Gå til innhold

Måle hormonnivå hos lege?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjenner at ting er litt vanskelig nå. Har prøvd å bli gravid i 6 måneder uten å lykkes. Har hatt ustabile lutealfaser på henholdsvis 10, 8, 11, 11, 11 og nå sist 8 dager. Hvor lang tid kan det ta før lutealfasen normaliserer seg etter p piller? Har to barn og aldri hatt problemer med å bli gravid tidligere, med samme barnefar. Vet at det kan ta tid altså, men synes det er så rart med så ustabil lutealfase. Tror dere jeg får tatt hormonprøver hos legen? 

denne syklusen hadde jeg positiv el test, men blødning på kvelden 8dpo. Blødningen er sparsom og mindre enn normal, kan det ha vært en syklus uten eggløsning? 

Anonymkode: 66767...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tipper fastlege sier du må prøve noen mnd til før de begynner å kartlegge, men om du "bare" vil ha blodprøver så er det litt 50/50 om de bare tar dem eller ber deg vente. Hos volvat/aleris får du ta de prøvene du vil ha, så hvis du har råd så ville jeg tatt det der så får du evt litt bedre rådgivning også.

Anonymkode: 406af...795

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (6 minutter siden):

Du kan få mens uten eggløsning..men hvordan tester du?

Tester med el-tester, så vet at det ikke er sikkert jeg har eggløsning. Derfor jeg ønsker å ta blodprøver. Er vel progesteron man måler da?

Har ment å begynne med temping, har kjøpt termometer og alt. Men ikke kommet i gang enda. Må man begynne på CD1? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Tester med el-tester, så vet at det ikke er sikkert jeg har eggløsning. Derfor jeg ønsker å ta blodprøver. Er vel progesteron man måler da?

Har ment å begynne med temping, har kjøpt termometer og alt. Men ikke kommet i gang enda. Må man begynne på CD1? 

Du kan ta progreston prøve 7 dager etter eggløsning for å se om du hadde eggløsning.

Temping kan du begynner med når du vil, men eventuelle slutte når mens kommer og begynner når de slutter. Husk å tempe samme tid hverdag og ikke gå ut av sengen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...