Gå til innhold

Kaffe før IKM (hvor mye)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Som prøver i flere år har jeg begynt å drikke kaffe som vanlig frem til positiv test. 2-3 kopper om dagen. 

Hva gjør dere? Drikker dere kaffe som normalt før en eventuell positiv test? Og hvor mye? Begrenser dere antall kopper? 

Anonymkode: 81fe6...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk beskjed av fertilitetslege om å drikke maks én kopp om dagen. Det er vanskelig, men det går :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (6 minutter siden):

Jeg fikk beskjed av fertilitetslege om å drikke maks én kopp om dagen. Det er vanskelig, men det går :ler:

Ja den ser jeg :fnise: Etter flere år selv med lite til ingen kaffedrikking vet jeg hvor vanskelig det kan være. Man vender seg til det, men man kommer til et punkt hvor man bare ikke orker å leve som gravid dag ut og dag inn 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja den ser jeg :fnise: Etter flere år selv med lite til ingen kaffedrikking vet jeg hvor vanskelig det kan være. Man vender seg til det, men man kommer til et punkt hvor man bare ikke orker å leve som gravid dag ut og dag inn 😄

Jeg har levd som jeg ville før jeg startet opp med IVF. Nå er det jo høyere sjanse for graviditet så da ville legen jeg skulle holde meg til én 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet til koffeinfri kaffe en stund tilbake, men det var fordi jeg hadde mye stress på jobb og koffein kan øke produksjon av kortisol som igjen kan påvirke produksjon av andre hormoner. 

Anonymkode: b5779...b55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trappet ned til 1, maks 2 av og til. Har drukket 3-4 kopper over halve livet mitt, så det er en overgang. 

Anonymkode: d225b...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags prøver, for å stille det spørsmålet?

Etter flere år er jo sannsynligheten for å lykkes på egen hand så godt som null. Og det har ikke noe å si. 

Med mindre dere kun har mulighet til å "prøve" 2-3 ganger i året, da kan du jo være forsiktig de syklusene. 

Og om dere er under behandling bør du jo også styre unna. 

Anonymkode: 3f80d...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...