Glufseguri Skrevet 14. mars 2023 #21 Del Skrevet 14. mars 2023 Polliani skrev (3 timer siden): For en ufyselig meldingstråd å finne om seg selv. At voksne damer sitter og gossiper om andres kropp på denne måten og se ordlyden dere bruker er helt forkastelig. Jeg redigerer meg ALDRI og akter heller ikke å begynne med det i 40 årene mine. kjolen var absolutt ikke noe jeg selv ville valgt å gå med, jeg kjente ikke igjen min egen kropp eller utseende, og som enkelte skriver her med fettet over trusekanten! for en måte å kommentere en kvinnekropp!! Jeg kan kle kroppen min, og denne kjolen i strikk hadde jeg selv ikke valgt å gå med fordi den fremhever feil. Men jeg valgte å være profesjonell!!! Jeg er fortsatt en størrelse M i klær, jeg redigerer meg ikke og jeg kommer til å fortsette å forsøke å spre bodypositivitet for GUD hjelpes det trengs vel enda mer etter jeg ser hvordan kvinner trykker kvinner ned i dette forumet her. Den negative kommentaren (den eneste blant mye positivt) om kropp ble også ble slått ned av en bruker som usaklig. Dessuten er ikke det å stusse når en influencer ser litt anderledes ut i et medium sammenlignet med et annet hets. Polliani skrev (3 timer siden): …med fordi den fremhever feil I rest my case. 19 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polliani Skrevet 14. mars 2023 #22 Del Skrevet 14. mars 2023 Å dele bilder av meg og zoome inn på min kropp kjennes ikke smakløst? Hadde jeg sett barna mine gjøre det samme med på telefonen og meldinger seg imellom hadde jeg tatt en prat om med de om hvordan man snakker om andre og om kroppspress med det samme. Dette bidrar til kroppspress! 3 4 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glufseguri Skrevet 14. mars 2023 #23 Del Skrevet 14. mars 2023 Polliani skrev (9 minutter siden): Å dele bilder av meg og zoome inn på min kropp kjennes ikke smakløst? Hadde jeg sett barna mine gjøre det samme med på telefonen og meldinger seg imellom hadde jeg tatt en prat om med de om hvordan man snakker om andre og om kroppspress med det samme. Dette bidrar til kroppspress! Trenger nødvendigvis å zoome inn da… Hvordan snakker du og dine influencervenner om kroppspress da? Fremhever dere større influensere når dere deler outfitinsop? Velger dine stylistkollegaer større modeller? Og det var du som omtaler en litt større mage som en feil… 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polliani Skrevet 14. mars 2023 #24 Del Skrevet 14. mars 2023 Nei jeg omtaler ikke en «større» mage som en feil, jeg er stolt av kroppen min jeg og vi har vært igjennom sammen. Men å finne forum Dere diskuterer min kropp er en ganske annerledes ting! Hva har det med saken om mine stylistkollegaer velger større modeller eller ikke å gjøre. Jeg syns det er en uting å sitte å diskutere andres kropp, og er sterkt imot at kvinner er slemme mot andre kvinner, når vi heller bør stå sammen og heie på hverandre. Ha En fin dag videre 7 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glufseguri Skrevet 14. mars 2023 #25 Del Skrevet 14. mars 2023 Polliani skrev (1 minutt siden): Nei jeg omtaler ikke en «større» mage som en feil, jeg er stolt av kroppen min jeg og vi har vært igjennom sammen. Men å finne forum Dere diskuterer min kropp er en ganske annerledes ting! Hva har det med saken om mine stylistkollegaer velger større modeller eller ikke å gjøre. Jeg syns det er en uting å sitte å diskutere andres kropp, og er sterkt imot at kvinner er slemme mot andre kvinner, når vi heller bør stå sammen og heie på hverandre. Ha En fin dag videre Det har da alt med saken å gjøre! Det hadde faktisk vært interessant å høre hva som gjøres i praksis med dette i stedet for nok en tårevåt post fra en influencer om å elske kroppen sin. Du som influencer og dine kollegaer er med på sette dagsorden ved representasjon av mangfold i kropper. Retusjering og posering av kropper til det ugjenkjennelige er problem og litt av grunnen til at denne diskusjonen er her (andre media vs personlig instagram ). Og så kjipt det sikkert er å bli omtalt så er du også en del av denne bransjen høyst frivillig. Men majoriteten av postene sa ingenting negativt om deg. Polliani skrev (3 minutter siden): Nei jeg omtaler ikke en «større» mage som en feil Polliani skrev (4 timer siden): Jeg kan kle kroppen min, og denne kjolen i strikk hadde jeg selv ikke valgt å gå med fordi den fremhever feil. Bestem deg da. 15 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polliani Skrevet 14. mars 2023 #26 Del Skrevet 14. mars 2023 Jeg skjønner at du er ute etter å ta meg her. Men, jeg gidder ikke å bruke tid på på forsvare min egen kropp, den er til syvende og sist bare min. Du lurer på hva jeg gjør for å sette dette på dagsordenen? Tror virkelig du må ta denne debatten med en annen profil! Jeg har bla vært med å lage redigeringsloven som ble vedtatt av Stortinget i fjor og jeg hyller det å stå bak hverandre som kvinner og støtte hverandre. jeg skriver ikke her fordi jeg ikke tåler en diskusjon om redigering, retusjering el kroppspress i so-Me jeg skriver her fordi jeg som kvinne syns at det å dele bilder av kroppen min ( eller andres ) og ha en diskusjon rundt hvordan jeg ser ut sender usunne signaler til andre. Takk for meg 3 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glufseguri Skrevet 14. mars 2023 #27 Del Skrevet 14. mars 2023 Polliani skrev (2 minutter siden): Jeg skjønner at du er ute etter å ta meg her. Men, jeg gidder ikke å bruke tid på på forsvare min egen kropp, den er til syvende og sist bare min. Du lurer på hva jeg gjør for å sette dette på dagsordenen? Tror virkelig du må ta denne debatten med en annen profil! Jeg har bla vært med å lage redigeringsloven som ble vedtatt av Stortinget i fjor og jeg hyller det å stå bak hverandre som kvinner og støtte hverandre. jeg skriver ikke her fordi jeg ikke tåler en diskusjon om redigering, retusjering el kroppspress i so-Me jeg skriver her fordi jeg som kvinne syns at det å dele bilder av kroppen min ( eller andres ) og ha en diskusjon rundt hvordan jeg ser ut sender usunne signaler til andre. Takk for meg Jeg forsøker å diskutere, ikke ta deg. Og spør deg reelle spørsmål du ikke svarer på. Men greit om du vil framstille meg og andre her som forumtroll fordi det stilles spørsmål du ikke liker. 17 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polliani Skrevet 14. mars 2023 #28 Del Skrevet 14. mars 2023 Det er ikke spørsmålene jeg ikke liker! Jeg liker ikke at du ikke klarer å se hva som er feil med denne tråden! Møter deg gjerne face to face og tar en saklig diskusjon om kroppspress og retusjering, men å fortsette denne diskusjonen under en tråd som jeg oppfatter som kvinne og kroppshetts vil jeg ikke gjøre. Du må gjerne ta kontakt med meg på Instagram @polliani så kan vi avtale å møtes 4 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scutum Skrevet 14. mars 2023 #29 Del Skrevet 14. mars 2023 Polliani skrev (5 timer siden): For en ufyselig meldingstråd å finne om seg selv. At voksne damer sitter og gossiper om andres kropp på denne måten og se ordlyden dere bruker er helt forkastelig. Jeg redigerer meg ALDRI og akter heller ikke å begynne med det i 40 årene mine. kjolen var absolutt ikke noe jeg selv ville valgt å gå med, jeg kjente ikke igjen