Gå til innhold

Hvordan er den perfekte leieboer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser at utleiere har litt kriterier for hva slags folk de vil leie ut til, og skjønner at en del har dårlige erfaringer. 

Så jeg lurer på, hvordan oppfører den perfekte leieboer seg? Nå tenker jeg ikke på hva de jobber med, om de jobber eller ikke jobber, har psykiske problemer eller ikke osv. Jeg tenker på hva de GJØR i leiligheten, og hvordan de oppfører seg. Hvordan oppfører drømmeleieboeren seg?

Anonymkode: 947a8...cf2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt flere leieboere og det som er min drømmeleieboer er de som oppsøker meg minst mulig. Hadde noen som ringte/sendte sms om absolutt ALT. Mens de jeg har nå har jeg egentlig ikke kommunisert med på flere mnd. Det er en drøm.

Anonymkode: 8c540...001

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Enslig barnløs godt voksen kvinne.  Ansatt i et offentlige, interessert i batikk og sying av bunadskjorter. 

Anonymkode: 7b609...d0c

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

En som ikke herper leiligheten og betaler i tide. 

Anonymkode: b22f5...f24

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En som ikke herper leiligheten og betaler i tide. 

Anonymkode: b22f5...f24

Er ikke dette en selvfølge?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Voksne folk med boevne og som ikke krever spesialbehandling til alle døgnets tider. 

Kjæresten min leide ut sin toppleilighet til to legedøtre og en advokatdatter og makan til mas. De mente visst at man skulle stå på pinne for dem døgnet rundt samtidig som de hadde en masse fester og fikk klager fra naboene. Da heller en ukrainsk småbarnsfamilie. 

Anonymkode: 3043c...017

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Studenter. Tar seg en fest i ny og ne hvor hele leiligheten får "julevask", er en del på universitet/ute, tar ofte sommerjobber i nærheten så de kan passe katten mot avslag i husleie, foreldre som kommer og overnatter og sjekker at alt er på stell (obligatorisk tur på ikea og oppfylling av kjøleskap ser det ut til). 

Lite trøbbel og synes de er knallflinke folk :)

Anonymkode: 90c13...359

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eh nei, hva slags folk tror du leier bolig ? Gå for studenter om du vil, men voksne folk som leier bolig har veldig ofte "problemer", være seg ustabil jobb, lavtbetalende jobb, sykdom, pskyisk sykdom, lav IQ, rusavhengighet etc etc. 

De som passer best i samfunnet med best gener og oppvekst, kjøper som regel bolig selv så de kommer ikke til deg og ber om å få leie... Så du siler ut de beste og får de verste, så da kan du ikke forvente de "beste"

Anonymkode: 3c7a5...d21

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Helst en som aldri er hjemme, som alltid er musestille og betaler til fast tid og betaler for alt i leiligheten selv. De vil ikke vite d om du trenger rørlegger, bare fiks det av egen lomme og hold kjeft.

True story.

Anonymkode: 8bd8d...374

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Eh nei, hva slags folk tror du leier bolig ? Gå for studenter om du vil, men voksne folk som leier bolig har veldig ofte "problemer", være seg ustabil jobb, lavtbetalende jobb, sykdom, pskyisk sykdom, lav IQ, rusavhengighet etc etc. 

De som passer best i samfunnet med best gener og oppvekst, kjøper som regel bolig selv så de kommer ikke til deg og ber om å få leie... Så du siler ut de beste og får de verste, så da kan du ikke forvente de "beste"

Wtf?

Anonymkode: 947a8...cf2

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Folk som er stille og rolige, holder orden og tar vare på leiligheten. Gjerne holder litt avstand til huseier, men tar kontakt om det er nødvendig. 

Anonymkode: ebeae...2b6

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vår beste var hun som leide hos oss, men som var på hjemstedet sitt under hele koronaen😅

Anonymkode: d842d...994

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei dessverre. 

Leieboere som betaler punktlig, og gir beskjed når leia kommer noe sent en sjelden gang, som har såpass huslighet at det ikke blir illeluktende og skade/skadedyr, som gir beskjed om noe må fikses (men fikser bagateller som tett sluk selv), som er ok å kommunisere med, samt leverer leiligheten fra seg i god stand. Det er fantastiske leieboere.

Anonymkode: f3d0b...f78

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du prater om gode gener og folk med lav IQ mens du selv har en generalisert forestilling om hvordan en hel gruppe mennesker er. 

Big brain time 🤡

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk høre at jeg var den beste leieboeren ever da jeg leide min pendlerleilighet. Mye bortreist, stille, lange dager på kontorer, ingen festing, ingen hull i veggen etter bilder, ingen slitasje, ingen behov for å klage. Sa fra om noe var galt. Leiligheten var splitter ny da jeg flyttet inn. Huseier var veldig fornøyd. 

Anonymkode: 30a69...7a3

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Helst en som aldri er hjemme, som alltid er musestille og betaler til fast tid og betaler for alt i leiligheten selv. De vil ikke vite d om du trenger rørlegger, bare fiks det av egen lomme og hold kjeft.

True story.

Aldri hjemme? Du kan jo egentlig bare drite i og leie ut i utgangspunktet. Eller leie til dem som jobber offshore. 

• Liker 3
Skrevet

De som er ryddige og behandler leiligheten som om den var deres egen. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Maestro skrev (3 minutter siden):

Aldri hjemme? Du kan jo egentlig bare drite i og leie ut i utgangspunktet. Eller leie til dem som jobber offshore. 

Ja, veit. Men sånn oppfatter jeg det. De vil at du skal være en bitteliten mus og aldri ta noen plass. Hun jeg leier av nå er topp, men merka det helt tydelig av de andre jeg leide av.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Leier ut sokkelleilighet. Forrige leietaker var perfekt. Han vasket grundig hver uke, så jeg følte meg alltid trygg på at den ble godt vedlikeholdt. Selv om jeg ikke tilbød parkeringsplass til ham bidro han likevel med snømåking, helt uoppfordret. Han hadde tydeligvis varsling på søppeltømming, så kom meg ofte i forkjøpet med å sette fram dunkene. Stille, hyggelig, betalte alltid i tide, og sendte kun sms/tok kontakt om det var noe spesielt. 

Anonymkode: 233bc...da4

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Leier ut sokkelleilighet. Forrige leietaker var perfekt. Han vasket grundig hver uke, så jeg følte meg alltid trygg på at den ble godt vedlikeholdt. Selv om jeg ikke tilbød parkeringsplass til ham bidro han likevel med snømåking, helt uoppfordret. Han hadde tydeligvis varsling på søppeltømming, så kom meg ofte i forkjøpet med å sette fram dunkene. Stille, hyggelig, betalte alltid i tide, og sendte kun sms/tok kontakt om det var noe spesielt. 

Anonymkode: 233bc...da4

Åssen visste du når han vasket? Og hvor grundig?

Anonymkode: b6f1b...c56

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...