Gjest IreneV Skrevet 28. april 2023 #241 Del Skrevet 28. april 2023 (endret) Djerv2020 skrev (10 timer siden): Ok, men det bekrefter jo en del av det som har blitt diskutert her. Blant annet skrev jo JP selv i en kommentar noe om at magen var feil… og det rimer med at hun poserer seg tynnere. Men du må passe deg nå, ellers blir du en «hater» i podcasten hahahah! 😂 Influencere elsker å kalle kritikk for "hat, hets og mobbing". Jeg hører verken på podcaster eller er på sosiale medier. Men jeg reagerer når godt voksne kvinner pakker inn et usunt kroppspress/livsstilspress slik at det skal fremstå sunt. Da har jeg mer sansen for Caroline Nitter og Brennhovd, som er uspiselige men eier det. De pakker det ikke inn, og blir derfor mer ærlige, og kanskje mindre skadelige for "folk flest". Legger ved link til en artikkel jeg synes oppsummerer influencerbransjen ganske greit. Det finnes ikke "sunne" influencere. De skaper en usunn avhengighet i begge ender, og fronter et ideal som ikke finnes. Og det er lett å glemme at de lever av dette, det er business, og de skal selge produkter for annonsører og samarbeidspartnere. https://www.womenshealthmag.com/health/a41946590/influencer-content-creation-hurting-mental-health/ Endret 28. april 2023 av IreneV Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djerv2020 Skrevet 28. april 2023 #242 Del Skrevet 28. april 2023 IreneV skrev (10 timer siden): Influencere elsker å kalle kritikk for "hat, hets og mobbing". Jeg hører verken på podcaster eller er på sosiale medier. Men jeg reagerer når godt voksne kvinner pakker inn et usunt kroppspress/livsstilspress slik at det skal fremstå sunt. Da har jeg mer sansen for Caroline Nitter og Brennhovd, som er uspiselige men eier det. De pakker det ikke inn, og blir derfor mer ærlige, og kanskje mindre skadelige for "folk flest". Legger ved link til en artikkel jeg synes oppsummerer influencerbransjen ganske greit. Det finnes ikke "sunne" influencere. De skaper en usunn avhengighet i begge ender, og fronter et ideal som ikke finnes. Og det er lett å glemme at de lever av dette, det er business, og de skal selge produkter for annonsører og samarbeidspartnere. https://www.womenshealthmag.com/health/a41946590/influencer-content-creation-hurting-mental-health/ Enig!! Takk for link, skal lese! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 4. juni 2023 #243 Del Skrevet 4. juni 2023 (endret) Jeg fikk opp "Min mote" i nyhetsstrømmen for artikler i VG, og så et bilde Polliani, sittende på en fortauskafé, med Chanel-veske, gull- Rolex, Celine-solbrille og i det hele tatt. . Hun så ut som en gangster, en av dem som vil vise hvor mye penger de har, hele tiden, for å vise makt. Veldig mange av influencere er på denne måten. De flasher sin rikdom, ved å vise frem vesker og klær med tydelige logoer, kjøper klokker alle vet er dyre det viktigste er at flest mulig ser at de har på seg masse dyre ting. . Det tar seg ikke bra ut, spesielt ikke i tiden vi nå lever i. De yngre designerne og stylistene vet dette, og motebildet er i ferd med å endre seg. Fashion-industrien er en miljøversting, som bruker store mengder av jordens ressurser, som vann, og det er ikke bærekraftig. I tillegg er det bare pinlig og smakløst å flashe sin rikdom på denne måten. I en tid med resesjon og krig. Misforstå meg rett, jeg er ikke ute etter å "ta" de rike. Men det er en forskjell på å skape verdier, som gjør at du blir rik, og å flashe. Hva er det hun vil med dette? Måtte ta en titt på instagram også, hun er virkelig helt ekstrem! Endret 4. juni 2023 av IreneV Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Korpsnerden Skrevet 6. juni 2023 #244 Del Skrevet 6. juni 2023 Jeg oppdaget denne tråden nå, og skummet igjennom. Etter å ha gjort det besøkte jeg JP sin