AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #81 Del Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Duk trenger man for å få det koselig. Vil ikke bo i et hjem som ser uferdig og kaldt ut. Anonymkode: 10e02...32f Hvis du mener hjemmet ditt ser uferdig og kaldt ut, så burde du se hva annet du mangler. For en DUK gjør ikke hjemmet mer varmt, så sant du ikke er nostalgisk og ønsker deg hjem til oldemor 😂🚩 En duk kan pynte opp, men varme - det gir den ikke. Og det kan sikkert andre interiørdesignere også forklare deg. Anonymkode: 7f652...13b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #82 Del Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): legger til: Dere tror dere følger med, men dere er midt i flokken, og forstår ikke trenders sykluser, hvor de kommer fra og og når de treffer dere. Anonymkode: 1bbfd...6bf Om duk er inn eller ikke er totalt irrelevant. Her inne deles man sine egne meninger ☺️. Anonymkode: 7f652...13b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #83 Del Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Om duk er inn eller ikke er totalt irrelevant. Her inne deles man sine egne meninger ☺️. Anonymkode: 7f652...13b nå var det noen av oss som hadde en diskusjon om trender og, da, så da tenker jeg at det tvert imot er relevant. Anonymkode: 1bbfd...6bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 12. mars 2023 #84 Del Skrevet 12. mars 2023 19 hours ago, AnonymBruker said: eller så kan du ha en løper på, som beskytter mot det verste, så slipper man den jobben. Vil heller bruke en løper enn å drive å pusse og lakke.... Anonymkode: 1bbfd...6bf En løper beskytter ikke så veldig mye, fordi den er på midten av bordet, mens den harde bruken (kopper og glass etter barn) foregår mer langs kanten. Det er jo ikke noe stress å pusse et bord hvert femte år, enn å dille med en duk hver dag. Har man små barn er duk mer stress. 😅 Vi har et 8 år gammelt trebord. Har ennå ikke pusset det, men nå trenger det snart en puss. Er veldig glad vi slipper å dille med en duk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #85 Del Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): riper på glassbordet, og risiko for vannringer på trebordet - jeg takker nei 🙂 Det gå bra helt til det ikke går bra, og da er det for sent og bordet er ødelagt. Har sett de skadene litt for mange ganger, men det er jo fordi jeg er en gammel kjerring... Jeg lot spisebordet være uten duk i mange år. Så ble det skadet i et travelt selskap der jeg ikke rakk å følge med på alt som skjedde. Og dermed måtte jeg, paradoksalt nok, ha heldekkende duk på det hele tiden i mange år for å skjule de stygge skadene. Men dere kan si hva dere vil. Duken kommer tilbake, fordi det er i trendsyklusens natur at alt kommer tilbake. Anonymkode: 1bbfd...6bf Riper på glassbordet???? Altså, jeg har ikke duk selv og velger egentlig å ikke bry meg videre om andre elsker duk. Men på et glassbord? DUK på GLASSBORD?!?? Nei, der går grensen. Anonymkode: bfeb3...84c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #86 Del Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis du mener hjemmet ditt ser uferdig og kaldt ut, så burde du se hva annet du mangler. For en DUK gjør ikke hjemmet mer varmt, så sant du ikke er nostalgisk og ønsker deg hjem til oldemor 😂🚩 En duk kan pynte opp, men varme - det gir den ikke. Og det kan sikkert andre interiørdesignere også forklare deg. Anonymkode: 7f652...13b Trenger ingen interiørdesigner for å forklare ting jeg ser selv. Tekstiler gir varme, det er vel kjent. Tekstiler gjør og ting med akustikken. Anonymkode: 10e02...32f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #87 Del Skrevet 12. mars 2023 Jeg har løpere og duker jeg har arvet av bestemor, men ingen av dem er heklet. Noen sydd, noen brodert osv. Jeg elsker dem. Duken definerer ikke stilen min, det gjør resten av huset. Duken gjør det bare mer unikt. Duken kan være heldekkende, dekker deler av bordet eller en løper. På stueborder har jeg stort sett løper. En av dem jeg har, har svigermor vevd. Den er kjempefin og i moderne farger og mønster. Anonymkode: a220e...119 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #88 Del Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 12.3.2023 den 11.16): ja, det kan du jo tro Anonymkode: 1bbfd...6bf Jeg tror ikke, jeg vet. Av erfaring. AnonymBruker skrev (På 12.3.2023 den 11.30): ja, kjempelurt, helt til du ødelegger det, fordi du er en trendnisse som ikke tør å bruke et stykke tøy til å beskytte det mot vann og riper. Anonymkode: 1bbfd...6bf Vannet trekker gjennom vanlige duker. Skal du ha en duk som beskytter mot vann må du ha voksduk. Og: AnonymBruker skrev (På 12.3.2023 den 11.34): Nå får man voksduker , hvor du ikke ser forskjell på iht tekstil duk. Anonymkode: bfba9...268 Jeg har aldri sett en voksduk som likner på en vanlig duk. Jeg har sett voksduker som er tynnere enn andre, og jeg har sett voksduker som jeg tror er "vanlige" duker gjennomtrukket med plast e.l., men alt annet enn et raskt øyekast avslører dem straks som det de er. Anonymkode: 86571...b39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #89 Del Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror ikke, jeg vet. Av erfaring. Vannet trekker gjennom vanlige duker. Skal du ha en duk som beskytter mot vann må du ha voksduk. Og: Jeg har aldri sett en voksduk som likner på en vanlig duk. Jeg har sett voksduker som er tynnere enn andre, og jeg har sett voksduker som jeg tror er "vanlige" duker gjennomtrukket med plast e.l., men alt annet enn et raskt øyekast avslører dem straks som det de er. Anonymkode: 86571...b39 Min erfaring er at vannringer IKKE går vekk med olje, men at en duk hindrer dem å oppstå, og at man kan få vannavvisende duker som er svært nær en tøyduk. F.eks marimekko tilbyr sine duker med eller uten «voks» (vet ikke hva det er de impregnerer med), men det er knapt merkbart. Anonymkode: 1bbfd...6bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #90 Del Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror ikke, jeg vet. Av erfaring. Vannet trekker gjennom vanlige duker. Skal du ha en duk som beskytter mot vann må du ha voksduk. Anonymkode: 86571...b39 Teflonduk beskytter mot vannsøl 😊 Anonymkode: ac702...c55 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #91 Del Skrevet 13. mars 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Min erfaring er at vannringer IKKE går vekk med olje, men at en duk hindrer dem å oppstå, og at man kan få vannavvisende duker som er svært nær en tøyduk. F.eks marimekko tilbyr sine duker med eller uten «voks» (vet ikke hva det er de impregnerer med), men det er knapt merkbart. Anonymkode: 1bbfd...6bf Blir vel knapt mer kjerring enn (voks)duker fra marimekko. Anonymkode: 4590b...df6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #92 Del Skrevet 13. mars 2023 Oj... Jeg har som sagt ikke duk selv, men bruker spisebrikker. Men åhjelpes for ett engasjement folk har om noe så enkelt som en duk Hva med å bare la folk ha sin egen smak, og la vær si noe om man ikke kan si noe pent? Er det så krise om noen fremmede på nett ikke har samme smak eller stil? Anonymkode: 330fa...182 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #93 Del Skrevet 13. mars 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Oj... Jeg har som sagt ikke duk selv, men bruker spisebrikker. Men åhjelpes for ett engasjement folk har om noe så enkelt som en duk Hva med å bare la folk ha sin egen smak, og la vær si noe om man ikke kan si noe pent? Er det så krise om noen fremmede på nett ikke har samme smak eller stil? Anonymkode: 330fa...182 Absolutt ikke. Så hvorfor er det så ille å si at man ikke syns noe om duk? Anonymkode: 4590b...df6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 13. mars 2023 #94 Del Skrevet 13. mars 2023 Hvis det hadde vært så krise med duk på bordet som man skulle tro når man leser denne tråden, ville det ikke vært så stort utvalg av duker på markedet som det faktisk er. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #95 Del Skrevet 13. mars 2023 Ullvott skrev (1 minutt siden): Hvis det hadde vært så krise med duk på bordet som man skulle tro når man leser denne tråden, ville det ikke vært så stort utvalg av duker på markedet som det faktisk er. Ja, men jeg forsåvidt overrasket over det store tilbudet av heslige gardiner som finnes. Jeg ser dem aldri hjemme hos noen. Anonymkode: 8aea0...695 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melonas Skrevet 13. mars 2023 #96 Del Skrevet 13. mars 2023 H&M har noen fine linduker. Mange forskjellige farger. Jeg har selv svart linduk, men da til spisebordet. Stuebordet mitt er lite og kvadratisk, så jeg finner aldri duker som passer til det. Bruker bare en brikke i så fall. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #97 Del Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Blir vel knapt mer kjerring enn (voks)duker fra marimekko. Anonymkode: 4590b...df6 det er ikke voksduk. Det er tøyduker med et tynt lag med et eller annet vannavstøtende. Og Marimekko er mye mer enn Unikkomønsteret 😉 Anonymkode: 1bbfd...6bf 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #98 Del Skrevet 13. mars 2023 Tidlig på 90-tallet fikk jeg overdose av både gardiner og duker 😄 Nå har jeg aldri noe annet enn en ensfarget litt rustikk løper på bordet, og gardiner har jeg bare på soverommet. Anonymkode: b39fa...790 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #99 Del Skrevet 13. mars 2023 35 minutter siden, AnonymBruker said: det er ikke voksduk. Det er tøyduker med et tynt lag med et eller annet vannavstøtende. Og Marimekko er mye mer enn Unikkomønsteret 😉 Anonymkode: 1bbfd...6bf Ja, det renner praktisk talt over av spreke design og friske farger. De middelaldrende damene på jobben elsker det. Anonymkode: 4590b...df6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #100 Del Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Ja, det renner praktisk talt over av spreke design og friske farger. De middelaldrende damene på jobben elsker det. Anonymkode: 4590b...df6 Anonymkode: 1bbfd...6bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå