Gå til innhold

Er Janka Polliani modell?


Tough cookie

Anbefalte innlegg

Leser at Janka Polliani går motevisning i Paris/New York/København under moteukene.

Trodde hun var moteinfluencer jeg?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Havnefogden skrev (1 time siden):

Som barn het hun Eriksen til etternavn.

Janka Eriksen? Eller har hun byttet fornavn også?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havnefogden skrev (6 timer siden):

Hadde sin debut på catwalk under moteuken i København tilsynelatende. https://www.kk.no/mote/moteprofilen-rort-til-tarer-av-dette/78394648

Regner med hun er plus size modell, men kjente henne ikke igjen fra Instagram  for der er det sixpack og et litt annet utseende.

  • Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tough cookie skrev (5 timer siden):

Regner med hun er plus size modell, men kjente henne ikke igjen fra Instagram  for der er det sixpack og et litt annet utseende.

Janka er ikke redd for å vise hvordan hun ser ut, og har tidligere tatt oppgjør med kroppsfokus på some (filter, poseringer osv). Se denne posten feks:

https://www.instagram.com/reel/CmbyhyWL6x5/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Hun er nok definert som plus size i en size zero verden, men superflott er hun! At kjolen på catwalken var lite flatterende får hun ikke gjort så mye med! 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (5 timer siden):

Regner med hun er plus size modell, men kjente henne ikke igjen fra Instagram  for der er det sixpack og et litt annet utseende.

Du er sikker på du ser på riktig instagramkonto? 
Så lenge jeg har fulgt Janka, som er relativt lenge, har det vært lite annet enn realitet og ærlighet i monitor. Tror aldri jeg har sett et bilde av henne med «sixpack». Bilder der hun derimot fronter sin egen kropp og utseende som «plus size» det er det derimot mye av. 👏🏻

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scutum skrev (1 time siden):

Du er sikker på du ser på riktig instagramkonto? 
Så lenge jeg har fulgt Janka, som er relativt lenge, har det vært lite annet enn realitet og ærlighet i monitor. Tror aldri jeg har sett et bilde av henne med «sixpack». Bilder der hun derimot fronter sin egen kropp og utseende som «plus size» det er det derimot mye av. 👏🏻

Ligger flere bilder på insta, hvor du ser sixpacken til Janka.

Her er et eksempel[fra september 2022]:

Screenshot_20230313_080743.thumb.jpg.f744ed9e5cf906deb2227eff3c145d2c.jpg

 

 

Endret av Henikka
La til måned/årstall
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henikka skrev (27 minutter siden):

Ligger flere bilder på insta, hvor du ser sixpacken til Janka.

Her er et eksempel[fra september 2022]:

Tror du også må ta en nærmere kikk på insta-feeden til Janka. Hun har nok six pack ja, det har de fleste. Men den er ikke i fokus, og hun poserer seg ikke tynn og innhult slik altfor mange influensere gjør. Hun er et sunt og bra kroppsforbilde -et friskt pust i some-verden! 

image.thumb.png.ca4b2d23f8d49d94480ba605aff757c0.png

Kilde jankapolliani insta

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (7 timer siden):

Regner med hun er plus size modell, men kjente henne ikke igjen fra Instagram  for der er det sixpack og et litt annet utseende.

Jeg er faktisk enig. Hun ser mindre ut på bildene på Instagram enn filmen fra catwalken. Jeg vet hun har skrevet flere ganger om å være plus size i motebransjen, men hun har også skrevet at hun er en str M (og at modeller er size 0 eller XXS). For meg er plus size minst en XL. Jeg har aldri tidligere oppfattet henne som en plus size. Bildene på Instagram viser muskuløs og flat mage. 

  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NettoppJa skrev (På 13.3.2023 den 8.42):

Tror du også må ta en nærmere kikk på insta-feeden til Janka. Hun har nok six pack ja, det har de fleste. Men den er ikke i fokus, og hun poserer seg ikke tynn og innhult slik altfor mange influensere gjør. Hun er et sunt og bra kroppsforbilde -et friskt pust i some-verden! 

image.thumb.png.ca4b2d23f8d49d94480ba605aff757c0.png

Kilde jankapolliani insta

Hvorfor må jeg ta en nærmere titt på instaen til Janka?

Jeg siterte en som skrev dette:

"tror aldri jeg har sett et bilde av henne med sixpack".

Vel. På instaen til JP finnes det flere bilder av henne med sixpack. Det er rimelig veldokumentert.

 

 

Endret av Henikka
Red.
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en vesentlig forskjell her…

Klart hun poserer og suger inn magen som alle andre. Det er helt greit, men ikke pakk det inn i «body positive plus size».

1379D3E9-835C-40F7-AD2B-628C73BDCBBE.jpeg

D015E9BC-AC94-4ADF-BBF4-6455A3D670FD.jpeg

  • Liker 13
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ignore skrev (1 time siden):

Det er en vesentlig forskjell her…

Klart hun poserer og suger inn magen som alle andre. Det er helt greit, men ikke pakk det inn i «body positive plus size».

1379D3E9-835C-40F7-AD2B-628C73BDCBBE.jpeg

D015E9BC-AC94-4ADF-BBF4-6455A3D670FD.jpeg

Jeg synes hun virker som en positiv influencer, men synes bare det var et stort avvik fra bildet på catwalken og sixpackmage bilder fra samme tidsrom.

  • Liker 23
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jaggu ikke vinne som influenser altså.
Selvfølgelig kan man finne uheldige bilder hos alle, influenser eller ei. 
Men jeg tenker jo man skal se på summen av hva man fremstiller seg som, og fokuser man har på sin plattform. 
Og ser jeg på summen av Janka sine bilder - så er hun en influenser som får meg til å føle meg bra i min egen kropp - i motsetning til så veldig mange av de andre. 

Janka har også kropp i monitor noen ganger - men jeg opplever fortsatt ikke da at det er kroppen som er hovedfokuset. 
Hovedfokuset er klær, mote og livsglede. 
Og de få gangene hun virkelig viser kropp - så kommer det også med sunne holdninger og verdier. Som i bildene og innlegget under. 

 

 

 

 

 

IMG_2542.jpg

IMG_2541.jpg

IMG_2539.jpg

IMG_2538.jpg

IMG_2537.jpg

Endret av Scutum
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Scutum skrev (51 minutter siden):

Man kan jaggu ikke vinne som influenser altså.
Selvfølgelig kan man finne uheldige bilder hos alle, influenser eller ei. 
Men jeg tenker jo man skal se på summen av hva man fremstiller seg som, og fokuser man har på sin plattform. 
Og ser jeg på summen av Janka sine bilder - så er hun en influenser som får meg til å føle meg bra i min egen kropp - i motsetning til så veldig mange av de andre. 

Janka har også kropp i monitor noen ganger - men jeg opplever fortsatt ikke da at det er kroppen som er hovedfokuset. 
Hovedfokuset er klær, mote og livsglede. 
Og de få gangene hun virkelig viser kropp - så kommer det også med sunne holdninger og verdier. Som i bildene og innlegget under. 

 

 

 

 

 

IMG_2542.jpg

IMG_2541.jpg

IMG_2539.jpg

IMG_2538.jpg

IMG_2537.jpg

Stor forskjell på disse bildene og bildet fra catwalken. Her er alt stramt og trent, men på catwalken så hun ut som en xl modell.

 

Endret av Tough cookie
  • Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ignore skrev (3 timer siden):

Jeg er faktisk enig. Hun ser mindre ut på bildene på Instagram enn filmen fra catwalken. Jeg vet hun har skrevet flere ganger om å være plus size i motebransjen, men hun har også skrevet at hun er en str M (og at modeller er size 0 eller XXS). For meg er plus size minst en XL. Jeg har aldri tidligere oppfattet henne som en plus size. Bildene på Instagram viser muskuløs og flat mage. 

Hun er definitivt plus size, ikke noe å lure på det. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kjolen hadde Bella Hadid også slitt med å se fin ut i…

Janka er et mye bedre forbilde enn mange andre i teorien men jeg også reagerte også på forskjellen på videoen fra CFW og bildene/videoene hun selv legger ut.

Hva er virkelig, redigerer hun egentlig?😐

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...