Instagram, da det er lenge siden sist. Det jeg sitter igjen med er: 1. Bildene fra catwalken stemte ikke overens med det jeg har sett av JP i SOME. Det var så stor forskjell at jeg aldri hadde gjengkjent henne på catwalken som JP. Jeg synes ikke det er rart i det hele tatt at dette ble et tema for diskusjon, spesielt mtp at hun har frontet hvor misvisende og feil det er med redigering. Nå har hun kanskje ikke redigert seg selv (selv om jeg har store problemer med å tro på det etter bildene fra catwalken, samt punkt 2 jeg skal skrive under her), men hun har i alle fall bevisst forsøkt å fremstå smalere/tynnere enn hun er. 2. Selv om hun kun har gått i forsvar tidligere i denne tråden, samt frontet til følgere sine at vi på KG er haters osv, så er det en stor endring i bilder/reels på Instagram. Jeg har ikke vært inne på kontoen hennes på en stund, og i de postene som lå øverst nå ligner hun mye mer på modellen på catwalken enn på de tidligere bildene hun har delt. Nå viser hun masse helfigur uten at kroppen er i merkelige vinkler/sittende osv. Dette gir et mer riktig bilde av hvordan hun ser ut. Man kan selvfølgelig fremstille seg akkurat som man vil, men jeg synes hennes fokus på temaet nå er mer troverdig ift det hun selv velger å vise, enn det var før. Selv om hun ikke vil innrømme det til oss/følgerne sine så har hun nok tatt tilbakemeldingene til seg. Jeg synes det er flott at en kvinne som ikke er syltynn og passer str 32 får samarbeid med de store motehusene, og spesielt når bildene viser det samme. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 9. juni 2023 #245 Del Skrevet 9. juni 2023 Korpsnerden skrev (På 6.6.2023 den 11.59): Jeg oppdaget denne tråden nå, og skummet igjennom. Etter å ha gjort det besøkte jeg JP sin Instagram, da det er lenge siden sist. Det jeg sitter igjen med er: 1. Bildene fra catwalken stemte ikke overens med det jeg har sett av JP i SOME. Det var så stor forskjell at jeg aldri hadde gjengkjent henne på catwalken som JP. Jeg synes ikke det er rart i det hele tatt at dette ble et tema for diskusjon, spesielt mtp at hun har frontet hvor misvisende og feil det er med redigering. Nå har hun kanskje ikke redigert seg selv (selv om jeg har store problemer med å tro på det etter bildene fra catwalken, samt punkt 2 jeg skal skrive under her), men hun har i alle fall bevisst forsøkt å fremstå smalere/tynnere enn hun er. 2. Selv om hun kun har gått i forsvar tidligere i denne tråden, samt frontet til følgere sine at vi på KG er haters osv, så er det en stor endring i bilder/reels på Instagram. Jeg har ikke vært inne på kontoen hennes på en stund, og i de postene som lå øverst nå ligner hun mye mer på modellen på catwalken enn på de tidligere bildene hun har delt. Nå viser hun masse helfigur uten at kroppen er i merkelige vinkler/sittende osv. Dette gir et mer riktig bilde av hvordan hun ser ut. Man kan selvfølgelig fremstille seg akkurat som man vil, men jeg synes hennes fokus på temaet nå er mer troverdig ift det hun selv velger å vise, enn det var før. Selv om hun ikke vil innrømme det til oss/følgerne sine så har hun nok tatt tilbakemeldingene til seg. Jeg synes det er flott at en kvinne som ikke er syltynn og passer str 32 får samarbeid med de store motehusene, og spesielt når bildene viser det samme. Ja, fint hvis hun viser kropp og alder slik den er, om enn overlesset med Chanel og gull... Behovet for å vise seg fram må vel ut, hun er ikke influencer for ingenting. Men heier på uretusjert, det er da noe. Hun gikk modell for Rotate, Birger Christensen. Et greit stunt de hadde under moteukene, men ser ikke at det gjenspeiler modellene de ellers benytter på sine salgssider. Motehus har til alle tider kjørt en og annen slik visning, med "vanlige" folk, det vil si moteprofiler og kjendiser på catwalken. Det gir dem masse blest. Men følger de opp? Eller går de tilbake til sine tynne modeller og underbetalte migrantarbeidere...? Av hva jeg kan se er dette et "fast fashion". Masseproduserte og overprisede polyester og viscose.produkter. Made in China. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Show Skrevet 9. juni 2023 #246 Del Skrevet 9. juni 2023 Kjempebra hun viser kroppen sin mer nå uten oversized klær, hun er jo råflott. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 9. juni 2023 #247 Del Skrevet 9. juni 2023 Frk.Show skrev (1 time siden): Kjempebra hun viser kroppen sin mer nå uten oversized klær, hun er jo råflott. Bare det ikke er resultat av en usunn slankekur så. Jeg tror ikke en som sliter med spiseforstyrrelser bør være influencer på denne måten. det er skadelig. Man blir aldri kvitt spiseforstyrrelsen, og sosiale medier er en trigger uten like. Polliani trenger ikke vise fram hvor flott kropp hun har eller ikke har, eller hvor mange vesker og dyre drakter hun har. Hun kunne vist frem hvem hun er ved å skrive. Skape verdier. Utfordre motebransjen, være med å forandre den til noe bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Show Skrevet 9. juni 2023 #248 Del Skrevet 9. juni 2023 IreneV skrev (Akkurat nå): Bare det ikke er resultat av en usunn slankekur så. Jeg tror ikke en som sliter med spiseforstyrrelser bør være influencer på denne måten. det er skadelig. Man blir aldri kvitt spiseforstyrrelsen, og sosiale medier er en trigger uten like. Polliani trenger ikke vise fram hvor flott kropp hun har eller ikke har, eller hvor mange vesker og dyre drakter hun har. Hun kunne vist frem hvem hun er ved å skrive. Skape verdier. Utfordre motebransjen, være med å forandre den til noe bedre. Ingen trenger å vise kropp og alle kan gå i det de vil. Men tidligere bilder virket veldig redigerte/tilgjorte, så flott å se det som for meg ser ut som en kvinne som selvsikkert viser frem en sunn og flott kropp mindre tilgjort. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 9. juni 2023 #249 Del Skrevet 9. juni 2023 Frk.Show skrev (1 minutt siden): Ingen trenger å vise kropp og alle kan gå i det de vil. Men tidligere bilder virket veldig redigerte/tilgjorte, så flott å se det som for meg ser ut som en kvinne som selvsikkert viser frem en sunn og flott kropp mindre tilgjort. Jeg håper du har rett. Jeg synes bare det oser usikkerhet av hele kontoen hennes. en voldsom trang til å vise hvor vellykket hun er. Det er jo slik de fleste influencere er, det er jeg klar over, men jeg tror det er usunt, og forskningen viser at det skaper avhengighet i begge ender. du måles utifra antall "Klikk, likes og share" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glufseguri Skrevet 7. september 2023 #250 Del Skrevet 7. september 2023 Nå skal jeg faktisk skryte litt; Den nye kolleksjonen hun har laget med Pierre Robert har faktisk plagg i str XL/XXL og ikke alltid slike kjendiscollabs inkluderer de større størrelsene. Så kudos Janka! 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 7. september 2023 #251 Del Skrevet 7. september 2023 Glufseguri skrev (1 time siden): Nå skal jeg faktisk skryte litt; Den nye kolleksjonen hun har laget med Pierre Robert har faktisk plagg i str XL/XXL og ikke alltid slike kjendiscollabs inkluderer de større størrelsene. Så kudos Janka! Det er faktisk veldig bra Og så kult med knallrosa og knallgrønn ull! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DamselDistress Skrevet 27. mars #252 Del Skrevet 27. mars var inne på instakontoen hennes nå, hun har gått mye ned i vekt? poserer med bar mage og lave jeans, hun «aldri trodde hun kunne gå i igjen😉» 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 28. mai #253 Del Skrevet 28. mai DamselDistress skrev (På 27.3.2024 den 23.10): var inne på instakontoen hennes nå, hun har gått mye ned i vekt? poserer med bar mage og lave jeans, hun «aldri trodde hun kunne gå i igjen😉» Det har hun uten tvil, og det raskt. Hun påsto i en story at det var et resultat av riktig trening og livsstil, bl.a ingen alkohol. Samt at hun har (hatt) et anstrengt forhold til kropp (=spiseforstyrrelser), og at vekten alltid har variert en del. Hun var helt rystet over påstandene til en av Mashadi om at hun brunte slankesprøyter. Jeg vet ikke, jeg. De resultatene kom fryktelig fort for en som alltid har trent, men tydeligvis uten (samme) resultater. Influencere er vel også kjent for å nekte for både skjønnhetsbehandlinger og operasjoner. Hun er også del av en bransje hvor det nok er ganske vanskelig å bli både eldre og mindre slank, og hvor slankepreparater er «normalt» 🤷♀️ I forhold til følgerne sine så håper jeg at hun er ærlig. Det kan være så innmari ødeleggende å presenteres for en virkelighet som i realiteten ikke er i nærheten av sannheten. 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 29. mai Forfatter #254 Del Skrevet 29. mai Tripptrapp1 skrev (12 timer siden): Det har hun uten tvil, og det raskt. Hun påsto i en story at det var et resultat av riktig trening og livsstil, bl.a ingen alkohol. Samt at hun har (hatt) et anstrengt forhold til kropp (=spiseforstyrrelser), og at vekten alltid har variert en del. Hun var helt rystet over påstandene til en av Mashadi om at hun brunte slankesprøyter. Jeg vet ikke, jeg. De resultatene kom fryktelig fort for en som alltid har trent, men tydeligvis uten (samme) resultater. Influencere er vel også kjent for å nekte for både skjønnhetsbehandlinger og operasjoner. Hun er også del av en bransje hvor det nok er ganske vanskelig å bli både eldre og mindre slank, og hvor slankepreparater er «normalt» 🤷♀️ I forhold til følgerne sine så håper jeg at hun er ærlig. Det kan være så innmari ødeleggende å presenteres for en virkelighet som i realiteten ikke er i nærheten av sannheten. Jeg trodde vektnedgangen kom av sykdom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 29. mai #255 Del Skrevet 29. mai Tough cookie skrev (7 timer siden): Jeg trodde vektnedgangen kom av sykdom? Det var ikke det hun sa i storien sin den gangen i alle fall. Om da ikke (tidligere) spiseforstyrrelse har blitt generaliser og referert til som «sykdom» ved en senere anledning. Hvilken sykdom var det snakk om da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 29. mai Forfatter #256 Del Skrevet 29. mai Tripptrapp1 skrev (2 minutter siden): Det var ikke det hun sa i storien sin den gangen i alle fall. Om da ikke (tidligere) spiseforstyrrelse har blitt generaliser og referert til som «sykdom» ved en senere anledning. Hvilken sykdom var det snakk om da? Husker ikke helt, men en allergisk reaksjon av noe slag tror jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 29. mai #257 Del Skrevet 29. mai Tough cookie skrev (1 minutt siden): Husker ikke helt, men en allergisk reaksjon av noe slag tror jeg. …Som har vart siden i fjor høst? Det virker litt søkt for min del. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klump Skrevet 29. mai #258 Del Skrevet 29. mai I så fall plus size. Sånn for å svare på overskriften😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 29. mai #259 Del Skrevet 29. mai Klump skrev (18 minutter siden): I så fall plus size. Sånn for å svare på overskriften😂 Har du sett henne i det siste? Det er ikke mye «plus-size» igjen der. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bonsaijenta Skrevet 29. mai #260 Del Skrevet 29. mai (endret) Oi, hva har skjedd med henne?😱 Hun har jo blitt tynn. Endret 29. mai av bonsaijenta 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå