AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #1 Del Skrevet 8. mars 2023 Hei! Vi har kjøpt bolig og vurderer å male eksteriøret. Huset er hvitt (noe slitasje i malingen) med rødt tak. Har sett noen har malt det svart og beholdt det røde taket, noen av vennene våres synes det er en god ide, andre mener vi kommer til å angre når vi skal selge. Veldig greit å ikke forhaste oss, så vil høre din mening Så, hva er din mening om svartmalte hus med røde tak? Har lagt ved et bilde som eksempel. Bilde fra tjaralin.no Anonymkode: 88efb...d15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #2 Del Skrevet 8. mars 2023 Dytter opp Anonymkode: 88efb...d15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #3 Del Skrevet 8. mars 2023 Ikke sånn kjempefint, om jeg skal være helt ærlig. Jeg liker verken svarte eller grå hus. Anonymkode: 68027...5e8 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #4 Del Skrevet 8. mars 2023 Fint! Anonymkode: b6889...cc6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #5 Del Skrevet 8. mars 2023 Ikke pent med rødt tak. Det er min mening, men det ville ikke hindret meg fra å kjøpe et hus jeg ellers likte Anonymkode: dd945...1cd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #6 Del Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke pent med rødt tak. Det er min mening, men det ville ikke hindret meg fra å kjøpe et hus jeg ellers likte Anonymkode: dd945...1cd Mørk maling og svart tak sammen, altså. Anonymkode: dd945...1cd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #7 Del Skrevet 8. mars 2023 Takk for svar! Burde vi da kanskje beholde den hvite malingen mener dere? Og heller freshe den opp til våren? Anonymkode: 88efb...d15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #8 Del Skrevet 8. mars 2023 Huset ser per dags dato cirka slik ut. Synes dere det er finere med hvit maling til rødt tak? bilde fra https://www.obsbygg.no/tips-og-rad/maling-og-tilbehor/hvilken-hvitmaling-kler-ditt-hus Anonymkode: 88efb...d15 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #9 Del Skrevet 8. mars 2023 Jeg syns det var finere med mørkt enn med hvitt. Anonymkode: 8f009...e99 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #10 Del Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg syns det var finere med mørkt enn med hvitt. Anonymkode: 8f009...e99 Takk for svar Anonymkode: 88efb...d15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #11 Del Skrevet 8. mars 2023 Jeg synes det er finere med helhvitt hus til rødt tak. Forøvrig er sort eksteriørfargen på vei ut... Anonymkode: 8ee6d...4bc 11 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jytte Skrevet 8. mars 2023 #12 Del Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Huset ser per dags dato cirka slik ut. Synes dere det er finere med hvit maling til rødt tak? bilde fra https://www.obsbygg.no/tips-og-rad/maling-og-tilbehor/hvilken-hvitmaling-kler-ditt-hus Anonymkode: 88efb...d15 Bedre enn mørkt. Behold stilen som den er. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #13 Del Skrevet 8. mars 2023 Takker for gode svar! Ser ut som vi kanskje beholder det hvitt. Anonymkode: 88efb...d15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #14 Del Skrevet 8. mars 2023 Jeg syns det er veldig fint med hvitt hus og rødt tak, og av eksemplene du la ut, syns jeg det hvite er desidert finest. Men det er jo personlig smak. Og jeg syns ikke det svarte var stygt heller. Jeg liker ikke mørkegrå hus så godt, men kjenner flere som har malt huset sitt i en mørk gråfarge og er veldig fornøyde. Da syns jeg svart var penere. Så jeg syns egentlig dere skal gå for svart om dere liker det veldig godt. Men det er et poeng at det er lettere å male det svart på et senere tidspunkt enn å ombestemme seg å ville ha hvitt igjen. Eller selge til noen som ønsker lys farge på huset etter å ha malt det svart. Anonymkode: 64616...644 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #15 Del Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes det er finere med helhvitt hus til rødt tak. Forøvrig er sort eksteriørfargen på vei ut... Anonymkode: 8ee6d...4bc Må legge til at svart farge ikke er gunstig for kledningen. Det blir altfor varmt. Og det er vanskelig å gå tilbake, hvis du senere vil ha en lysere farge. Nå har det vært mye svart i nesten 10 år. Alle moter går i sykluser, vi ser at de mørke interiørfarzgene nå er erstattet av en lysere palett. Eksteriørfarger skifter langsommere, men vi ser definitivt slutten på den mørke bølgen også her. Jeg jobber som hagedesigner, så dette er noe jeg opplever tett på. Personlig liker jeg sorte hus, så hvis du synes det er innmari fint, ville jeg gått for det på tross av trender. Men hvis du tenker på husets verdi ved fremtidig salg, så ville jeg gått for noe mer tidløst. Anonymkode: 8ee6d...4bc 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #16 Del Skrevet 8. mars 2023 Vist dere har tenkt å selge frem i tid, ville jeg valgt hvitt. Det er mere tidløst, å passer finest med den røde taksteinen. Anonymkode: 86aee...c4e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #17 Del Skrevet 9. mars 2023 Synes det er finere med en litt lunere farge enn helt hvit, som for eksempel Kalksten. Mørkt med rødt tak er OK, men penere med lysere farge. Anonymkode: b7b47...ac2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 9. mars 2023 #18 Del Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Så, hva er din mening om svartmalte hus med røde tak? Har lagt ved et bilde som eksempel. Det er pent. Mørke farger gir også mindre sopp-plager siden veggene blir varmere av sola. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #19 Del Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Synes det er finere med en litt lunere farge enn helt hvit, som for eksempel Kalksten. Mørkt med rødt tak er OK, men penere med lysere farge. Anonymkode: b7b47...ac2 Dette er en kjempegod ide! På nybygg, som jeg ofte jobber med, er det mye naturfarger som gjelder nå. Diverse Møre Royal, kjernefuru osv. Nå passer ikke dette på et klassisk hus, men argumentet er det samme: Vedlikehold. Jeg har selv bodd i helhvitt hus i to perioder, og de blir fort møkkete! Særlig det med liggende panel. Så velg noe med litt farge. I nabolaget mitt ser jeg mange beigenyanser, men også lyse gul og grønnfarger. Ikke ett eneste grått hus, heldigvis! Dette er et helt nytt byggefelt, så det er ikke noen gamlinger som har hengt seg opp i sitrongulfargen fra 90-tallet. Anonymkode: 8ee6d...4bc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #20 Del Skrevet 9. mars 2023 Av disse to synes jeg desidert det lyse var finest. Men det finnes jo utallige nyanser av «lyst/hvitt»,og om dere skal male så vil jeg anbefale å ikke male i de aller lyseste hvitfargene. På solskinnsdager blir man blendet av veggene, skikkelig ubehagelig. I gata vår har mange malt huset svart de siste årene. Vi går mot strømmen og maler vårt rødt! Ang trendfarger, så er det etter hva jeg har skjønt mer brunt som er på vei inn nå. Svart er litt 2017. Anonymkode: b42a7...ea0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå