Gå til innhold

Tips til snus til nybegynner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Snus/røyk /nikotin gir ikke noen rus. Det som skjer; De føste gangene blir du uvel (kroppen forteller at dette ikke er bra), men raskt vil hjernene ønske/trenge nikotin -for nikotin er veldig avhengighetsskapende. Og det er DET som gir følelse av velbehag/litt ro i kroppen; Du gir hjernen det den ber om; nikotin -som den har blitt avhengig av - og hjernen premierer deg med en liten dose dopamin (følelse av velbehag). men som med alt annet; du må øke på -for hjernen vil bare ha mer og mer for å få samme effekt. Tilslutt snuser du nesten hele tiden.

Det er altså avhengigheten som gir "velbehag". Og helt jævelig å slutte. Bare. Ikke. Begynn

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Munnen din kommer til å lukte dritt med snus

Anonymkode: f86b5...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skruf white nordic s4

Begynte selv å snuse da jeg var 32😂 snuser ikke veldig mye, og hadde ingen problemer med å slutte igjen. 
 

men la på meg 5 kg da jeg sluttet etter 1 år. Så begynte på igjen da jeg gikk igjennom en livskrise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta den sterkeste general løs og skruf no3, stapp inn 4 i munnen samtidig og bli så dårlig at du aldri mer orker å prøve. 

Anonymkode: 13ebc...b68

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker lakris så bruker Mocca black. Jeg er ikke avhengig, kan gå flere uker og måneder mellom jeg gjør det. Droppet det i et halvår i fjor uten at jeg tenkte over det. Så man kan fint bruke det uten å bli avhengig, men det vet man dessverre ikke før man har prøvd.

Får egentlig lite utav det, annet enn at det holder meg fra å småspise på kveldene. Som var grunnen til at jeg begynte. 

Anonymkode: 0ebb8...a12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Tonjemor74 said:

Snus/røyk /nikotin gir ikke noen rus. Det som skjer; De føste gangene blir du uvel (kroppen forteller at dette ikke er bra), men raskt vil hjernene ønske/trenge nikotin -for nikotin er veldig avhengighetsskapende. Og det er DET som gir følelse av velbehag/litt ro i kroppen; Du gir hjernen det den ber om; nikotin -som den har blitt avhengig av - og hjernen premierer deg med en liten dose dopamin (følelse av velbehag). men som med alt annet; du må øke på -for hjernen vil bare ha mer og mer for å få samme effekt. Tilslutt snuser du nesten hele tiden.

Det er altså avhengigheten som gir "velbehag". Og helt jævelig å slutte. Bare. Ikke. Begynn

Trur jeg ikke noe på. Har du noe som kan underbygge dette?

---

Jeg har snust av og på i årevis. Aldri vært avhengig. Kan snuse en 10-pakk fra Gardermoen hver dag til alle boksene er tomme, også bare slutte. Ingen abstinenser. Samme med røyk. Jeg røyka 20 om dagen i 2-3 år. Slutta på dagen, uten abstinenser.

(Er klar over at andres erfaring kan være anderledes.)

Anonymkode: 3f71a...daf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 9.3.2023 den 5.40):

Hei, jeg er et voksent kvinnemenneske som har lyst til å prøve snus. Ja, jeg vet det er idioti, men jeg er lei av å være så prippen og ordentlig. 

Hvilket merke og type anbefales? 

Anonymkode: cafa9...903

Gjerne "white" da det ikke gulner tenner.Vanlig snus er brun.

Anonymkode: bfc9c...f4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ta den sterkeste general løs og skruf no3, stapp inn 4 i munnen samtidig og bli så dårlig at du aldri mer orker å prøve. 

Anonymkode: 13ebc...b68

Øøh,er ikke sterk den da selv om det står på boxen.

Anonymkode: bfc9c...f4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kickup Real White Soft Mint Slim. Snus uten nikotin, som inneholder mineraler, vitaminer og ginseng. Gir samme følelsen som snus, men ingen av ulempene. :)

 

Anonymkode: 0f08e...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/9/2023 at 5:40 AM, AnonymBruker said:

Hei, jeg er et voksent kvinnemenneske som har lyst til å prøve snus. Ja, jeg vet det er idioti, men jeg er lei av å være så prippen og ordentlig. 

Hvilket merke og type anbefales? 

Anonymkode: cafa9...903

Jeg liker pripne og ordentlige damer (jeg tror jeg er litt slik selv, faktisk). Hvem er det som har fått deg til å føle at det er en negativ ting? ❤️

Vedkommende skulle jeg gjerne ha tatt en alvorsprat med! 😠

Men om du virkelig MÅ begynne med snus, så prøv nikotinfri snus. Den inneholder stort sett urter og er sjeldent farlig for helsen. I tillegg slipper du drittproblemet den dagen du bestemmer deg for å slutte. Jeg klarte det på tredje forsøk og jeg har aldri hatt noe problem med å gå inn for å endre meg selv eller slutte med noe, når det har vært nødvendig.

https://www.snus.com/no/porsjonssnus/nikotinfri-snus/

https://www.snuslageret.no/nikotinfri-snus/

 

Anonymkode: b5f98...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Jeg har snust mocca siden 2013 KUN om kveldene. Har jeg tatt om dagen har jeg blitt dårlig, så derfor har det kun vært hver kveld i alle disse årene. Har prøvd andre typer, som skal være milde, men blir så svimmel så jeg tør ikke annet enn denne. Plutselig slutta de med den nå pga nytt regelverk og dette hadde ikke jeg fått med meg. Dritkjipt og kveldene er fullstendig meningsløse uten snusen. Har onico, men blir ikke det samme. Har så lyst på snus, men tåler jo ikke noe annet. Håper noen er i samme situasjon og kan anbefale noe som er likt. 

Anonymkode: 2c455...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...