Gå til innhold
Noen av våre medlemmer opplever problemer med forumet og vi håper å få fikset problemet innen kort tid! ×

Er Janka Polliani modell?

Tough cookie

Anbefalte innlegg

Pastels skrev (På 31.10.2024 den 23.21):

Men å dele magen på hvert innlegg mener hun da ikke er triggende?👀😄

Forstå det den som vil 🤷‍♀️ Hun er kanskje ekstra fornøyd med hvordan hun set ut om dagen, da. Jeg aner ikke. Jeg scroller som regel kjapt forbi get-dressed-with-me-videoer fordi jeg rett og slett kjenner på at det ikke gjør noe positivt for meg å se (som regel) veldig tynne, poserende og gjerne filtrerte kvinner vise seg sexy og halvnakne foran kamera. Det får meg bare til å føle meg støgg, selv om jeg vet at «online is curated».

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tripptrapp1 skrev (7 timer siden):

Forstå det den som vil 🤷‍♀️ Hun er kanskje ekstra fornøyd med hvordan hun set ut om dagen, da. Jeg aner ikke. Jeg scroller som regel kjapt forbi get-dressed-with-me-videoer fordi jeg rett og slett kjenner på at det ikke gjør noe positivt for meg å se (som regel) veldig tynne, poserende og gjerne filtrerte kvinner vise seg sexy og halvnakne foran kamera. Det får meg bare til å føle meg støgg, selv om jeg vet at «online is curated».

Sånne videoer er noe av det mest selvgode og snikskrytete jeg ser på some, det sier sitt!
Hvorfor man skal bli inspirert av å se på andre kvinner ta på seg klær, er ganske over min fatteevne, føler alt er for å få vist seg "naturlig" i undertøyet først.

• Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 uker senere...

Å se at flere influensere nå har blitt så radmagre og få så mye skryt i sosiale medier for sitt nye utseende gjør meg redd. Samfunnet ser nå ut til å skifte fra å hylle «Kardashian kropper» med litt former til «heroin chic». Det er det siste flere og flere av influenserne (m/fler..) representerer nå, og de har garantert tatt medisiner for å nå den vekta som nå gjør at de rett og slett ser syke ut. Dette skremmer meg da jeg har en atletisk tenåring som nå ser disse sykelige tynne «influenserne» bli hyllet for å se radmagre ut i sosiale medier…. Trist som faen. 

• Liker 12
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

C75 skrev (1 time siden):

Å se at flere influensere nå har blitt så radmagre og få så mye skryt i sosiale medier for sitt nye utseende gjør meg redd. Samfunnet ser nå ut til å skifte fra å hylle «Kardashian kropper» med litt former til «heroin chic». Det er det siste flere og flere av influenserne (m/fler..) representerer nå, og de har garantert tatt medisiner for å nå den vekta som nå gjør at de rett og slett ser syke ut. Dette skremmer meg da jeg har en atletisk tenåring som nå ser disse sykelige tynne «influenserne» bli hyllet for å se radmagre ut i sosiale medier…. Trist som faen. 

Så enig. Skremmende å se de tynne ansiktene og kroppene, de kan ikke ha det godt, og folk jubler… Trist å skulle oppdra døtre i denne utviklingen. 

• Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pastels skrev (På 2.11.2024 den 9.22):

😄👀 

Men fra spøk til alvor, så begynte vel dette strengt tatt etter at hun gikk catwalk i København og bildene nærmest gikk viralt på insta?

Hun skilte seg ut - på en flott måte, og fikk mye kred for å hylle kroppen osv. Likevel  kan være krevende å få bildene og sammenligningen trykt opp i ansiktet i etterkant.

Tror den bransjen er krevende, og håper hun har det bra. Per nå ser det derimot både anorektisk og ortorektisk ut. 

Nå får dere gi dere!  Ja, det er tydelig at hun har gått ned i vekt, men hun ser vitterlig ikke helseskadelig tynn/anorektisk ut!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonit skrev (På 20.10.2024 den 10.27):

Poseringene. Det merkbare vekttapet på kort tid. Jeg føler meg som en mislykket anorektiker fordi jeg er ganske frisk og spiser greit. Jeg må holde meg unna flere kontoer. Det tror jeg flere med spiseforstyrrelser må. 

Ja, men det er fordi du er syk og da trigges du av folk som er tynnere enn deg selv, men også av folk som folk som ikke er det, men som bare har gått ned i vekt eller endret livsstil typ 16 ukers helvete. Så best å unngå  alle influensere som poster ting om kosthold og trening, hvis du har anoreksi + modellkontoer.

Endret av Grüner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grüner skrev (59 minutter siden):

Ja, men det er fordi du er syk og da trigges du av folk som er tynnere enn deg selv, men også av folk som folk som ikke er det, men som bare har gått ned i vekt eller endret livsstil typ 16 ukers helvete. Så best å unngå  alle influensere som poster ting om kosthold og trening, hvis du har anoreksi + modellkontoer.

Jeg ser hva som er pro-ana og vanlig gå-ned-i-vekt poseringer og innhold. Det tror jeg alle som har anoreksi ser. Jeg følger slanke influensere som poster innhold uten at de trigger meg. Noen av de faktisk inspirerer meg, selv om jeg er i dårlig fase hvor jeg har gått ned mye i vekt. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonit skrev (1 minutt siden):

Jeg ser hva som er pro-ana og vanlig gå-ned-i-vekt poseringer og innhold. Det tror jeg alle som har anoreksi ser. Jeg følger slanke influensere som poster innhold uten at de trigger meg. Noen av de faktisk inspirerer meg, selv om jeg er i dårlig fase hvor jeg har gått ned mye i vekt. 

Grüner skrev (1 time siden):

Nå får dere gi dere!  Ja, det er tydelig at hun har gått ned i vekt, men hun ser vitterlig ikke helseskadelig tynn/anorektisk ut!

Det er poseringene og innhold. Jeg skal ikke si noe om hvorvidt jeg er tynnere eller tykkere enn Polliani.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonit skrev (14 timer siden):

Det er poseringene og innhold. Jeg skal ikke si noe om hvorvidt jeg er tynnere eller tykkere enn Polliani.

Hva er problemet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (2 minutter siden):

Hva er problemet da?

Problemet? Du sier at jeg trigges av folk som er tynnere enn meg bl.a 

Skjønner ikke hva du prøver å oppnå; jeg har i grunn sagt mitt hva jeg personlig mener om denne influenserens måte å fremstå på i sosiale medier.

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synst hun hinter om brudd hele tiden i poden.. jo lengre hun venter med å dele det, jo vanskeligere blir plasteret å rive av tror jeg ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

**Marshmallow** skrev (57 minutter siden):

Synst hun hinter om brudd hele tiden i poden.. jo lengre hun venter med å dele det, jo vanskeligere blir plasteret å rive av tror jeg ..

Hva har hun sagt? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fenomen skrev (6 timer siden):

Hva har hun sagt? 

Nå husker jeg ikke alt jeg har reagert på. Men utalelser som «jeg har ikke sex om dagen» (ikke ordrett) og den lange avhandlingen av å fordøye ting selv før en deler. 
Små ting her og der..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sluttet å følge henne. Syntes hun var en flott og inspirerende dame før mtp. klær, trening og sminke. Etter vektnedgangen syntes jeg alle reelsene handler om å vise seg mest mulig frem i bh, tynneste mulig med innsugne kinn og duck face. Egentlig triggende thinspo for meg. 

Anbefaler flere å slutte å følge. Det er eneste makten vi som forbrukere sitter med. 

• Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojo345 skrev (6 timer siden):

Jeg har sluttet å følge henne. Syntes hun var en flott og inspirerende dame før mtp. klær, trening og sminke. Etter vektnedgangen syntes jeg alle reelsene handler om å vise seg mest mulig frem i bh, tynneste mulig med innsugne kinn og duck face. Egentlig triggende thinspo for meg. 

Anbefaler flere å slutte å følge. Det er eneste makten vi som forbrukere sitter med. 

Ja, å gå ned litt i vekt for å føle seg bedre er helt normalt og greit det, men det er så innsugd poserende ansikt, og fokus på å vise seg frem. Nå blir kanskje denne tråden forstått av henne og andre som at før klagde man på at hun var for stor, nå er hun visst for liten. Men det jeg reagerte på før var at hun åpenbart prøvde å fremstå tynnere enn hun var, ref catwalken med den kjolen. Hun var ikke tykk, men nydelig midsize vil jeg si. Hvorfor da posere på insta for å fremstå tynnere, var min tanke. Og nå; ja, hun har gått ned i vekt, er åpenbart mye slankere. Men hvorfor pushe det så veldig ut? Mye fokus på kropp og på å se tynn ut. Filming av en skål med edamammebønner på lørdagskvelden. Det er veldig… Flinkt…  

Vil legge til; nydelig er hun nå også, det kan ingen ta i fra henne. Men jeg synes ikke det virker sunt. Og som mor med unge døtre er jeg lei av thinspoen overalt. Etter at tynn ble det nye (igjen) er det helt galskap hvor mange jeg har avfulgt. Men døtrene mine klarer ikke ta de valgene for seg selv, enda..

Endret av Molly85
.
  • Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jojo345 skrev (På 10.12.2024 den 17.48):

Jeg syns faktisk at det er mindre halvnaken kropp i monitor nå enn for en kort stund siden. Mer fokus på antrekket igjen i de der get-ready-with-me reelsene. Det er bra!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (På 7.12.2024 den 22.33):

Det var en lang artikkel om ca ingenting.

«(…)jeg har gått litt ned i vekt». Hehe. Klar over at det er en subjektiv vurdering, men hun har vitterlig gått ned mer enn «litt» i vekt, det ser enhver. Liten vits i å forsøke å moderere endringen ved bruk av ord som «litt».

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et sippetryne. Hun har operert seg

Tripptrapp1 skrev (5 minutter siden):

Det var en lang artikkel om ca ingenting.

«(…)jeg har gått litt ned i vekt». Hehe. Klar over at det er en subjektiv vurdering, men hun har vitterlig gått ned mer enn «litt» i vekt, det ser enhver. Liten vits i å forsøke å moderere endringen ved bruk av ord som «litt».

stakkars stakkars henne. Bilder kan alle jukse seg til bare og ta mange bilder før operasjon som man kan poste som et senere bilde og late som det er dagens bilde. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margit777 skrev (22 minutter siden):

For et sippetryne. Hun har operert seg

stakkars stakkars henne. Bilder kan alle jukse seg til bare og ta mange bilder før operasjon som man kan poste som et senere bilde og late som det er dagens bilde. 

Hun har tatt synsoperasjon og skiftet linser for å slippe å bruke briller, og det er det mange som gjør i 40 årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...