Gå til innhold

Er det seriøst noen som BRUKER Facebook i vår herrens år 2023?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har ikke lagt ut noe på Facebook siden 2010. Har vel knapt vært 2-3 statuser. Kun hatt et profilbilde i alle år. Jeg viser ikke så godt på det så det har lite å si. Jeg er nokså pen, men har aldri tatt en selfie. Syns det er harry. Hater oppmerksomhet forøvrig. Å ha bursdagsdatoen sin på fb er bare flaut. Blir jo nesten som å tigge etter bursdagshilsener. Jeg har aldri hatt bursdagsdatoen min på fb eller noen andre personlige opplysninger. Sivilstatus på fb har jeg heller aldri hatt selv om jeg har vært godt gift i 8 år.

MEN jeg er innom fb nesten hver dag. Sjekker messenger og er ofte kort innom feeden. Søker opp personer i kretsen jevnlig for å se om jeg har gått glipp av noe der ute. Svarer på invitasjoner og arrangementer. Jeg trykker liker andres statuser og bilder i ny og ne. Er jeg aktiv på fb da?🤔

Anonymkode: 3bf5c...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brukes til grupper og arrangementer. Prøver å begrense kommenteringen under nyhetsartikler :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor skulle man ikke bruke Facebook? 

Er du for kul for Facebook og kan bare bruke Instagram og Tiktok fordi de er nyere?

Anonymkode: 4a498...0fd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 3/9/2023 at 11:47 AM, AnonymBruker said:

Da mener jeg AKTIVT BRUKER Facebook. Å bare ha en bruker der, eller å bruke Messenger teller ikke.

Boomere teller ikke, de bruker fortsatt Facebook. Men de er... vel... boomere 👵

Anonymkode: ec3b4...750

Nei, facebook ble slettet for et par år tilbake, etter å ha ligget brakk i et par år.

Anonymkode: 134a4...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker Facebook til grupper og arrangementer. Borettslaget og fritidsaktiviteter har grupper der. Konserter og andre arrangementer blir annonsert der. Men jeg bruker ikke Facebook aktivt i den forstand at jeg publiserer bilder og innhold på vegne av meg selv.

Anonymkode: 54107...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, aktiv og aktiv. Jeg bruker Facebook som de fleste andre skriver, til å få med meg informasjon i grupper osv jeg er medlem av. Syntes det er kjekt med arrangementer. De fleste vennene mine (og meg selv) oppdaterer om viktige hendelser som mange kan ha glede av å få med seg. Det er ikke mange i min feed som legger ut selfier og bilder av middagen sin lenger 😁 De som oversharer har jeg skjult fra feeden, så de plager meg ikke.

For å ta et eksempel på hva som kan være bra med Facebook:

For snart et år siden skadet jeg meg ganske stygt i en ulykke. Ikke noe livstruende, men såpass mye at det sto om det i lokalavisen. Ettersom ryktene begynte å gå om at det var meg så fikk jeg ekstremt mange meldinger fra folk som var bekymret (og sikkert en del som bare var nysgjerrige). Jeg telte over 100 meldinger og telefoner på bare noen timer.

Jeg endte med å legge ut en status hvor jeg bekreftet at det var meg, at det gikk fint etter forholdene og at jeg ikke hadde kapasitet til å svare på alle meldinger, men at jeg takket for at folk tenkte på meg. Da sluttet meldingene og komme og folk sluttet å «mase» om oppdateringer. Etter dette fikk jeg bare meldinger og telefoner fra de nærmeste og det klarte jeg å håndtere 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.3.2023 den 15.23):

Er det virkelig noen under 70 som bruker "vår herrens år" som uttrykk i 2023?

Anonymkode: d3626...61b

Det heter "det herrens år".

Anonymkode: d7b1e...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.3.2023 den 12.10):

Alle over 50 år bruker Facebook aktivt.

Anonymkode: e15f4...30d

Ja! Bestemora mi på 102 er aktiv på Facebook hver eneste dag. Oppdaterer status og legger ut bilder av gullfiskene sine og plantene sine. 

Anonymkode: f2c7d...625

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker det til mye forskjellig, både privat og jobbmessig.

Var mer sosialt aktiv på fb før. Deltok på debattgrupper og slikt. Mye mer realt å diskutere med navn.
Nå har det dabba av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jepp, Facebook og Reddit er de eneste sosiale mediene jeg bruker. Begge som nyhetsvegg basert på mine liker/følger-klikk: hobbyer, interesser, nyheter. Ellers Facebook for lukkede-grupper, eller rettere sagt jeg er aktiv i en lukket gruppe (venner) og passiv i grupper om jobb, nabolag, etc.

Ser på apper som Instagram, TicToc (?), snap og slikt som noe barn og unge bruker, og har aldri hatt konto. 

Anonymkode: a13b7...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facebook har aldri vært noe for meg. Da det kom var det så inn å få så masse "venner" følte det hele var en stor løgn. Plutselig hadde jeg et hav av folk der som jeg visste hvem var,men som jeg ikke engang hadde snakket med. Mange av de likte jeg ikke engang. Ble bare en slags stor snoke-fest,der alle bare hadde all innsyn i mitt privateliv (Som jeg ønsket å dele da selvsagt) Så blir man tagget her og tagget der. Nei var og er ikke komfortabel med Facebook. Liker det ikke. 

Når det er sagt så er jeg aktiv og flittig bruker av messenger delen. (Egen app) Å jeg har både Instagram,Snapchat,TikTok og Twitter. Så er ikke mot sosiale medier. Men var og er bare noe med Facebook som jeg ikke likte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker Facebook til å følge med på arrangementer, kurs, nyheter og diskusjoner i ulike grupper. Leker med ideen om å fjerne nesten alle "vennene" mine og kun beholde de jeg har kontakt med. 

Anonymkode: 12b1c...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes Facebook er bra til grupper og arrangementer. Nå oppretter jeg ikke så mange arrangementer selv lengre da, folk ser ikke ut til å ta det seriøst. Før var det greit å invitere til bursdag o.l. på Facebook. Nå får jeg med meg hvilke arrangementer som finnes i nærheten av meg, har funnet mye kjekt å delta på med ungene via Facebook. 

Ellers er messenger min foretrukne kommunikasjonskanal. 

Kjøp og salg på Facebook liker jeg også, opplever det som mer effektivt enn finn. 

Jeg har ryddet opp i venner da, og har bare de jeg hadde hilst på og slått av en prat med på gaten. Ser ikke poenget med å ha noen jeg måtte på vors i 09 på Facebook 😅

Det har jo blitt en greie med at Facebook er ut og ingen bruker det, men folk bruker det jo. Ellers hadde jo ikke arrangementer og kjøp og salg vært oppe å gå 🤷

Anonymkode: 429e8...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
On 3/9/2023 at 11:47 AM, AnonymBruker said:

Da mener jeg AKTIVT BRUKER Facebook. Å bare ha en bruker der, eller å bruke Messenger teller ikke.

Boomere teller ikke, de bruker fortsatt Facebook. Men de er... vel... boomere 👵

Anonymkode: ec3b4...750

Tiktok og Snapchat er like dust som Facebook. Forskjellen er at unge folk ikke har nådd samme konklusjonen enda fordi de ikke tenker selv. Så snart noen slutter å bruke tiktok følger resten av saueflokken etter og da er det «bare boomers» som bruker det. 

Anonymkode: 58820...fe9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mye heller Facebook enn TikTok. Kall meg gammel, jeg er 38 så jeg er nok gammel i ungdomskolelevers øyne, men TikTok går i for høyt tempo, og den eneste essensen jeg finner er hvordan du mest effektivt kan schmakke sammen et ostesmørbrød med mozarella eller balansere på et rekkverk uten å falle før du bombarderes med videoer i samme kategori 

Endret av Laraa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ja - arrangement, trening, høyskoler, universitet, butikker osv. Der er en kommunikasjonskanal som når mange. Dessverre er det fortsatt alt for mange som bruker fb til å eksponere sine barn, eller for å få dekket sitt eget desperate behov for oppmerksomhet.

Anonymkode: 85f72...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun FB og twitter. FB til venner og diskusjoner og grupper. Twitter til å følge nyheter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke Facebook med min private profil lenger. Kanskje innom èn gang for dag bare for å se. Profilen min har ligget brakk i 9 år, med unntak av èn privat familiegruppe og messenger. 

Men for et par år siden opprettet jeg en falsk profil på Facebook for å delta i kommentarfelt, men det var altså så mye søppel og drittslenging i kommentarfeltene at jeg ga det opp og la den profilen brakk også.

At andre bruker Facebook enda får bli opp til dem. Men de få folkene som er aktive med oppdateringer fra sitt private liv fjerner jeg oppdateringer fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...