Turtellure12 Skrevet 11. mars 2023 #41 Del Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg ville i tilfelle bare ha brukt en løper. Mange interiørbutikker som har fine løpere. Anonymkode: f6ffc...e11 Jeg henger meg på denne. Løpere er veldig fint. Ikke for mye som heldekkende duker har en tendens til å bli. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #42 Del Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): dere som ikke bruker duk - har dere bord av plast da? eller billige bord som dere bare skifter ut når de er ødelagt? Anonymkode: 1bbfd...6bf Nei, et ganske dyrt et fra Fagmøbler som tåler utrolig mye! Kjøpte det pga småbarn, har ikke fått en skramme eller stygg flekk på 4 år🤩 Anonymkode: 54fcf...a36 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #43 Del Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Seriøst - har du duk på stuebord, altså typisk et lavt salongbord som står foran sofaen? Å ha duk på slike bord er det motsatte av hjemmekoselig synes jeg. Jeg har på løper noen ganger, vevde som jeg som oftest har kjøpt på loppemarked. Aldri duk. Det synes jeg ser ut som en institusjon som feks sykehjem. Anonymkode: 8e320...3e5 Seriøst ; ja, det har jeg og alle jeg kjenner . Uten duk er jo harry og ubebodd. Anonymkode: 10e02...32f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #44 Del Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Seriøst ; ja, det har jeg og alle jeg kjenner . Uten duk er jo harry og ubebodd. Anonymkode: 10e02...32f Jeg kan ikke huske sist jeg var hos noen som hadde duk på stuebordet, utenom svigerforeldrene mine som har en løper. Anonymkode: f03f8...f65 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #45 Del Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kan ikke huske sist jeg var hos noen som hadde duk på stuebordet, utenom svigerforeldrene mine som har en løper. Anonymkode: f03f8...f65 Trist Anonymkode: 10e02...32f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet 11. mars 2023 #46 Del Skrevet 11. mars 2023 (endret) Utenfor tema, men jeg skulle ønske vi sluttet å bruke benevnelser på kvinner som et negativt adjektiv. Har man gått tom for synonymer kan jeg nevne i fleng; duk til stuebord som ikke ser - gammeldags - utdatert - foreldet - umoderne - antikt ut. Endret 11. mars 2023 av Hareena 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #47 Del Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Trist Anonymkode: 10e02...32f Da har vi ulikt syn på det. Man kan ha det koselig og bebodd uten duk på stuebordet. Nå husker jeg forresten sist: det var hos den 90 år gamle grandtanta til mannen Anonymkode: f03f8...f65 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #48 Del Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, jeg har bord av heltre, men er en voksen med boevne og ødelegger derfor ikke bord under normal bruk. Anonymkode: 86571...b39 jeg er også voksen med boevne, men det betyr ikke at jeg ikke kan ha et uhell. Eller gjester. Eller barn. Eller drive med hobbyer, eller sette frem en vase med blomster. Jeg har et dyrt glassbord, som jeg har en løper på, for jeg ønsker ikke å få riper i glasset, og hadde lenge et spisebord med fin finer som ikke kan pusses, så det beskyttet jeg og. Det ble ødelagt likevel, så det er byttet ut med et bord i heltre, som jeg og har en løper på, slik at det går an å sette fra seg et glass eller legger fra seg ting, uten å tenke for mye på det. Anonymkode: 1bbfd...6bf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #49 Del Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Seriøst ; ja, det har jeg og alle jeg kjenner . Uten duk er jo harry og ubebodd. Anonymkode: 10e02...32f Jøss. Tror bare jeg har sett duk på salongbord som står i forteltet på campingplasser. Jeg mener altså ikke spisebord, men lave salongbord. Anonymkode: 8e320...3e5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #50 Del Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): jeg er også voksen med boevne, men det betyr ikke at jeg ikke kan ha et uhell. Eller gjester. Eller barn. Eller drive med hobbyer, eller sette frem en vase med blomster. Jeg har et dyrt glassbord, som jeg har en løper på, for jeg ønsker ikke å få riper i glasset, og hadde lenge et spisebord med fin finer som ikke kan pusses, så det beskyttet jeg og. Det ble ødelagt likevel, så det er byttet ut med et bord i heltre, som jeg og har en løper på, slik at det går an å sette fra seg et glass eller legger fra seg ting, uten å tenke for mye på det. Anonymkode: 1bbfd...6bf Jeg setter fra meg blomstervaser og glass på salongbordet stadig vekk uten å ha duk. Går bra! Anonymkode: 8e320...3e5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #51 Del Skrevet 11. mars 2023 Duk er blodkjerring uansett! Det er selve symbolet på kjerring Anonymkode: 88f9e...90e 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #52 Del Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg setter fra meg blomstervaser og glass på salongbordet stadig vekk uten å ha duk. Går bra! Anonymkode: 8e320...3e5 riper på glassbordet, og risiko for vannringer på trebordet - jeg takker nei 🙂 Det gå bra helt til det ikke går bra, og da er det for sent og bordet er ødelagt. Har sett de skadene litt for mange ganger, men det er jo fordi jeg er en gammel kjerring... Jeg lot spisebordet være uten duk i mange år. Så ble det skadet i et travelt selskap der jeg ikke rakk å følge med på alt som skjedde. Og dermed måtte jeg, paradoksalt nok, ha heldekkende duk på det hele tiden i mange år for å skjule de stygge skadene. Men dere kan si hva dere vil. Duken kommer tilbake, fordi det er i trendsyklusens natur at alt kommer tilbake. Anonymkode: 1bbfd...6bf 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #53 Del Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Duk er blodkjerring uansett! Det er selve symbolet på kjerring Anonymkode: 88f9e...90e Godt at jeg ER ei kjerring og stolt av det da. Vil heller være ei kjerring enn ei som er kriseopptatt av å være som alle andre. Anonymkode: 10e02...32f 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #54 Del Skrevet 11. mars 2023 O AnonymBruker skrev (25 minutter siden): riper på glassbordet, og risiko for vannringer på trebordet - jeg takker nei 🙂 Det gå bra helt til det ikke går bra, og da er det for sent og bordet er ødelagt. Har sett de skadene litt for mange ganger, men det er jo fordi jeg er en gammel kjerring... Jeg lot spisebordet være uten duk i mange år. Så ble det skadet i et travelt selskap der jeg ikke rakk å følge med på alt som skjedde. Og dermed måtte jeg, paradoksalt nok, ha heldekkende duk på det hele tiden i mange år for å skjule de stygge skadene. Men dere kan si hva dere vil. Duken kommer tilbake, fordi det er i trendsyklusens natur at alt kommer tilbake. Anonymkode: 1bbfd...6bf Å ha duk på glassbord for å hindre skader. Oh the irony. Anonymkode: 8e320...3e5 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #55 Del Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Duk generelt er kjerring. Anonymkode: edec3...862 Å kalle ting man ikke liker for kjerring, er kjerring. Anonymkode: 3e1e4...1ad 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #56 Del Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): O Å ha duk på glassbord for å hindre skader. Oh the irony. Anonymkode: 8e320...3e5 det er en smal løper under noen brett og pynteting som ville stått der uansett. Slapp av - man ser mer glass enn løper og pynt 🙄 Anonymkode: 1bbfd...6bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #57 Del Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): jeg er også voksen med boevne, men det betyr ikke at jeg ikke kan ha et uhell. Eller gjester. Eller barn. Eller drive med hobbyer, eller sette frem en vase med blomster. Jeg har et dyrt glassbord, som jeg har en løper på, for jeg ønsker ikke å få riper i glasset, og hadde lenge et spisebord med fin finer som ikke kan pusses, så det beskyttet jeg og. Det ble ødelagt likevel, så det er byttet ut med et bord i heltre, som jeg og har en løper på, slik at det går an å sette fra seg et glass eller legger fra seg ting, uten å tenke for mye på det. Anonymkode: 1bbfd...6bf Jeg har også heltre bord. Blomstervaser er null problem, jeg sørger jo for at de ikke er våte under før jeg setter dem fra meg. Er de våte hjelper det heller ikke med duk, siden vannet trekker gjennom stoffet. Glassbrikker beskytter mot kondens fra glass. Bordet tåler helt fint at jeg legger fra meg ting på det. Det tåler også helt fint litt vannsøl i blant, men jeg tørker det jo bort lenge før det rekker gjøre noen skade. Driver jeg med hobbyer som kan skade bordet legger jeg selvsagt noe beskyttende under. Jeg tror forresten jeg har fått en ganske svak ring etter ett eller annet. Den kommer til å forsvinne neste gang jeg oljer bordet, og så er det like fint som nytt igjen. Anonymkode: 86571...b39 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #58 Del Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg har også heltre bord. Blomstervaser er null problem, jeg sørger jo for at de ikke er våte under før jeg setter dem fra meg. Er de våte hjelper det heller ikke med duk, siden vannet trekker gjennom stoffet. Glassbrikker beskytter mot kondens fra glass. Bordet tåler helt fint at jeg legger fra meg ting på det. Det tåler også helt fint litt vannsøl i blant, men jeg tørker det jo bort lenge før det rekker gjøre noen skade. Driver jeg med hobbyer som kan skade bordet legger jeg selvsagt noe beskyttende under. Jeg tror forresten jeg har fått en ganske svak ring etter ett eller annet. Den kommer til å forsvinne neste gang jeg oljer bordet, og så er det like fint som nytt igjen. Anonymkode: 86571...b39 ja, det kan du jo tro Anonymkode: 1bbfd...6bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #59 Del Skrevet 12. mars 2023 sorry men ler sånn av trådtittel 😂😂😂 Anonymkode: 8fb6d...4c9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catbert Skrevet 12. mars 2023 #60 Del Skrevet 12. mars 2023 Duk er ut! Kjøp heller et bord som er fint nok i seg selv 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå