AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #1 Del Skrevet 10. mars 2023 Min mor døde nylig og jeg er hos pappa på natten. Vill være her frem til han føler for og ha natten aleine! Men er det noen som er vært i noe samme situasjon? Hva hjalp før og føle seg tryggere aleine på natten? Han har aldri sovet aleine og vill ikke han skal være trist og ensom.. Men jeg har dyr og alltid slitt med søvn i det åpne og jeg sover på sofa. I tilegg sørger jeg også over mamma og jeg er mer enstøing som sørger bedre aleine i stillhet. Får dårlig samvittighet får og savne hjemme når jeg er her. Men reiser aldri fra han heller! ❤ Anonymkode: 22bf5...4e0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #2 Del Skrevet 10. mars 2023 Så trist å høre, kondolerer❤️ Ville bare sende en varm klem❤️ Anonymkode: dec66...f31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 10. mars 2023 #3 Del Skrevet 10. mars 2023 Kondolerer. Men vil han ha deg der? Jeg spør fordi noen ønsker å takle sorg i ensomhet etter noen dager. Uansett er han jo voksen og forstår t du må videre med livet. Vær åpen med ham. Flott at du er der for ham❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #4 Del Skrevet 10. mars 2023 Rotemor skrev (4 minutter siden): Kondolerer. Men vil han ha deg der? Jeg spør fordi noen ønsker å takle sorg i ensomhet etter noen dager. Uansett er han jo voksen og forstår t du må videre med livet. Vær åpen med ham. Flott at du er der for ham❤️ Ja han vill ikke være aleine på natten. Han sier vell i fra regner jeg med når han vill ha natten aleine ❤ han har sagt i fra at han vill ha ettpar timer på dagen aleine nå Anonymkode: 22bf5...4e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #5 Del Skrevet 10. mars 2023 Er han der for deg midt oppi alt dette, ts? Eller må du være omsorgsperson for han? Har du noen som kan ta vare på deg? ❤️ Anonymkode: dec66...f31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #6 Del Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er han der for deg midt oppi alt dette, ts? Eller må du være omsorgsperson for han? Har du noen som kan ta vare på deg? ❤️ Anonymkode: dec66...f31 Ja det er han 🥰 blir godt tatt vare på! Mere det med søvn som blir litt vanskelig , har slitt med søvn siden jeg var barn og er jo i en enda vanskeligere situasjon hvor jeg trenger søvn Anonymkode: 22bf5...4e0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #7 Del Skrevet 10. mars 2023 Man må bare, som pappa sa. Jeg er sikker på at de første nettene var forferdelige. Akkurat slik som alt annet som var det første alene etter 40 år. Men med tiden har alt blitt bedre. Jeg spurte en av legene om det var noe de kunne gjøre. Men da fikk jeg et veldig fint svar om hva sorg var, og krevde av et menneske. Og ta vare på deg selv. Om du går inn i rollen som omsorgsperson, tar alt praktisk, og "bærer" fars sorg, så risikerer du en forsinket sorgreaksjon. Anonymkode: b5e18...5b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #8 Del Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 10.3.2023 den 1.52): Min mor døde nylig og jeg er hos pappa på natten. Vill være her frem til han føler for og ha natten aleine! Men er det noen som er vært i noe samme situasjon? Hva hjalp før og føle seg tryggere aleine på natten? Han har aldri sovet aleine og vill ikke han skal være trist og ensom.. Men jeg har dyr og alltid slitt med søvn i det åpne og jeg sover på sofa. I tilegg sørger jeg også over mamma og jeg er mer enstøing som sørger bedre aleine i stillhet. Får dårlig samvittighet får og savne hjemme når jeg er her. Men reiser aldri fra han heller! ❤ Anonymkode: 22bf5...4e0 Kan du sove på noe annet enn en sofa? Kjøpe en god madrass/seng som kan være hos far. Har dere et rom ekstra som kan brukes? Anonymkode: 406a0...d20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #9 