Tanuki Skrevet 1. april 2023 #21 Del Skrevet 1. april 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: men det finnes dessverre mer enn nok idioter der ute, som fort kan finne på noe "morsomt" på bekostning av noen andre sitt navn / utseende / hva slags bil de kjører, og så videre. Anonymkode: 59ad6...971 ja, det vil alltid være noen, men sånn er det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #22 Del Skrevet 7. april 2023 Nå er det ennå sånn dessverre at innvandrere her bytter navn for å få jobb. Selv har min datter et bibelsk navn som er populært over hele verden. Anonymkode: 887be...f0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #23 Del Skrevet 7. april 2023 Jeg heter Ane, på fransk betyr det esel. Kunne ikke brydd meg mindre. Min samboer heter Simen, og hans søster er gift med en mann fra England, uten at det plager ham noe nevneverdig. Tenker at selv om man har "uheldige" navn på andre språk, så er det uansett ikke en big deal og om det er det så går det an å bytte navn. Anonymkode: 8ea8e...4c3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2023 #24 Del Skrevet 7. april 2023 AnonymBruker skrev (På 13.3.2023 den 21.59): Der er jeg delvis uenig med deg. Det er greit at navnet har en uheldig betydning på annet språk fordi man ikke vet det. Men engelsk er det språket som blir lært bort på skolen verden over, og med musikk, film, internett, spill og sosiale medier på engelsk er det mange som kan det godt selv om de ikke er fra et engelsktalende land. Da syns jeg egentlig at det er dårlig gjort å gi barnet et navn som man vet at har en svært uheldig betydning på engelsk. Hvis det derimot betyr noe uheldig på et språk man ikke kan eller har noe forhold til så er det selvfølgelig greit, for man vet jo ikke bedre. Anonymkode: 53b19...c9e Både Simen, Fanny, Karen og Odd er helt ordinære navn ingen nordmann bør behøve å skamme seg over å hete eller kalle barna sine. Engelsktalende mennesker skammer seg heller ikke. "Halve" befolkningen i engelsktalende land bruker Dick og Fanny som kjælenavn på barna sine. Hvis de kan ha presidenter som kalles pikk uten at en sjel reagerer, hvorfor skal vi måtte radere bort norsk navnekultur fordi familien skal på ferie til Florida og tenåringene sitter på rommet sitt og gamer med en haug utlendinger? Det ville jo i såfall være fullstendig absurd. Anonymkode: e1e6c...f98 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå