Gå til innhold

Hvordan er den perfekte leieboer?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, veit. Men sånn oppfatter jeg det. De vil at du skal være en bitteliten mus og aldri ta noen plass. Hun jeg leier av nå er topp, men merka det helt tydelig av de andre jeg leide av.

Anonymkode: 8bd8d...374

Vel, her hører jeg mer dem (ungene) enn de hører meg. Ser litt tv på kveld og utover, eller litt musikk, lager nattmat 🙈 Aldri hørt meg. Mens her er det en av ungene som SKRIKER, sånn et langt og høyt skrik, sånn i 16 tiden. Såå, er absolutt ikkr sånn at det er slavisk bare leieboer som kan lage støy 🙈 Noen ganger tenker jeg, at snart får jeg taket i hodet og dør. 😂🙃

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

- betaler i tide

- holder orden inne og ute

- lite støy

- forholder seg til normale husregler

- tar hensyn til naboer

- sier ifra ved feil eller skader på huset

- behandler huset som sitt eget

Anonymkode: 34997...af1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Maestro skrev (1 minutt siden):

Vel, her hører jeg mer dem (ungene) enn de hører meg. Ser litt tv på kveld og utover, eller litt musikk, lager nattmat 🙈 Aldri hørt meg. Mens her er det en av ungene som SKRIKER, sånn et langt og høyt skrik, sånn i 16 tiden. Såå, er absolutt ikkr sånn at det er slavisk bare leieboer som kan lage støy 🙈 Noen ganger tenker jeg, at snart får jeg taket i hodet og dør. 😂🙃

Hahahaha 😂 Huff, nei kanskje du skulle skaffe deg et instrument og øve litt på det når skrikingen begynner så de hører hvor lytt det er?

AnonymBruker
Skrevet

Min mann. Ukependler, reiser hjemmefra mandag morgen direkte til jobb, reiser hjem igjen torsdag kveld. Lange dager på jobb. Hans maksimale opphold i leiligheten er utenfor arbeidstid mandag kveld til torsdag morgen. Han dusjer, spiser, sover, ser litt på tv. Jobber i en godt betalt jobb. Utleieren er så fornøyd at han ikke har økt leie på 5 år, han sier rett ut at han aldri vil finne noen bedre og enklere leietaker.

Anonymkode: b76fa...2fc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min mann. Ukependler, reiser hjemmefra mandag morgen direkte til jobb, reiser hjem igjen torsdag kveld. Lange dager på jobb. Hans maksimale opphold i leiligheten er utenfor arbeidstid mandag kveld til torsdag morgen. Han dusjer, spiser, sover, ser litt på tv. Jobber i en godt betalt jobb. Utleieren er så fornøyd at han ikke har økt leie på 5 år, han sier rett ut at han aldri vil finne noen bedre og enklere leietaker.

Anonymkode: b76fa...2fc

Ja, det jeg mener. Du skal helst ikke bo der, men betale leie 😄 Det er perfekt. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

En man ikke merker, som betaler til riktig tid, og som ikke sliter ut boligen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hahahaha 😂 Huff, nei kanskje du skulle skaffe deg et instrument og øve litt på det når skrikingen begynner så de hører hvor lytt det er?

Er i gangen, er bare en dør i mellom gangen dems og min. Har inngang samme side av huset, da jeg bor på bakkenivå. Idag var det hyl og skrik rundt kl 18 - jeg lå strekt ut med migrene. 🤕 Forståelse for at unger lager lyd, men den skrikinga etter bhg og skole, den kan de slutte med😂 Høres ut som en av ungene bare skriker for og skrike. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er drømmeleietaker har jeg fått beskjed om fra tidligere husverter☺️Stille og rolig, vasker og holder orden, gir beskjed om viktige ting, men maser aldri om bagateller. Betaler punktlig osv. Men må si jeg reagerer på en del annonser der man skal betale 14000kr+strøm, men helst dra hjem i helgene. Jeg er for gammel til å dra hjem til mor i helgene, langt er det også. Og så er jeg gradert ufør og uønsket hos flere pga en nav stønad som er den sikreste inntekten som er🫤Pga all økning i rente, matpris, strøm etc må jeg selge leilegheten jeg eier i dag, men kvir meg vannvittig til å bli leietaker igjen😬

Anonymkode: 6bc1a...58b

• Liker 1
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
Maestro skrev (4 minutter siden):

Er i gangen, er bare en dør i mellom gangen dems og min. Har inngang samme side av huset, da jeg bor på bakkenivå. Idag var det hyl og skrik rundt kl 18 - jeg lå strekt ut med migrene. 🤕 Forståelse for at unger lager lyd, men den skrikinga etter bhg og skole, den kan de slutte med😂 Høres ut som en av ungene bare skriker for og skrike. 

Ja du sier noe. Jeg flyttet nettopp inn i blokk. Føles som nirvana, alle lydene er dempet, selv om de er mange. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja du sier noe. Jeg flyttet nettopp inn i blokk. Føles som nirvana, alle lydene er dempet, selv om de er mange. 

Kunne aldri bodd i blokk tror jeg. Virker jo litt koselig likevel. Men pga kattene, må jeg ha mulighet og la dem få gå ut. Han på snart 4 år elsker livet ute 🧡 han på 8 mnd, har ikke kommet lenger enn vinduskarmen 🙈

AnonymBruker
Skrevet

-noen som liker å ha det ryddig og rent rundt seg, både inne og ute

-hyggelige og lette å kommunisere med (sokkelleilighet), sier fra om noe må fikses

-fast inntekt, betaler punktlig

-ikke festing og rus

-ikke kjæledyr

Helt normale, oppegående folk😊

Anonymkode: 836ec...1d1

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

-noen som liker å ha det ryddig og rent rundt seg, både inne og ute

-hyggelige og lette å kommunisere med (sokkelleilighet), sier fra om noe må fikses

-fast inntekt, betaler punktlig

-ikke festing og rus

-ikke kjæledyr

Helt normale, oppegående folk😊

Anonymkode: 836ec...1d1

Uføretrygda, men fester sjelden og på snart 4 år har jeg hatt 3 fester her. Har 2 katter. Rydder og ordner inne og ute - fordi jeg liker sånt 😂 Aldri missa ei husleie. Er mer redd at jeg maser på huseier, enn det jeg faktisk maser. Det nærstående rusmidler jeg har, er godkjent og lovlig adhd medisin🙈

Igjen; jeg er ufør. Så veldig leit at mange faktisk går glipp av mange flotte mennesker, pga hvilken erfaring naboen hadde liksom. Ingen er like, om man har en master, er psykisk syk, mangler en fot eller er ufør. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Vi leier ut til en alenemor med et barn i småskolen, og kunne ikke vært mer fornøyd ❤ 

Rolige, betaler alltid i tide og er veldig trivelig. :)

Har ikke økt leia på de årene de har bodd her, men ser tilsvarende leiligheter i nabolaget går for 2500-3500 mer i mnd. :)

Endret av Frøkenfryd30
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Wtf?

Anonymkode: 947a8...cf2

Hvorfor denne reaksjonen? De fleste voksne i Norge med jobb og ordnet liv eier egen leilighet. De som leier gjør som oftest det fordi de ikke har orden på privatlivet eller har dårlig råd.

Den ideelle leietaker er en godt voksen person som leier pendlerbolig og som jobber mye. 

• 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

jeg leier sokkel. Rolig, har aldri besøk. Fast inntekt på ufør. aldri klaget på 6 år. passer alle dyrene på gården når de er bortreist. 

Anonymkode: 7d440...105

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.3.2023 den 23.07):

Eh nei, hva slags folk tror du leier bolig ? Gå for studenter om du vil, men voksne folk som leier bolig har veldig ofte "problemer", være seg ustabil jobb, lavtbetalende jobb, sykdom, pskyisk sykdom, lav IQ, rusavhengighet etc etc. 

De som passer best i samfunnet med best gener og oppvekst, kjøper som regel bolig selv så de kommer ikke til deg og ber om å få leie... Så du siler ut de beste og får de verste, så da kan du ikke forvente de "beste"

Anonymkode: 3c7a5...d21

Dette! Det var en 60 åring som ville leie av oss en gang, det var rødt flagg. 

Anonymkode: 6386f...d0d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Singel mannlig gamer med 9-4 jobb.

De er stille, de sitter ikke ute på terrassen med 10 venner hver helg fordi de snakker med vennene sine på discord. De fester ikke og drikker sjelden.

Anonymkode: d807c...f55

AnonymBruker
Skrevet

Leide ut leiligheten min et par år til en voksen mann med god jobb som brukte leiligheten som pendlerbolig. Han var i tillegg arkitekt, så hadde respekt for boligen og behandlet det veldig bra.

Var så fornøyd med han at jeg leide den ut for 15 000 kr mens alle andre i området med tilsvarende boliger leide ut for 20 000 kr. 

Leiligheten var helt ny da jeg leide den ut, og så veldig bra ut da jeg overtok den igjen. Hadde leid ut til han lenger dersom jeg ikke selv skulle flytte inn i den. 

Anonymkode: fb2f0...8d2

AnonymBruker
Skrevet

Hypotetisk tilfelle, da jeg ikke leier ut, men hvis jeg skulle leid ut:

- god boevne (selvfølgelig), holder det rent og ryddig i leiligheten og går ut med søpla daglig (lar iallefall ikke illeluktende søppel bli strående).

- bruker kjøkkenvifta aktivt ved matlaging, og sørger for at det ikke ryker inn når peisen brukes. 

- Stille, lite festing og rolige gjester. 

- Sørger for at gjestene ikke parkerer meg inne (har bare en garasjeplass + 2 biloppstillingsplasser på eiendommen). 

- Klager ikke på at ungene mine bråker eller kikker inn gjennom vinduene (for det får jeg ikke hindret).

- Tar seg ikke til rette i hagen, å bruke hagen er selvfølgelig OK men ikke å sitte på vår bittelille terasse (som er rett utenfor stuedøra) eller å plukke jordbær i jordbærbedet mitt. 

- Litt handy selv og ordner sånne småting som man ikke egentlig trenger "vaktmester" til (som å bytte lyspærer, tømme filter i tørketrommel og sånt)

- betaler leie til avtalt tid, selvfølgelig

Anonymkode: ebe42...352

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette! Det var en 60 åring som ville leie av oss en gang, det var rødt flagg. 

Anonymkode: 6386f...d0d

Det kan være det, men det trenger ikke være det.

Min "ex-svigermor" var på leiemarkedet i en alder av ca 55 år, det fordi hun ønsket å flytte til en ny by (nærmere barnebarna) men var usikker på om hun kom til å trives - så da hun solgte huset sitt valgte hun å leie en sokkelleilighet i 2-3 år før hun kjøpte en leilighet. Hun hadde riktignok uføretrygd pga. dårlig rygg, men var mentalt 100% oppegående og holdt det rent og pent rundt seg. Hadde jo dermed også stabil inntekt pluss en million eller to i banken, så fast betaler også. Og hun var meget kristen og rørte ikke verken tobakk eller alkohol (eller noe sterkere). 

Anonymkode: ebe42...352

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...