Del Skrevet 12. mars 2023 On 3/10/2023 at 1:52 AM, AnonymBruker said: Min mor døde nylig og jeg er hos pappa på natten. Vill være her frem til han føler for og ha natten aleine! Men er det noen som er vært i noe samme situasjon? Hva hjalp før og føle seg tryggere aleine på natten? Han har aldri sovet aleine og vill ikke han skal være trist og ensom.. Men jeg har dyr og alltid slitt med søvn i det åpne og jeg sover på sofa. I tilegg sørger jeg også over mamma og jeg er mer enstøing som sørger bedre aleine i stillhet. Får dårlig samvittighet får og savne hjemme når jeg er her. Men reiser aldri fra han heller! ❤ Anonymkode: 22bf5...4e0 Kondolerer! Jeg har også mistet mor nylig. Jeg har vært med faren i nesten en måned. Etter det har jeg ordnet hjemmesykepleie. Jeg har kommet oftere på besøk en stund. Må nevne han har supergode naboer som begge er pensjonister og de kommet på besøk hos han nesten hver dag. Eller han besøker dem. De bor vegg i vegg. Med alt dette føler jeg meg trygg på å være borte. Så ja, finn ham venner Anonymkode: 84f57...041 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #10 Del Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kondolerer! Jeg har også mistet mor nylig. Jeg har vært med faren i nesten en måned. Etter det har jeg ordnet hjemmesykepleie. Jeg har kommet oftere på besøk en stund. Må nevne han har supergode naboer som begge er pensjonister og de kommet på besøk hos han nesten hver dag. Eller han besøker dem. De bor vegg i vegg. Med alt dette føler jeg meg trygg på å være borte. Så ja, finn ham venner Anonymkode: 84f57...041 På dag tid har han det greit , er både ute og liker seg aleine da er på natten han sliter. Pga sykdommen til mamma har han vært på vakt så han våkner lett å da sliter han.. Anonymkode: 22bf5...4e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #11 Del Skrevet 13. mars 2023 Jeg hadde sovet i sengen med pappa jeg. Anonymkode: 08be9...68d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafin Skrevet 13. mars 2023 #12 Del Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 10.3.2023 den 2.33): Ja det er han 🥰 blir godt tatt vare på! Mere det med søvn som blir litt vanskelig , har slitt med søvn siden jeg var barn og er jo i en enda vanskeligere situasjon hvor jeg trenger søvn Anonymkode: 22bf5...4e0 Hvis du sliter med søvn: Da kan du ikke ta vare på andre hvis du ikke tar vare på deg selv og får nok søvn. Og hvis du ikke får sove pga sorg så synes jeg du bør tenke på deg selv og ikke sove der. Kanskje du får sove bedre hjemme enn på sofaen hos din far. Du kan for øvrig ikke fikse andre sin sorg. Din pappa må jobbe med det selv men samtidig vite at du er tilgjengelig for han hvis du spør meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #13 Del Skrevet 13. mars 2023 Jeg synes ikke dette handler om å "fikse andre sin sorg", det handler ganske enkelt om å vise omsorg for hverandre. Siden TS har dyr, kunne det vært en ide at faren ble med henne hjem og overnattet der en periode. Slik gjorde søsteren min det da moren vår ble enke (jeg bodde i en annen landsdel da). Mor var en del hjemme, men også en god del hos søsteren min. Hun følte en enorm trygghet i dette, og det hjalp henne i sorgprosessen. Det vil bli bedre med tiden, og da går det seg til med å bo alene. Men akkurat nå, er det godt at dere er mye sammen. Det vil hjelpe begge to. Anonymkode: 3146b...9dd 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 14. mars 2023 #14 Del Skrevet 14. mars 2023 En god klem til deg ❤️ Husk å gjøre ting så enkelt som mulig. Det er lov med litt enklere løsninger i matveien. Når det kommer til søvnen, så husk at all hvile teller. Det er tøft for kroppen med denne type påkjenninger. Vær god med deg selv. Lisa Aisato: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå