Gå til innhold

Er bare 33 år og føler allerede jeg begynner å forfalle😩

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Føler jeg har blitt tynnere i håret (røyter mye), blek og tørr hud, har fått mer dun i fjeset (her om dagen nappet jeg et laaangt hår på haka😭😱). Føler huden min hadde en annen glød for kun noen få år siden. Jeg syns det er tidlig å kjenne på dette allerede. Det er da ikke vanlig??!!

Anonymkode: ffc8e...fcc

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jo, vanlig å merke at man blir eldre når man har bikket 30-35.

Anonymkode: 93cf6...b44

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jo. Etter 30 daler alt, som et hurtigtog. Fertilitet, metabolisme, kollagen i huden

Anonymkode: adc97...bc0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Føler jeg har blitt tynnere i håret (røyter mye), blek og tørr hud, har fått mer dun i fjeset (her om dagen nappet jeg et laaangt hår på haka😭😱). Føler huden min hadde en annen glød for kun noen få år siden. Jeg syns det er tidlig å kjenne på dette allerede. Det er da ikke vanlig??!!

Prøv å legge deg i sola fremover for å få farge når sommer nærmer seg i april ☀️ og smør huden med gode kremer. Kan anbefale kalahari phyto rich moisturizer som dagkrem og lancome hydra zen nuit som nattkrem. 😊 jeg har selv veldig tørr hud og er 31. Men jeg ser stor forskjell dager jeg bruker krem og ikke. Huden blir helbredet da. Har selv veldig tynt hår og ingen piller eller annet har hjulpet meg dessverre 😞 

Anonymkode: 2a1f4...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du holder deg sikkert godt og ser kjempefin ut uansett, så dette skal du ikke ta sånn på vei for :D 

• Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tror jeg er litt psykisk. Du merker ikke forskjell på rynker, hår etc i 30-åra. Det er vinter-alle føler seg mindre fresh da! Gå til frisør hvis håret trenger en klipp, og sol deg litt utover, så blir det nok bedre 🥰

Endret av missLynch
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Følte meg på mitt beste i den alderen jeg da.

Men så har jeg aldri røket, spiser mye grønt, lite sukker, drikker ikke alkohol. Og trener veldig mye. 

De vennene mine som er glad i en øl eller vin i helgene, syns pasta er fint til middag, og potetgull er ett must på fredagskvelden.  Der så du det når de tippa 30...

Anonymkode: 2f527...959

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det høres ikke bra ut! Det kan være mange ting som påvirker hud og hår, som stress, kosthold og generelt livsstil. Men det kan også være naturlige endringer i kroppen din, spesielt hvis du er i 30-årene eller eldre. Uansett hva det er, husk at du er vakker og unik akkurat som du er! Kanskje en liten dose ekstra selvpleie og mer sengekos vil hjelpe deg å føle deg bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For ikke å snakke om grå hårstrå som popper frem mer og mer. Kanskje jeg burde farge håret? Føler meg litt blass. Men det er ganske dyrt å vedlikeholde det da. 

Til info, jeg spiser sunt, trener, går tur i frisk luft, smører meg med krem. Men livet er preget av stressende jobb og småbarn, så ja. 

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er nok veggen som nærmer seg det. Men det er helt normalt i 30 årene. Glansdagene er over, men det betyr jo ikke at det er over helt ennå selv om det du beskriver vil øke i omfang etterhvert som tiden går. Har forresten hørt at de nye barberhøvlene fra Gillette er bra.

Anonymkode: 75627...0d8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Anonymkode: ffc8e..

Det begynner å skje små endringer når man har passert 30, men dette høres litt voldsomt ut, ja. Jeg har passert 50 og riktignok blitt grå, men har ikke opplevd å bli spesielt tynnere i håret/røyting. Er du sikker på at du ikke har vitaminmangel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Prøv å legge deg i sola fremover for å få farge når sommer nærmer seg i april ☀️

Kortvarig råd. Ja man blir freshere nå, men får dårligere hud om noen år. Da jeg passerte 30 begynte jeg å få masse pigmentflekker av å sole meg.

Anonymkode: 612b3...c7c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bombasi skrev (10 timer siden):

Du holder deg sikkert godt og ser kjempefin ut uansett, så dette skal du ikke ta sånn på vei for :D 

Så snill 😊🥺 Hør på han her ts 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg kan trøste deg med at det blir værre,velkommen i klubben.

Anonymkode: 6aa8d...442

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen tips som fungere til meg og kan kanskje hjelpe deg:

Noe jeg føler har hjelper meg med å holde meg ung (blir 35 i år) er naturlige produkter.

Jeg bruker castorolje med rosmarin i håret før jeg vasker det. Det er helt utrolig hvor mye det hjelper med å holde håret tykt og sunt! Billig er det også iforhold til mye andre hårprodukter som lover ‘gull og grønne skoger’.

I ansikt bruker jeg kun hempolje (testet ut flere forskjellige, og denne fungerte best til meg) med noen dråper lavendel. Dette gir fuktigheten ansiktet mitt trenger og hjelper også mot rynker. Til meg allefall. Men alle er forskjellige.

Uansett, så har jeg funnet ut at det enkle og naturlige er det beste for meg.

Hvorfor betale dyre priser for kjemiske produkter når naturen har alt man trenger? 

Par kopper med grønn te om dagen gjør også underverker for meg.

Kanskje jeg er bare heldig genetisk, men folk blir alltid sjokket over alderen min da de fleste tror jeg er 25 eller yngre. 

Anonymkode: 8cd8c...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Du skrivet at du er småbarnsmor, hormoner i forbindelse med graviditet, amming og prevansjon kan påvirke hud og hårvekst. Hvis det er lenge siden du har tatt blodprøver hos lege er det likevel lurt å ta nye for å utelukke mangeltilstander. 

Alle eldes forskjellig og prosessen er veldig ulik. Genetikk spiller også inn, ikke bare trening og kosthold. En ny hårfrisyre og god hudpleie gjør heldigvis mye 😊 Husk også at det er du selv som merker det best og er din største kritiker, det beste er og akseptere at kroppen hele tiden er i forandring og gjøre det beste ut av det. 

Anonymkode: a97b2...a90

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er helt vanlig. Allerede fra man er 25 minsker kollagen produksjonen og hud blir gradvis tynnere og rynkete og hår blir gradvis gråere og tørrere. 

Jeg syns også årene fra 30-33 var stor forskjell. Var først ganske desperat etter å gjøre noe med det men så innså jeg at herregud forskjellen blir enda større fra 35-45 og fra 45-55 osv så vi må egentlig bare akseptere at sånn er livet og lære oss at aldersskam er noe samfunnsskapt av hvite rike menn som selger kvinnefienstlige operasjoner og produkter. I virkeligheten er det ingenting galt med rynker eller grått hår 

Anonymkode: 62f31...0f2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg føler på det samme. Er 35 nå, og jeg tror faktisk at jeg fikk grått hår over natta da jeg fylte 35. Har vært endel stressa og mista mye hår, det kommer liksom ikke tilbake. Så noen bilder av meg fra tre år siden, og jeg så mye freshere ut da. Så det ikke selv på den tiden, at jeg hadde et ungt ansikt, men fy søren som det har gått nedover etter det.

Anonymkode: 3f396...696

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Jeg synes det høres underlig ut at det er så vanlig. Livet setter sine spor, men godt kosthold, hudpleie som passer huden (masse fukt), og solkrem vil være til hjelp. Jeg syntes jeg var penere som 40-åring enn som 30. Finere hud, giddet ikke bruke foundation mer.  Er nå i siste halvdel av 40-årene, og må stirre meg i speilet i godt lys for å se noen linjer. Jeg tipper det er fordi jeg aldri soler meg, og likevel bruker faktor 50. 

Jeg ambefaler mer hudpleie enn «bare» fuktighetskrem. Tenk rens (eventuelt dobbeltrens), toner, essens eller serum/behandling, fuktighetskrem, solkrem. Og exfoliering. Kjemisk er bedre for huden enn peeling.

Endret av MyMichelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...