min egen kropp eller utseende, og som enkelte skriver her med fettet over trusekanten! for en måte å kommentere en kvinnekropp!! Jeg kan kle kroppen min, og denne kjolen i strikk hadde jeg selv ikke valgt å gå med fordi den fremhever feil. Men jeg valgte å være profesjonell!!! Jeg er fortsatt en størrelse M i klær, jeg redigerer meg ikke og jeg kommer til å fortsette å forsøke å spre bodypositivitet for GUD hjelpes det trengs vel enda mer etter jeg ser hvordan kvinner trykker kvinner ned i dette forumet her. Det skjønner jeg godt du føler. Gi meg gjerne beskjed om jeg skal fjerne bildene jeg la inn fra din Instagram. de ble brukt i absolutt beste mening for å fremheve at jeg synes du er et godt forbilde og en positiv påvirker. Men kan også forså om du ønsker jeg skal slette de bildene herfra. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Djerv2020 Skrevet 14. mars 2023 Populært innlegg #30 Del Skrevet 14. mars 2023 I disse tider hvor redigering og filter - dessverre - er blitt hverdagslig, må det være lov å stille spørsmål om en influensers potensielle redigering av kropp uten å få hodet fullstendig bitt av. Det betyr ikke dermed at dere skal tåle all mulig hets, men dere må tåle kritiske spørsmål om redigering av bilder og bruk av filter, all den tid dere faktisk tjener penger på å legge ut bilder av dere selv. Enig i at den beskrivelsen du nevner om fett/mage ikke var bra, men denne tråden handler ikke om kroppen din per se, men om at du ser svært annerledes ut på dine egne bilder på insta kontra fra catwalken. Du kan være xl, m eller xxxxl for min del, poenget er at det er et relativt stort sprik mellom det du presenterer selv og det som kommer frem på nevnte catwalk. Kanskje vi som stusser tar feil i når vi lurer på om du redigerer bildene dine, men vi må kunne stille spørsmål om redigering i 2023 uten at du går fullstendig i krenk og tar offerrolle. Jeg kan imidlertid forstå at det er ubehagelig for deg å bli diskutert på denne måten. Men igjen; all den tid du lever av å legge ut bilder av deg selv, må du tåle spørsmål om redigering. Tåler du ikke det, burde du kanskje finne deg en annen jobb. 25 2 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polliani Skrevet 14. mars 2023 #31 Del Skrevet 14. mars 2023 Unnskyld meg ? Er stort sprik og dette er fortsatt ikke kroppshets? Som sagt det er en strikket kjole som legger seg der jeg her har litt ekstra til vanlig, det er vi kler og ja ka skje jeg også var bloated som alle blir. Jeg er akkurat som alle andre. Jeg har aldri redigert meg og kommer heller aldri til å gjøre det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djerv2020 Skrevet 14. mars 2023 #32 Del Skrevet 14. mars 2023 (endret) Polliani skrev (1 time siden): Unnskyld meg ? Er stort sprik og dette er fortsatt ikke kroppshets? Som sagt det er en strikket kjole som legger seg der jeg her har litt ekstra til vanlig, det er vi kler og ja ka skje jeg også var bloated som alle blir. Jeg er akkurat som alle andre. Jeg har aldri redigert meg og kommer heller aldri til å gjøre det. Flott at du aldri redigerer deg, det skal du ha kudos for! Ja, det er et relativt stort sprik mellom sixpack og den strikkekjolen på catwalken. Det er ikke kroppshets å påpeke det. Spesielt i this time and age hvor 90% av influenserne redigerer seg. Som sagt bryr jeg meg ikke om du er xl elle xs, det jeg og andre lurer på er om du redigerer bildene dine. Du sier du ikke gjør det, da velger jeg å stole på det. Endret 14. mars 2023 av Djerv2020 20 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glufseguri Skrevet 14. mars 2023 #33 Del Skrevet 14. mars 2023 (endret) «Dealing