Gå til innhold

Er Janka Polliani modell?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper ikke dette blir tatt som hets eller kritikk eller noe, men jeg må bare spørre om noe jeg har lurt på lenge: Har hun noen tilstand eller noen spesiell stilling på skjelettet som gjør at beina i mageområdet ser så store ut? Det så slik ut da hun var overvektig også. Jeg har sett mange både veltrente og tynne mager, men aldri med så store bein i øvre del av magen, så jeg er litt nysgjerrig, siden hun skiller seg ut. Er det rett og slett photoshop?

For å illustrere hva jeg mener: Her er noen bilder fra noen år tilbake hvor hun var overvektig. På bilde nr 2 skal jo kroppen til venstre være 100% ekte. Bilde nr 1 er fra samme periode.image.thumb.jpeg.28d5d81b1fe8e3a07941de67928762e5.jpeg

image.thumb.jpeg.c41fbefaa894cb66ce6409430e067c62.jpeg

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er vel ribbeina eller magemusklene som er mer markante på henne enn mange andre, og det er vel slik hun er skapt.

På meg stikker de nederste ribbeina ut og vises når jeg har tettsittende topp på meg, og det var kun når jeg var høygravid at de ikke var synlige.

Bilde nummer tre, altså bildet nede til høyre må være photoshoppet, for hun er litt smalere der enn på bilde nummer to ( til venstre)

Endret av Tough cookie
  • Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Tough cookie skrev (4 timer siden):

Det er vel ribbeina eller magemusklene som er mer markante på henne enn mange andre, og det er vel slik hun er skapt.

På meg stikker de nederste ribbeina ut og vises når jeg har tettsittende topp på meg, og det var kun når jeg var høygravid at de ikke var så synlige.

Bilde nummer tre, altså bildet nede til høyre må være photoshoppet, for hun er litt smalere der enn på bilde nummer to ( til venstre)

Ja, det er sikkert bare slik hun er. Jeg har bare aldri sett noe lignende. Derfor lurte jeg på om det kunne være manipulert på noen måte eller om det var noen spesiell grunn. 

Bilde nederst til høyre er photoshop eller lignende ja. Det henger sammen med det til venstre, så derfor er begge der. Det til venstre skal være virkeligheten og det til høyre skal være et eksempel på hvordan mange influencere redigerer seg selv, lagt ut av Janka selv. 

• Liker 2
Skrevet

Nå er hun blitt innmari tynn, viser seg fra vinkler som gjør henne enda tynnere. Håper hun har det bra.....

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes hun så flott ut før jeg. Det refereres til henne som overvektig da, men jeg synes det ser mye sunnere og vitalt ut enn nå. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
cerruti skrev (7 timer siden):

Jeg synes hun så flott ut før jeg. Det refereres til henne som overvektig da, men jeg synes det ser mye sunnere og vitalt ut enn nå. 

Jeg mente ikke at hun ikke var flott før. Overvektige kan også være flotte. Det finnes også en mellomting mellom der hun var før og der hun er nå. 

• Liker 2
Skrevet

Hun la ut på snapp i går bilde av barna med " savner ❤️" håper det ikke er brudd, og om det er det så håper jeg det går bra med alle parter 

Skrevet
Snikmos skrev (1 time siden):

Hun la ut på snapp i går bilde av barna med " savner ❤️" håper det ikke er brudd, og om det er det så håper jeg det går bra med alle parter 

Det har jo vært spekulert i brudd i sikkert 1,5 år. Det er veldig mye som tyder på at det stemmer.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

De bildene fra catwalken..i den lange grå kjolen. De må jo være kjempegamle? Det skiller 30 kilo mellom instagram og catwalken. Jeg skjønner ingenting. Må da finnes bilder av henne som hun ikke har hatt sjans til å redigere? 

• Liker 1
Skrevet
Irja skrev (43 minutter siden):

De bildene fra catwalken..i den lange grå kjolen. De må jo være kjempegamle? Det skiller 30 kilo mellom instagram og catwalken. Jeg skjønner ingenting. Må da finnes bilder av henne som hun ikke har hatt sjans til å redigere? 

Nei, jeg husker det var tema i podden. Det er 2-3 år maks siden. Og det var samtidig som hun la ut bilder på Insta hvor hun så fit ut 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Fenomen skrev (1 time siden):

Nei, jeg husker det var tema i podden. Det er 2-3 år maks siden. Og det var samtidig som hun la ut bilder på Insta hvor hun så fit ut 

Men jeg fant jo bilder fra se & hør, vg osv hvor hun så veldig lik ut som på instagram 🤔 merkelig

Skrevet (endret)

Bildet fra catwalken er fra moteuken i København februar 2023. I artikkelen som ble lagt ut i HI i denne tråden er det et par videosnutter av henne på catwalken lenger ned i artikkelen. 

Det er denne artikkelen: https://www.kk.no/mote/moteprofilen-rort-til-tarer-av-dette/78394648

Bladde meg tilbake i tråden og innså at det har vært stilt spørsmål før rundt om Instagram viser virkeligheten. 

Edit: Når jeg ser mer i starten av tråden, ser jeg at Janka selv har vært inne og svart, og at hun absolutt ikke likte spørsmålene rundt dette temaet. Dette hadde gått meg litt hus forbi, men jeg tenker derfor at det kanskje ikke bør diskuteres mer.

Endret av Variert skydekke
La til info
Skrevet
Variert skydekke skrev (På 2.7.2025 den 6.51):

Jeg mente ikke at hun ikke var flott før. Overvektige kan også være flotte. Det finnes også en mellomting mellom der hun var før og der hun er nå. 

Ikke rart at kjendiser utvikler spiseforstyrrelser eller tyr til slankepreparater når de kalles «overvektige» eller «tjukke» når de har noen få kilo ekstra. Dette er så negativt ladede ord! En kan sikkert argumentere for at «ja, men hun vàr jo … jeg kaller bare en spade for en spade». Men hvorfor? Hvorfor  bruke terminologien overvektig på folk som (muligens) har en halv fot over streken fra normal- til overvektig? Jeg syns faktisk at det er både unødvendig og slemt.

Og den maxi strikkekjolen hun ble ikledd på catwalken for noen år siden gjør ingen som tar den på seg noen tjeneste. Fasongen er i seg selv utrolig uflatterende, og det tykke strikkestoffet adder centimeter hele veien på den som bærer den. Rett og slett et grusomt klesplagg. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Tripptrapp1 skrev (1 time siden):

Ikke rart at kjendiser utvikler spiseforstyrrelser eller tyr til slankepreparater når de kalles «overvektige» eller «tjukke» når de har noen få kilo ekstra. Dette er så negativt ladede ord! En kan sikkert argumentere for at «ja, men hun vàr jo … jeg kaller bare en spade for en spade». Men hvorfor? Hvorfor  bruke terminologien overvektig på folk som (muligens) har en halv fot over streken fra normal- til overvektig? Jeg syns faktisk at det er både unødvendig og slemt.

Og den maxi strikkekjolen hun ble ikledd på catwalken for noen år siden gjør ingen som tar den på seg noen tjeneste. Fasongen er i seg selv utrolig uflatterende, og det tykke strikkestoffet adder centimeter hele veien på den som bærer den. Rett og slett et grusomt klesplagg. 

Altså, jeg hadde egentlig ikke tenkt til å diskutere dette mer, men jeg syns faktisk det er litt skummelt hvor krenket man skal bli for alt. Det kunne aldri falle meg inn å kalle noen som kun var på grensen til overvekt, for overvektig. Se siste video i linken jeg la ut (lårkort, svart kjole). Hun var helt klart overvektig med god margin, men hva så? Hvem har sagt at overvektig = stygg? Overvektig er jo nettopp bare det: overvektig. Hvorfor er det greit å kalle folk lave eller høye, eller tynne? 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Variert skydekke skrev (På 2.7.2025 den 18.41):

Bildet fra catwalken er fra moteuken i København februar 2023. I artikkelen som ble lagt ut i HI i denne tråden er det et par videosnutter av henne på catwalken lenger ned i artikkelen. 

Det er denne artikkelen: https://www.kk.no/mote/moteprofilen-rort-til-tarer-av-dette/78394648

Bladde meg tilbake i tråden og innså at det har vært stilt spørsmål før rundt om Instagram viser virkeligheten. 

Edit: Når jeg ser mer i starten av tråden, ser jeg at Janka selv har vært inne og svart, og at hun absolutt ikke likte spørsmålene rundt dette temaet. Dette hadde gått meg litt hus forbi, men jeg tenker derfor at det kanskje ikke bør diskuteres mer.

Du tenkte i utgangspunktet at dette er en fremstilling folk flest ville likt?

«Før var hun overvektig». Nei, hun var ikke det. «Finnes en ting imellom da». Ja, det finnes mennesker i alle slags varianter. «Ville ikke falt meg inn å kalle blablabla». GIMME a bræik, det er en veldig ugrei måte å analysere på. Og det vet du. 

Alt er feil. For tjukk, tynn, feil utforming av magemuskler, feil posering, feil feil feil.

Noe mer feil med folk? Bryn? Hvilken melk de drikker? Dagens dasspapirvalg? 

Det er igrunnen min erfaring med kropp og. Uansett hvordan man ser ut er det aaaaaaaalllllltid noen som klarer smette inn noe negativt. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AprilLudgate skrev (1 time siden):

Du tenkte i utgangspunktet at dette er en fremstilling folk flest ville likt?

«Før var hun overvektig». Nei, hun var ikke det. «Finnes en ting imellom da». Ja, det finnes mennesker i alle slags varianter. «Ville ikke falt meg inn å kalle blablabla». GIMME a bræik, det er en veldig ugrei måte å analysere på. Og det vet du. 

Alt er feil. For tjukk, tynn, feil utforming av magemuskler, feil posering, feil feil feil.

Noe mer feil med folk? Bryn? Hvilken melk de drikker? Dagens dasspapirvalg? 

Det er igrunnen min erfaring med kropp og. Uansett hvordan man ser ut er det aaaaaaaalllllltid noen som klarer smette inn noe negativt. 

Men samtidig: Hun og mange andre har selv valgt å vise kroppen sin til hele Norge, om igjen og om igjen. Da må man faktisk bare regne med kritiske spørsmål rundt hvorfor kroppen ser (eller "så", i fortid) så veldig annerledes ut på catwalken enn på hennes egen Instagram. Eller spørsmål rundt om noe er retusjert når det fremstår litt merkelig. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Variert skydekke skrev (På 7.7.2025 den 23.05):

Men samtidig: Hun og mange andre har selv valgt å vise kroppen sin til hele Norge, om igjen og om igjen. Da må man faktisk bare regne med kritiske spørsmål rundt hvorfor kroppen ser (eller "så", i fortid) så veldig annerledes ut på catwalken enn på hennes egen Instagram. Eller spørsmål rundt om noe er retusjert når det fremstår litt merkelig. 

Hun var jo plus-modell av en grunn og det er jo ok at også plus-modeller ble/blir benyttet.

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg så henne for noen dager siden og hun ser helt fantastisk flott ut i virkeligheten. Ikke for tynn i det hele tatt. Så at hun har tatt tak i kosthold og trening er vell bare fint for henne. 

• Hjerte 1
Skrevet
Variert skydekke skrev (På 4.7.2025 den 22.58):

Altså, jeg hadde egentlig ikke tenkt til å diskutere dette mer, men jeg syns faktisk det er litt skummelt hvor krenket man skal bli for alt. Det kunne aldri falle meg inn å kalle noen som kun var på grensen til overvekt, for overvektig. Se siste video i linken jeg la ut (lårkort, svart kjole). Hun var helt klart overvektig med god margin, men hva så? Hvem har sagt at overvektig = stygg? Overvektig er jo nettopp bare det: overvektig. Hvorfor er det greit å kalle folk lave eller høye, eller tynne? 

Til å ikke være interessert å diskutere vekt, så syns jeg for det første at du har en veldig ugrei måte å omtale andres vekt på, og dernest veldig bastante meninger om hva som er «klart overvektig» og ikke. Hva vet du om hennes vekt og BMI? Har du målt og veid henne? For til info så skal det mer til enn noen ruller på magen eller formfulle lår for at man er det du kaller «klart overvektig». 

Normal BMI spenner seg fra <18,5-25. For min egen del som er en kvinne på 173 cm, så utgjør dette en vekt på mellom 55,5 og like under 75 kilo, altså en spennvidde på nesten 20 kilo, og en veldig visuelt synlig forskjell på de fleste kropper. Når jeg er i øvre sjikt av den skalaen så er det muskler, i tillegg til gnissende lår, bilringer når jeg sitter, og «muffin top» når jeg har på meg en stram underdel, men jeg er altså fremdeles normalvektig, selv om jeg antar at du ville klassifisert meg også som «klart overvektig». «Klart overvektig» er jeg ikke før jeg er 10 kilo mer enn det igjen, og befinner meg midt på skalaen for «overvekt». Poenget mitt er at hva som er «normalvektig» (selv etter BMIs snevre standard) er et temmelig vidt spekter, og det syns jeg at du skal lære deg først som sist, istedenfor å sitte å onlinediagnostisere andres helsetilstand uten andre kilder enn noen bilder og en video. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...