Gå til innhold

Fryseforsøk ved pcos og uregelmessig syklus

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har pcos, og fikk mitt første barn på første IVF-forsøk. Veldig takknemlig og tar det ikke som en selvfølge. Fikk ut 10 egg, der fire var igjen på dag 5. Det ene ble et barn, og resten ligger på frys. Kunne snart tenkt meg å sette inn et nytt egg, men vet ikke hvordan det funker med fryseforsøk når man ikke har regelmessig syklus.

Barnet er 14 mnd og jeg ammer enda, og har enda ikke fått tilbake mensen. Jeg prøvde clomid og letrozol og fikk eggløsning på alle, men fikk aldri en positiv eggløsningstest hjemme. Aldri fått. 

hvordan er det å sette inn når man ikke får positive eggløsningstester selv om man har hatt eggløsning? Bor 4 timer unna klinikken, så er veldig langt å dra for å sjekke med ultralyd. 

Anonymkode: 9e472...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De kan gå inn å styre eggløsning med å bruke ovitrelle ved frysforsøk på samme måte som de gjør med uttak eller andre innsett.. Klinikken/sykehuset vil nok finne en løsning som passer best for deg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (3 minutter siden):

De kan gå inn å styre eggløsning med å bruke ovitrelle ved frysforsøk på samme måte som de gjør med uttak eller andre innsett.. Klinikken/sykehuset vil nok finne en løsning som passer best for deg. 

Takk! Har ingen mulighet til å sjekke etter eggløsning selv da jeg aldri får positive eggløsningstester. Kan de styre syklusen enda mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Takk! Har ingen mulighet til å sjekke etter eggløsning selv da jeg aldri får positive eggløsningstester. Kan de styre syklusen enda mer?

Ja de kan gå inn å styre syklusen selv om du ikke får utslag på eggløsningstester. Jeg opplever skjelden å få utslag på EL tester da jeg har kort vindu for stigning, mens jeg derimot kan merke utslag med å ta temp, og kjenne på kroppen. De ser også utslagene på eggløsning på blodprøver når jeg har vært igjennom det tidligere, selv når jeg ikke har fått utslag på EL tester hjemme. Det er ikke alle som får utslag på hjemmetester selv om de har regelmessig EL. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Da vil de kjøre styrt syklus der du ikke har egen eggløsning. Når slimhinnen din er tykk nok begynner du på progesteron som lurer kroppen til å tro at du har hatt eggløsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil da få medesiner som gir deg eggløsning, så følger de med på egg om de er modnet..og dermed får du sprøyte som gjør at egget slipper..og eventuelt setter inn egg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...