AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #1 Del Skrevet 10. mars 2023 Tok blodprøve mandag kl 11 som viste hcg 218. Blodprøve onsdag kl 09 som var 331… den skal vel dobles? Er alt håp ute? Anonymkode: 10bb4...ec1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #2 Del Skrevet 10. mars 2023 Spørs litt hvor langt du er på vei? Det er ikke supre nyheter nei, men vet ikke om alt håp er ute heller Det finnes kalkulatorer for hcg på nettet. Prøv å sette inn verdiene der? Anonymkode: 57944...649 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #3 Del Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Spørs litt hvor langt du er på vei? Det er ikke supre nyheter nei, men vet ikke om alt håp er ute heller Det finnes kalkulatorer for hcg på nettet. Prøv å sette inn verdiene der? Anonymkode: 57944...649 4+0 mandag og 4+2 onsdag Anonymkode: 10bb4...ec1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #4 Del Skrevet 10. mars 2023 218 er jo bra første måling det. Skal du ta ny blodprøve i dag? En slik økning synes jeg fortjener litt tettere oppfølging. Anonymkode: f5ada...1e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #5 Del Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 218 er jo bra første måling det. Skal du ta ny blodprøve i dag? En slik økning synes jeg fortjener litt tettere oppfølging. Anonymkode: f5ada...1e7 Ja, snakket med legekontoret så de tar meg inn etterpå. Dette er 4. gang jeg er gravid hvor hcg ikke øker som den skal, så har dårlig erfaringer… men tidligere har hcg aldri blitt høyere enn 30, så fikk jo et håp med at den var så høy, men håpet ble knust da det ikke ble dobling Anonymkode: 10bb4...ec1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #6 Del Skrevet 10. mars 2023 40 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, snakket med legekontoret så de tar meg inn etterpå. Dette er 4. gang jeg er gravid hvor hcg ikke øker som den skal, så har dårlig erfaringer… men tidligere har hcg aldri blitt høyere enn 30, så fikk jo et håp med at den var så høy, men håpet ble knust da det ikke ble dobling Anonymkode: 10bb4...ec1 Er det private gynekologer de du bor? Særlig i Oslo er det mange private gynekologer, for eksempel Dr Dropin har digital timebestilling og ofte timer på dagen. Har vært i samme situasjon som deg, og fastlegen var fullstendig uvitende om hva man skal gjøre. Så ikke bruk tiden din på det, men prøv å få time hos gyn i dag. Be om sjekk av progesteron også. Jeg hadde også lave hcg verdier og oppdaget først etter to MA at jeg hadde lav progesteron. Mitt tips er å ikke stole på helsepersonell, du må ofte selv finne ut av ting selv og kreve henvinsinger eller rekvidering av blodprøver. Be om at gyn sjekker også hvor tykk slimhinnen i livmoren er - kan hende den er for tynn for at embryo klarer å feste seg ordentlig. Det er viktig du får sjekket alle disse ting nå, fordi disse ting kan du ikke finne ut av når du ikke er gravid. Og er du så uheldig at du mister 💔 så vet du i hvert fall mer om hva skjedde og kan forebygge det neste gang. Jeg blir helt frustrert over hvor lite hjelp man får før man har gått gjennom "de obligatoriske" 3 spontanaborter/MA. Hver gang jeg ser en lege nå, er jeg godt forberedt med notater. Anonymkode: f5ada...1e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 10. mars 2023 #7 Del Skrevet 10. mars 2023 Du har litt over tre døgn i doblingstid. Kan være innafor. Krysser fingrene for deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #8 Del Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Er det private gynekologer de du bor? Særlig i Oslo er det mange private gynekologer, for eksempel Dr Dropin har digital timebestilling og ofte timer på dagen. Har vært i samme situasjon som deg, og fastlegen var fullstendig uvitende om hva man skal gjøre. Så ikke bruk tiden din på det, men prøv å få time hos gyn i dag. Be om sjekk av progesteron også. Jeg hadde også lave hcg verdier og oppdaget først etter to MA at jeg hadde lav progesteron. Mitt tips er å ikke stole på helsepersonell, du må ofte selv finne ut av ting selv og kreve henvinsinger eller rekvidering av blodprøver. Be om at gyn sjekker også hvor tykk slimhinnen i livmoren er - kan hende den er for tynn for at embryo klarer å feste seg ordentlig. Det er viktig du får sjekket alle disse ting nå, fordi disse ting kan du ikke finne ut av når du ikke er gravid. Og er du så uheldig at du mister 💔 så vet du i hvert fall mer om hva skjedde og kan forebygge det neste gang. Jeg blir helt frustrert over hvor lite hjelp man får før man har gått gjennom "de obligatoriske" 3 spontanaborter/MA. Hver gang jeg ser en lege nå, er jeg godt forberedt med notater. Anonymkode: f5ada...1e7 Tusen takk for svar! Bor 2 timer unna nærmeste gyn, så det er ikke aktuelt.. går på progesteronstøtte da jeg har blitt gravid med IVF ❤️ Anonymkode: 10bb4...ec1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #9 Del Skrevet 10. mars 2023 Albbas skrev (26 minutter siden): Du har litt over tre døgn i doblingstid. Kan være innafor. Krysser fingrene for deg! Tusen takk, håper det 🥰 Anonymkode: 10bb4...ec1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #10 Del Skrevet 10. mars 2023 Noen med erfaring? Anonymkode: 10bb4...ec1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #11 Del Skrevet 10. mars 2023 Fikk svar på dagens hcg, 436…. Anonymkode: 10bb4...ec1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #12 Del Skrevet 10. mars 2023 21 minutter siden, AnonymBruker said: Fikk svar på dagens hcg, 436…. Anonymkode: 10bb4...ec1 Uffda.. Det var leit. Jeg har har 8 mislykka Ivf forsøk (fryseforsøk en del). Men jeg har også en storebror og lillebror. Noen av oss må prøve mange ganger.. Lykke til, forhåpentligvis sitter det skikkelig snart Anonymkode: 57944...649 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #13 Del Skrevet 10. mars 2023 Vær obs på graviditet utenfor livmoren ❤️ Anonymkode: a2894...607 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #14 Del Skrevet 10. mars 2023 https://www.babymed.com/tools/hcg-calculator Anonymkode: 46950...7a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå