hvis man forteller om det ved kontraktsinngåelse. Snikfoto er ikke lov. Anonymkode: edeb8...bfa
Brunello Skrevet 12. mars 2023 #13 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig bytter man om man ikke vet hvor nøkkelen til huset er. Med mindre man har lyst på tidenes regress fra forsikringsselskapet, eller overraskelse midt på natta. Anonymkode: bf734...b1c AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eh…For at ingen som finner den gamle nøkkelen skal kunne låse seg inn hos ny leietaker. ts Anonymkode: 0b7f0...b21 Nøkler som mistes finnes normalt ikke av kriminelle. Og er det kriminelle som finner de, vil de normalt ikke finne ut av hvilke hus nøkkelen passer til. Svært lav risiko. 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #14 Skrevet 12. mars 2023 Kodelås bør være standard for alle. Kommer aldri til å ha ytterdør med nøkkel igjen. Anonymkode: d5c84...568 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #15 Skrevet 12. mars 2023 ti10 skrev (4 minutter siden): Jeg hadde vært mer redd for at uvedkommende skulle få koden, eller at leieboerne skiftet kode uten å si fra til dere slik at dere ikke har mulighet til å komme inn i leiligheten i nødstilfeller. Men ærlig talt, hva slags folk er det dere leier ut til hvis de ikke klarer å ta vare på nøkler? Tenker du ikke på hvor slepphendte de kan være med koden overfor venner og bekjente? De kan vel ikke bytte kode når de ikke har nøkkel? ts Anonymkode: 0b7f0...b21
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #16 Skrevet 12. mars 2023 ti10 skrev (3 minutter siden): Det er vel for å unngå at uvedkommende finner nøkkelen og tar seg inn. Og hvordan skal folk koble hvilken bolig den enkelte nøkkel tilhører, og ikke minst, være så uærlig at man tar seg inn i andres hus... Forrige utleier jeg hadde, der slipte jeg opp flere nøkler enn de som han hadde gitt meg. Hvordan kunne han vite om alle nøkler som var i omløp faktisk ble levert tilbake når han ikke vet hvor mange jeg hadde slipt opp? Anonymkode: 7e8e7...141 1 1
Brunello Skrevet 12. mars 2023 #17 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Huseier sitter på masterkode og kan bytte kode over telefon. Anonymkode: 3b6ab...439 Det er ikke lov. Eier skal ikke kunne låse seg inn. Risikoen for at ulovligheter skjer er mye større ved at eier har tilgang enn at det finnes nøkler som er mistet.
Brunello Skrevet 12. mars 2023 #18 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kodelås bør være standard for alle. Kommer aldri til å ha ytterdør med nøkkel igjen. Anonymkode: d5c84...568 Det er jeg enig i,
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #19 Skrevet 12. mars 2023 Får da også slike koder med fingeravtrykk Anonymkode: 3f588...f97
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #20 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bør stå i kontrakten hvor mye det koster å miste/bli frastjålet nøkkel og at det er leietaker som er ansvarlig, ikke den surrete venninnen de skylder på. Mange unge vet ikke hvor dyrt det er med ny lås. Anonymkode: edeb8...bfa Det gjør det! Likevel får mange sjokk og mener det ikke er nødvendig å bytte lås. ts Anonymkode: 0b7f0...b21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå