Gå til innhold

Er det seriøst noen som BRUKER Facebook i vår herrens år 2023?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Da mener jeg AKTIVT BRUKER Facebook. Å bare ha en bruker der, eller å bruke Messenger teller ikke.

Boomere teller ikke, de bruker fortsatt Facebook. Men de er... vel... boomere 👵

Anonymkode: ec3b4...750

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

I følge Facebook er det 2 milliarder aktive brukere. 

Anonymkode: d6f26...56e

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slettet hele kontoen for over ett år siden. Følt meg LYKKELIG siden.

Anonymkode: f11a7...a7d

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva er en boomer? Og hvorfor telles ikke de?

Anonymkode: 8b49d...5c3

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, bursdagsinvitasjoner for barnehagebarna kommer stort sett på facebook. Det er også et greit sted å holde øye med hva som skjer ellers i bygda, sånn som grendehuset eller korpset. 

Er nok noen år siden jeg la ut noe selv, da. Men jeg er innom der daglig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker det til grupper. Er med i masse trening- og fitnessgrupper som jeg poster i. Men sjelden jeg poster noe på egen status, det er når det skjer noe veldig spesielt, som at vi flytta. Jeg er mye på Facebook i gruppene, men ser at mange på min alder (40) bruker det som før og skriver lange poster med masse bilder. Det syns jeg er snodig.

Anonymkode: 6883d...d80

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bruker Facebook. Har jo klassegrupper for ungene, grupper til deres og våre fritidsaktiviteter, egen studiegruppe, ulike arrangementer, og mye spennende og god samfunnsdebatt som jeg engasjerer meg i. Jeg er ikke boomer, og ser at de fleste jeg kjenner også bruker Facebook. Noen mer aktivt enn andre. 

Tror også vi som er litt eldre, uten å være boomere, ikke har så enormt eksponeringsbehov som de yngre, hva selfie gjelder. Jeg foretrekker å lese noe gøy eller interessant som mine Facebook kontakter har skrevet, fremfor å se dem danse idiotdans på Tiktok eller legge ut rumpebilde på en av de andre SoMe-plattformene, for å si det på den måten. 🤭

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aldri hatt FB, og kommer heller aldri til å ha det.

Anonymkode: d7b1e...f28

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg følger flere grupper, herunder lokalt turlag, og om hva som skjer i sentrum. Jeg bestiller varer på Rekoringen og kommuniserer direkte med produsentene/bøndene. 

Så har jeg noen barndomsvenner, perifere venner og slikt som er aktive, og det er jo kjekt å få et innsyn i hvor de er i livet. 

Hjelper ellers venner å dele ting de vil ha delt. Alt fra hussalg, til at lille Lars selger sjokolade for idrettslaget. 

Legge ut noe selv har jeg ikke gjort på 10 år. 

Anonymkode: d3626...61b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg bruker facebook til blant annet hobbyen min. Og jeg regnes kanskje som en boomer, men jeg regnes i aller høyeste grad også som folk i alle aldre sammenhenger, så hvorfor ikke denne. Man kan ikke legge slike føringer for hvem som regnes som folk, begrepet "folk" inkluderer alle.

Dersom spørsmålet ditt er om unge bruker Facebook er kanskje svaret et annet, så jeg foreslår at du omformulerer spørsmålet ditt så du får det svaret du legger opp til. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva er en boomer? Og hvorfor telles ikke de?

Anonymkode: 8b49d...5c3

Det er et uttrykk unge mennesker liker å bruke for å cancellere mennesker eldre enn dem selv. Ungdom har jo en liten tendens til å være verdens navle frem til de blir voksne selv. Jeg tror vi alle har vært der en gang i livet. 🤣

Rent konkret er boomer rett og slett babyboomerne født etter krigen frem til midten av sekstitallet, eller noe deromkring. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Adobyen

Jeg følger noen grupper og finner mye interessant fra nyheter og forskning. Jeg har noen facebookvenner, men ingen av oss legger ut noe der lenger. Det var mer aktivitet der for noen år siden.  Vi er også på instagram, men like kjedelige der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi da når jeg ut til mine følgere. Er tross alt bl.a de jeg lever av. 

Anonymkode: 32f5a...cc4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, bruker det ofte. Er som regel ikke boomere som bruker Facebook, de er for gamle. Det er min generasjon som bruker det mest - Generasjon X.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Alle over 50 år bruker Facebook aktivt.

Anonymkode: e15f4...30d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, har det kun fordi de har klassegruppen til barnet der, så er bare for å følge med på det. Er lei av hele Facebook. 

Anonymkode: 83154...8c2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Må» nesten ha det på grunn av foreldregrupper på facebook hvor bursdagsinvitasjoner og lignende blir sendt ut. Bruker det også til kjøp og salg. Legger aldri ut noe selv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo følge kg på Facebook og se når de legger ut innlegg som dette der også for diskusjon der.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...