AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #1 Del Skrevet 10. mars 2023 Skal begynne på treningssenter og har lyst til å fokusere på rumpe og lår. Vil redusere størrelsen så lurte på om noen kunne fortelle meg om noen gode øvelser? Tenker da på øvelser jeg trenger maskiner/vekter til. Vet om flere øvelser jeg kan gjøre hjemme, så er ikke interessert i dem! Hadde vært supert om du kunne skrevet navn på øvelsen sånn at jeg kan søke den opp og se hvordan det gjøres! Anonymkode: d6b3c...e52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #2 Del Skrevet 10. mars 2023 Det er ikke mulig å punktslanke. Styrketrening øker muskelstørrelsen. Anonymkode: 2e0a0...642 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #3 Del Skrevet 10. mars 2023 Jeg fikk slankere muskuløse lår av å gå i lange bratte oppoverbakker, hadde større lår når jeg trente mye styrke. Anonymkode: c21ea...2c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #4 Del Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke mulig å punktslanke. Styrketrening øker muskelstørrelsen. Anonymkode: 2e0a0...642 Det vet jeg da. Men får man tynnere lår av hvilke som helst form av styrketrening? Er vel noen type styrketrening som fungerer bedre til lår enn andre Anonymkode: d6b3c...e52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #5 Del Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg fikk slankere muskuløse lår av å gå i lange bratte oppoverbakker, hadde større lår når jeg trente mye styrke. Anonymkode: c21ea...2c9 Takk for tips! Anonymkode: d6b3c...e52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #6 Del Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det vet jeg da. Men får man tynnere lår av hvilke som helst form av styrketrening? Er vel noen type styrketrening som fungerer bedre til lår enn andre Anonymkode: d6b3c...e52 Man får større muskler av styrketrening. Kardio og spise mindre er kuren for slankere lår. Anonymkode: d3388...e86 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #7 Del Skrevet 10. mars 2023 Du får større lår av styrketrening. Akkurat nå består låra dine av fett,muskler,annet vev,vann, og bein. Det er bare fett og muskler du kan gjøre noe med - og slanker du deg, så forsvinner både fett og muskler (muskler til en vis grad). Anonymkode: 9ea89...028 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Endorfin Skrevet 10. mars 2023 #8 Del Skrevet 10. mars 2023 Punktslanking funker ikke, blanding av kosthold og aktivitet, er du kvinne så kan du trene så tungt du bare klarer, kommer aldri til og bli noe unormalt stor 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #9 Del Skrevet 11. mars 2023 Du blir tynnere all over av kaloriunderskudd. Og du bygger muskler gjennom trening. Disse to bør gå sammen. Tynnfeite ben uten synlige muskler er vel ikke noe å trakte etter? Anonymkode: 293c7...191 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #10 Del Skrevet 11. mars 2023 Begynn å løpe om du vil ha tynne bein Trene styrke øker størrelse på muskler istedet Anonymkode: 7395c...9e2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #11 Del Skrevet 11. mars 2023 Jeg fikk slanke lår da jeg syklet fem kilometer til jobb og fem tilbake hver hverdag. Stor forskjell etter bare fire uker. Anonymkode: af2a8...d94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #12 Del Skrevet 11. mars 2023 Løping, helt klart. Langkjøring. Løper du på fjellet i over en time eller to rolig, er det i tillegg godt for psyken, er min erfaring. Anonymkode: 82faa...44c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 11. mars 2023 #13 Del Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det vet jeg da. Men får man tynnere lår av hvilke som helst form av styrketrening? Er vel noen type styrketrening som fungerer bedre til lår enn andre Anonymkode: d6b3c...e52 Nei, man får større lår av styrketrening. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #14 Del Skrevet 11. mars 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Begynn å løpe om du vil ha tynne bein Trene styrke øker størrelse på muskler istedet Anonymkode: 7395c...9e2 Det spørs hvordan kroppen din er bygd opp. Jeg har alltid hatt store lår med mye mykt fett, og når jeg begynte med styrke ble de mye slankere fordi fettet forsvant og jeg fikk muskler i stedet, dermed slanke og faste lår. Jeg drev med intervalløping kanskje 2-4 i mnd som kardio, men ellers ordentlig styrke med vekter. Anonymkode: 494f6...996 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #15 Del Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det spørs hvordan kroppen din er bygd opp. Jeg har alltid hatt store lår med mye mykt fett, og når jeg begynte med styrke ble de mye slankere fordi fettet forsvant og jeg fikk muskler i stedet, dermed slanke og faste lår. Jeg drev med intervalløping kanskje 2-4 i mnd som kardio, men ellers ordentlig styrke med vekter. Anonymkode: 494f6...996 Samme her. Styrketrening var det som hjalp meg også å få slankere og faste lår. Anonymkode: 63eb9...cdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #16 Del Skrevet 11. mars 2023 Legg om styrketreningen til utholdenhet, (20 – 25 repetisjoner) og spis sunnere. Hjelper ikke det, er du ikke disponert for tynnere lår. Anonymkode: eef8d...0d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 11. mars 2023 #17 Del Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Legg om styrketreningen til utholdenhet, (20 – 25 repetisjoner) og spis sunnere. Hjelper ikke det, er du ikke disponert for tynnere lår. Anonymkode: eef8d...0d4 Styrketrening med inntil 30 repetisjoner gir like mye muskelvekst gitt likt antall repetisjoner fra utmattelse. Den beste måten å få tynne lår på er å slutte å bruke beina og spise lite så man går ned i vekt. Ikke et råd jeg vil gi noen, men... Man kan likevel få illusjonen av slankere lår ved å gå ned i fett og opp i muskelmasse, selv om omkretsen ikke nødvendigvis blir så mye mindre. Eller man kan jo jobbe med psyken og akseptere seg selv slik man er 😊👍💕 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 13. mars 2023 #18 Del Skrevet 13. mars 2023 Sandum.PT skrev (På 11.3.2023 den 14.34): Styrketrening med inntil 30 repetisjoner gir like mye muskelvekst gitt likt antall repetisjoner fra utmattelse. Den beste måten å få tynne lår på er å slutte å bruke beina og spise lite så man går ned i vekt. Ikke et råd jeg vil gi noen, men... Man kan likevel få illusjonen av slankere lår ved å gå ned i fett og opp i muskelmasse, selv om omkretsen ikke nødvendigvis blir så mye mindre. Eller man kan jo jobbe med psyken og akseptere seg selv slik man er 😊👍💕 Stemmer det. Jeg har nesten bare trenger muskelfibre i kroppen og får muskler ved å trene mange repetisjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 13. mars 2023 #19 Del Skrevet 13. mars 2023 Majer skrev (4 timer siden): Stemmer det. Jeg har nesten bare trenger muskelfibre i kroppen og får muskler ved å trene mange repetisjoner. Hvis du sikter til trege muskelfibre (type-1) så må du nesten gjennom en biopsi av alle muskler for å vite det sikkert. De fleste av oss har en blanding i alle muskler, og de fleste av oss har muskler som har stor andel type-2-fibre og muskler med større andel type-1-fibre. Muskelfibertype og sammensetning i muskulatur har uansett ingenting å si for antall repetisjoner man bør ta for å få effekt. Hennemanns størrelsesprinsipp dikterer at i et gitt sett til utmattelse vil alltid type-1-fibre bli aktivert først, og type-2-fibre til slutt. Type-1-fibre er gjerne allerede maksimalt store siden de brukes til daglige aktiviteter. Det er type-2-fibrene som ikke brukes spesielt mye som vokser etter styrketrening, uansett om man tar 5 eller 30 repetisjoner 😊 Jeg generaliserer og forenkler litt her, men det er i bunn og grunn slik det ser ut til å være basert på det vi vet i dag om muskelfysiologi og muskelvekst 👍 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #20 Del Skrevet 13. mars 2023 Jeg fikk strammere kropp, derav slankere all over, av tung styrketrening ×3 i uken. Har ikke gått ned noe i vekt, men har gått ned I klesstørrelser. Jeg vil påstå at det er en myte at en får større lår av å trene styrke. Da skal en bunke og trene ekstremt mye. Anonymkode: dad17...787 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå