Gå til innhold

Mange som er syke her?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vært forkjølet siden nyttår. Det slipper ikke taket. 

Anonymkode: 89f6f...d41

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har vært syk siden søndag, lenge siden jeg har vært syk før det:))

Anonymkode: 11f62...550

AnonymBruker
Skrevet

Streptokokkhalsbetennelse her..

Anonymkode: e93ad...6ec

• Hjerte 1
Skrevet

Ikke vært syk siden 1992 😀

AnonymBruker
Skrevet

Har jobbet mye overtid hjemmefra de siste månedene, vært ute lite. Slipper da sykdom som regel, selv om det er slitsomt med jobb. Har en del bekjente som har vært syke flere ganger i løpet av de siste månedene, da. Får inntrykk av at folks sin helse er svekket, men kan jo være tilfeldigheter

Anonymkode: a9d40...d82

Skrevet

Jeg er ikke syk nå, men hoster fortsatt etter en kraftig forkjølelse som jeg hadde for 2 uker siden. Hadde små feber, muskelsmerter, trøtt og slapp i Tilegg til snørr, tett nese, hoste. jeg har fortsatt ikke min normale stemme tilbake.

Mannen Og barn var også syke men vi har alle 3 kommet oss.

Derimot nå så ser det ut som guttungen har dratt med nok et forkjølelsevirus hjem fra bhg, så han er syk igjen. OM jeg blir smitta eller ikke gjenstår å se..

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke hatt en forkjølelse på 2 år nå, så jeg kommer nok til å bli syk ganske snart mtp alle rundt meg er syk

Anonymkode: 2ea31...e2d

AnonymBruker
Skrevet

RS virus. Har hostet i fire uker. Litt bedre men det går sakte….😢

Anonymkode: 089cb...f3e

Skrevet

Positiv test på korona idag, litt sår og slimete hals, lett hoste og litt rennende nese... skal på jobb på tirsdag, en skal visst på jobb med korona i disse dager så lenge en ikke er ordentlig syk...

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen ble syk på mandag,  i dag fikk jeg det

Anonymkode: 6471d...860

AnonymBruker
Skrevet

Jobber i barnehage så vi blir utsatt for smitte hele tiden. I år har jeg hatt bihulebetennelse og tett nese nesten siden slutten av januar. Ser ut som jeg slapp unna omgangssyken. Har ikke hatt så mange migrene anfall dette året :) 

Anonymkode: 7f6d8...d8d

AnonymBruker
Skrevet
Topsi skrev (1 time siden):

Positiv test på korona idag, litt sår og slimete hals, lett hoste og litt rennende nese... skal på jobb på tirsdag, en skal visst på jobb med korona i disse dager så lenge en ikke er ordentlig syk...

Ikke på jobb med symptomer på korona nei!

Anonymkode: 8d096...9e5

AnonymBruker
Skrevet

Fi fader sier jeg bare, jeg har barnehagebarn som begynte i august, og vi har hatt korona, norovirus, rs virus og halsbetennelse, så en runde til med "vanlig" forkjølelse.. jeg har svake lunger, så det har fader meg vært en sjuk (!) vinter og høst.

Orkernte mere!

Anonymkode: fd2fb...266

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Huff, blir jo bare værre og værre. Hatt kraftige fristrier jeg våknet av kl 02 ca. Endelig snudd nå kl04. Men da er det jo svetterunden som står for tur 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Huff, blir jo bare værre og værre. Hatt kraftige fristrier jeg våknet av kl 02 ca. Endelig snudd nå kl04. Men da er det jo svetterunden som står for tur 

Frost rier/ feber rier

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke på jobb med symptomer på korona nei!

Jo hun har faktisk rett. Så lenge hun ikke har feber og føler seg veldig dårlig, så har samfunnet lagt opp til at man helst skal komme seg på jobb nå.. Som ved andre luftveissykdommer. Det har ingenting å si om det er Corona eller noe annet, så derfor blir vi oppfordret til å la være å teste oss også nå. 

Jeg er forøvrig ikke enig. Jeg klarer ikke å sammenligne corona med andre luftveisinfeksjoner. Jeg tror dette viruset er mer uheldig på lang sikt. Jeg tror hver infeksjon med C-19 gjør noe med kroppen vår. Når jeg blir syk vil jeg derfor vite om det er C-19 eller ei. Ikke minst for å få en pekepinn på om jeg er immun en stund fremover.

Føler det blir underkommunisert hvor uheldig dette viruset er fordi vi ikke kan gjøre noe med det og vi jo selvfølgelig ikke kan følge like strenge smittevernregler i det uendelige. Noe som jo heller ikke er heldig for immunforsvaret vårt

Anonymkode: 37a66...f6d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jo hun har faktisk rett. Så lenge hun ikke har feber og føler seg veldig dårlig, så har samfunnet lagt opp til at man helst skal komme seg på jobb nå.. Som ved andre luftveissykdommer. Det har ingenting å si om det er Corona eller noe annet, så derfor blir vi oppfordret til å la være å teste oss også nå. 

Jeg er forøvrig ikke enig. Jeg klarer ikke å sammenligne corona med andre luftveisinfeksjoner. Jeg tror dette viruset er mer uheldig på lang sikt. Jeg tror hver infeksjon med C-19 gjør noe med kroppen vår. Når jeg blir syk vil jeg derfor vite om det er C-19 eller ei. Ikke minst for å få en pekepinn på om jeg er immun en stund fremover.

Føler det blir underkommunisert hvor uheldig dette viruset er fordi vi ikke kan gjøre noe med det og vi jo selvfølgelig ikke kan følge like strenge smittevernregler i det uendelige. Noe som jo heller ikke er heldig for immunforsvaret vårt

Mannen til en bekjent hadde kreft og var innlagt, han ble koronasmittet av en sykepleier som gikk på jobb med korona og heller ikke brukte munnbind, for det skal man også slutte med i helsevesenet, selv når man jobber med kreftpasienter.

Mannen hennes tålte ikke korona og døde.

Familien hadde levd forsiktig mtp sosial kontakt og tatt hensyn gjennom hele pandemien, med da han kom på sykehjem for avlastning ble bio smittet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.3.2023 den 17.48):

Vært forkjølet i 4 uker. Hoster og harker og har hatt feber. Er bedre nå.

Anonymkode: 818bb...f06

Først i dag føler jeg meg bedre. Var 5 uker telte jeg. Vondt i kroppen, halsen og hodet i begynnelsen. Så feber, svetting og frysing.

Så noen dager med kvalme og oppkast.

Tilslutt hodepine og vondt i halsen, med dyp hosting...

Dette kan vel ikke vært en forkjølelse?

Fikk ikke utslag på koronatest.

Anonymkode: 818bb...f06

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er helt enig, det er komplett absurd at man skal på jobb i helsevesenet med korona,  selv om man bruker munnbind... 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...