Gå til innhold

Jeans som passer til en med smal midje, men større lår?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har veldig mye smalere midje enn lår, og det gjør det så vanskelig å finne jeans som sitter fint. Ønsker meg noen jeans som sitter pent på lårene - at de faller litt pent og ikke sitter som pølskeskinn, men ikke for stramt heller. Hver gang jeg prøver noen jeans som sitter fint på lårene, er de for store i midjen. Dette problemet har jeg feks med en bukse jeg nylig prøvde i str 34, da satt den for løst i livet, men blir for stramme øverst ved lårene.. Har altså større lår enn jeg har midje. Noen med samme problem eller noen med noen tips til noen jeans som kunne funket?🥰

Blir veldig glad for svar da jeg holder på å bli gæren av å aldri finne en jeans som passer!

Anonymkode: 0544b...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan legge til at jeg ikke er ute etter skinny jeans da jeg ikke synes at jeg kler det. 

Anonymkode: 0544b...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount

Jeg kan ikke hjelpe deg med jeans slik du kanskje ønsker, men slik du beskriver kroppen din så tenker jeg at det finnes utrolig mange bukser som vil sitte perfekt på deg. Bukser som i utgangspunktet er romsligere og mer baggy, uten at de blir det til deg (?). Disse buksene har ofte strikk eller snøring rundt livet. De finnes for så vidt i jeansstoff også, selv om de nok ikke er det de fleste forbinder med ordinære jeans.

Aner jo egentlig ikke hvordan du ser ut, din alder, eller noe som helst, annet enn store lår og smal midje, så jeg bommer nok, og så var det det med smaken da, men her er tre eksempler på bukser jeg synes kan være fine på riktig figur:

s-l1600.jpg

620452e581ac8946f415547b124caa4e06548d9e

BAGGY-JEAN-RASGADO-1-kycindumentaria-1.j

Endret av Paramount
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fashion Nova har jeans som passer for deg vil jeg tro

Anonymkode: 8b71a...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig: barneavdelingen på hm. Jeg har akkurat samme problem (bruker str 34). Får jeg buksene over lårene så gaper de noe sinnsykt i livet. Så jeg kjøper bare bukser fra barneavdelingen på hm som har sånn innstramming på innsiden av linningen i livet. Eneste stedet jeg får tak i bukser som passer. 

Anonymkode: e4894...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problem, og her er de jeansmodellene jeg har funnet ut passer:

Ribcage fra Levi's - rette bein, 1% elastan. Gå ned 1-2 str fra din vanlige, jeg opplever de som store i str. Jeg bruker vanligvis str M, (38-40 litt avhengig av) og 29 tommer i jeans, men måtte ned i 28 tommer i denne).

Dr. Denim Moxy - rette, litt vide bein, 2% elastan. 

Om du liker stilen, så har Dr. Denim Worker Jeans også veldig fin passform til en figur med smal midje og større rumpe/lår. Tror også at modellen ECHO kan bli fin, den er forøverig uten stretch. 

COS Tapered ankle length jeans - disse er faktisk mye finere IRL enn på bildet, og framstår som mer rett i bena enn avsmalnende. Uten stretch, men veldig behagelige på likevel.

Jeg prøvde nylig modellen High Waist Comfy Straight Jeans fra Gina Tricot, som satt utrolig fint på, men den er utsolgt nesten over alt. Ellos har noen str igjen. 2% stretch, litt tynn denim, så er usikker på kvaliteten. 

Hanna jeans fra Lindex er heller ikke så verst, den har rette bein og litt stretch, og her kan man nok også gå ned en str. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er litt vrient å forstå hvorfor de som lager bukser til damer ikke lager i typisk damefasong og i et mangfold av størrelser. Jeg har ca str 50 i hofter og 44 i livet. Det blir bare ikke fint nesten uansett. Burde lære meg å sy eller gå i kjoler i følge de som selger klær

Anonymkode: be67e...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt av samme utfordring som deg, og kom over denne på Zalando: https://www.zalando.no/pieces-pckesia-mom-jeans-relaxed-fit-dark-blue-denim-pe321n086-k11.html Kjempefornøyd med passform!

Vil også tipse om denne, selv om det strengt tatt ikke er jeans: https://www.zalando.no/monki-bukse-dark-green-moq21a05u-m13.html

Anonymkode: 8596b...202

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Dere ga meg motivasjon til å fortsette jakten, jeg skal sjekke ut tipsene deres:)

Anonymkode: 0544b...452

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd Jeans som har Curve i navnet? De er ofte laget for slike former. 

 

 

Anonymkode: 8b919...32d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...