with some haters and working on deadlines” på stories nå. Hun inviterer virkelig til en saklig diskusjon🏳️ Ser inn i framtiden; snart kommer hun med en skjermdump på stories med ene stygge kommentaren som også ble beklaget av brukeren som skrev den og som ble kjapt kritisert og så kommer fansen inn for å kjefte på de slemme KG-kjerringene. Tatt rett ut av Influencer 101. Endret 14. mars 2023 av Glufseguri 22 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djerv2020 Skrevet 14. mars 2023 #34 Del Skrevet 14. mars 2023 Glufseguri skrev (10 minutter siden): «Dealing with some haters and working on deadlines” på stories nå. Hun inviterer virkelig til en saklig diskusjon🏳️ Hun viser seg som en klassisk influenser. Kritikk blir til hat. Nå kan man kategorisere henne som akkurat samme ulla som sophie elise og caroline berg eriksen når det gjelder sammenblanding av business og offerrolle. Trist, for vi var mange som trodde hun var bedre enn som så. 28 2 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 14. mars 2023 #35 Del Skrevet 14. mars 2023 Dere som kritiserer henne, hvorfor møter dere henne ikke og tar en skikkelig diskusjon? Hun inviterte jo til det her, i motsetning til veldig mange andre "influencere". 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glufseguri Skrevet 14. mars 2023 #36 Del Skrevet 14. mars 2023 Purple Basil skrev (1 minutt siden): Dere som kritiserer henne, hvorfor møter dere henne ikke og tar en skikkelig diskusjon? Hun inviterte jo til det her, i motsetning til veldig mange andre "influencere". Bare for å bli hengt ut som en KG-hater? Nei takk, hun valgte å delta i diskusjonen på dette forumet og jeg vil heller diskutere her i plenum. 19 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djerv2020 Skrevet 14. mars 2023 #37 Del Skrevet 14. mars 2023 Purple Basil skrev (3 minutter siden): Dere som kritiserer henne, hvorfor møter dere henne ikke og tar en skikkelig diskusjon? Hun inviterte jo til det her, i motsetning til veldig mange andre "influencere". Jeg vurderte det faktisk helt oppriktig. Men så ble vi «haters»…. Da er det ikke aktuelt. 23 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 14. mars 2023 #38 Del Skrevet 14. mars 2023 Kan ikke skjønne at det skal sprike så mye i bildene hvis det ikke er redigert. Men blir gjerne positiv overrasket 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djerv2020 Skrevet 14. mars 2023 #39 Del Skrevet 14. mars 2023 (endret) Etter å ha sjekket insta’en hennes ifbm dagens diskusjon, er det noe annet som skurrer: ratioen følgere/likerklikk. Hun har p.d.d 242.000 følgere, men ikke tilsvarende høye likerklikk. Kan det være tilfeldig, eller har hun kjøpt følgere? Ser mange innlegg ligger under 2000 likerklikk. Det rimer ikke helt i min bok…. Til sammenligning har emilie nereng 221.000 følgere, og en helt annen likerklikk-rate. Endret 14. mars 2023 av Djerv2020 La til info om emille nereng. 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polliani Skrevet 14. mars 2023 #40 Del Skrevet 14. mars 2023 Unnskyld meg, nå begynner denne diskusjonen å bli ille. Jeg redigerer meg ikke og kjøper heller ikke følgerne har aldri gjort jeg har flere internasjonale følgerne enn norske. Om Du virkelig har lyst til å grave dypere kan du sjekke socialblade der all min statistikk og andres ligger ute. Jeg er seriøs innenfor det jeg jobber med så dette her blir rett og slett bare trist. Engasjementet de siste årene var gått ned hos absolutt alle som inne har mer enn 50% norske følgerne. Dette syns jeg blir trist da dette er jobben min. 3 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå