Gå til innhold

Tips til snus til nybegynner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er et voksent kvinnemenneske som har lyst til å prøve snus. Ja, jeg vet det er idioti, men jeg er lei av å være så prippen og ordentlig. 

Hvilket merke og type anbefales? 

Anonymkode: cafa9...903

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen! Du får tannkjøtt problemer og store tannlege regninger av snus. Er det verdt det å være litt "uskikkelig"?

Anonymkode: 66d43...37b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen. Ikke begynn. Det er noe herk, og man klarer ikke slutte. 

Anonymkode: 4fd43...72d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vanskelig for å tro at jeg virkelig blir avhengig? Jeg er over 40 år og har aldri prøvd hverken snus eller røyk. Jeg vil bare ha det litt gøy, ikke bruke det så ofte at tannkjøttet ødelegges. 

Anonymkode: cafa9...903

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har vanskelig for å tro at jeg virkelig blir avhengig? Jeg er over 40 år og har aldri prøvd hverken snus eller røyk. Jeg vil bare ha det litt gøy, ikke bruke det så ofte at tannkjøttet ødelegges. 

Anonymkode: cafa9...903

Vet ikke om man blir imun mot nikotin, fordi man har holdt seg unna stoffet til en viss alder 

Du kan ikke bestemme hvor ofte eller mye kroppen din ønsker stoffet. Du må isåfall ha en sterk vilje å innstille deg på å slutte igjen, om det, som det gjør til de fleste, utvikler seg til avhengighet

Du bruker penger på avhengighet på boks, det gir deg ingenting i retur annet enn negative helseeffekter, mindre penger på konto, at du ikke lenger kan ha det helt greit uten å stappe ting under leppa, å alt det for at du vil være litt "vill" Jeg ser ikke på snuser som ville, jeg syns synd på dem fordi de har en unødvendig avhengighet 

Er det ingen andre måter du kan være det, som gir deg flere goder? 

Jeg er prippen, å forstår ønske om å revne sømmene litt, men det er synd å gjøre livskvaliteten sin verre over det, på dagligbasis 

Beklager for å skrive langt, virker nok kontrollerende. Det er selvsagt ditt valg, som det er andres valg. Men måtte nevne det

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 svart fox godteri.

Anonymkode: cf525...345

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har vanskelig for å tro at jeg virkelig blir avhengig? Jeg er over 40 år og har aldri prøvd hverken snus eller røyk. Jeg vil bare ha det litt gøy, ikke bruke det så ofte at tannkjøttet ødelegges. 

Anonymkode: cafa9...903

Det er ekstremt avhengighetsskapende. Kva med Womanizer har du prøvd? 

Anonymkode: 8c1e3...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ekstremt avhengighetsskapende. Kva med Womanizer har du prøvd? 

Anonymkode: 8c1e3...8ae

Forskjell på sexleketøy og snus da.....

Anonymkode: 1193f...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Forskjell på sexleketøy og snus da.....

Anonymkode: 1193f...876

Sexleketøy er betre for helsa enn snus 🙃.

La oss gå kjapt inn på virkning.

Orgasme:
"Selve orgasmen utløser dopamin, som er en såkalt nevrotransmitter i hjernen"

Mens snus/nikotinprodukt:
"
Nikotin virker primært via acetylkolinreseptorer (nikotinkolinerg type) og fører til frigivelse av forskjellige signalmolekyler."
"Når nikotin binder seg, frigjøres en rekke andre signalstoffer, blant annet dopamin."


 

Anonymkode: 8c1e3...8ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg har vanskelig for å tro at jeg virkelig blir avhengig? Jeg er over 40 år og har aldri prøvd hverken snus eller røyk. Jeg vil bare ha det litt gøy, ikke bruke det så ofte at tannkjøttet ødelegges. 

Anonymkode: cafa9...903

Kødder du eller? Ingen tror de kommer til å bli avhengig før de plutselig blir det...

Nikotin er ikke "gøy", til det er effekten alt for svak, det er så vidt man merker noe som helst. Blir litt svimmel om man får i seg mye på en gang. Det føles litt..uvanlig, men det er ikke akkurat "gøy". Derimot er det ekstremt avhengighetsskapende, og helsefarlig.

Jeg hadde skjønt deg mye bedre om du ville prøve noe mild psykedelika som f.eks sopp, da det faktisk gir en opplevelse, er lite helsefarlig og ikke avhengighetsskapende. Oppfordrer ikke til det siden det er ulovlig, men ville ha skjønt tankegangen i det minste.

Hilsen røyker

Anonymkode: c56d4...af2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt Skruf White Fresh. Det er en white snus, slim poser, 2 av 5 i styrke. Mint smak. Evt Skruf White Nordic om du heller vil ha lakrissmak.

Anonymkode: efc53...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg prøvd den nikotinfrie typen, feks onico. Da får du prøvd snus, uten ulempen med å bli dårlig og til slutt avhengig. 

Anonymkode: f13ba...4c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da ville jeg prøvd den nikotinfrie typen, feks onico. Da får du prøvd snus, uten ulempen med å bli dårlig og til slutt avhengig. 

Anonymkode: f13ba...4c4

Hva er poenget med nikotinfri snus?

Eneste jeg kan tenke meg er som substitutt-vane for en som prøver å slutte med nikotin.

Anonymkode: c56d4...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velg en annen måte og ikke være prippen og ordentlig på. Gjør noe.aom ikke ødelegger helsa  di. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. 

Må innrømme at jeg virkelig trodde at jeg ikke har "anlegg" for å bli avhengig, men ser nå at jeg kanskje var naiv der. 

Kan noen prøve å forklare meg rusen/følelsen snus gir? Det er jo en grunn til at dere bruker det? 

Anonymkode: cafa9...903

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For guds skyld ikke start med snus hvis du ikke snuser fra før av. Ekstremt dyrt er det. Og abstinensene fra snus er for mange grusomme, for ikke snakk om vektoppgang, og enkelte sliter så tungt med abstinenser at de ryker på 2-3 måneder med kraftig angst og depresjon etterpå. 

Snus gir ikke rus. Du blir svimmel, groggy og/eller kvalm de første gangene, men har du snuset litt så kjenner du ingenting annet enn at det er litt godt, men må mest snuse bare for å unngå abstinenser. Og er du avhengig så er det godt med snus fordi du tilfredsstiller abstinensene.

Jeg bruker snus fordi jeg i ung alder var en kjøttoter som syntes snus var kult, og nå klarer jeg ikke komme av det uten å bli psykiatripasient. Og jeg som trodde jeg ikke kunne bli avhengig av å ta meg en snus i ny og ned...

Endret av Bombasi
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden vil du det? Det er som å kaste penger ut av vinduet, med en bonus at det er helseskadelig. Utrolig glad jeg sluttet, og det var ikke lett 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har vanskelig for å tro at jeg virkelig blir avhengig? Jeg er over 40 år og har aldri prøvd hverken snus eller røyk. Jeg vil bare ha det litt gøy, ikke bruke det så ofte at tannkjøttet ødelegges. 

Anonymkode: cafa9...903

Dette er tankegangen til alle som begynner med nikotin, og det slår feil hver gang 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en litt søt midtlivskrise da. Du kan være gøy og spennende uten noe såå teit. Og det er jo så vanlig å snuse at det gjør deg jo hverken uskikkelig eller spesiell. Bare litt fattigere og litt mer utsatt for sykdom.. Begynn på salsakurs, stå aktmodell, last ned tinder eller bli med i et swingersmiljø😅

Anonymkode: 81d54...e15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...