Gå til innhold

Kunne du bodd ved en kirkegård/gravlund? F eks Haslum, Bestum,

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Halve Grünerløkka bor ved en kirkegård.

Anonymkode: ad768...af5

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nærmeste nabo var kirkegården der jeg bodde under oppveksten. Foreldrene mine har bodd der i alle før, før jeg ble født og bor der enda. For meg har det vært helt normalt og aldri tenkt noe over det. Men husker jeg hadde venner på besøk og overnatting som syntes det var kjempeskummelt.

Jeg kunne glatt flyttet inn i huset til Foreldrene mine, og hadde ikke gjort meg noe at kirkegården var der.

Anonymkode: 3025a...7af

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Ts her

Jeg mente Ullern kirke.

Anonymkode: 1d922...32b

Er det noe spesielt med denne kirka? 

Anonymkode: 6d357...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snillochsøt skrev (På 8.3.2023 den 17.54):

Fortell mer!

Vel. Det skjedde mye der. Men det sykeste var den kvelden jeg fant et par fredsduer og en gravlykt på balkongen. Og jeg bodde i 3. etasje. Morgenen etter var de borte. Gikk ned og kikket nærmere på gravplassen og da så jeg fredsduene var fast i gravstøttene og gravlykten stod ved en av gravene.    

Anonymkode: 24486...4de

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bodd ved siden av en kirkegård. Nydelig plass. Fredelig å gå der og lese på gravstøttene. Lærte også ungen geometriske figurer på kirkegården 🥰

Anonymkode: 77805...d29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Halve Grünerløkka bor ved en kirkegård.

Anonymkode: ad768...af5

Sofienbergparken er ikke en gravlund lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vel. Det skjedde mye der. Men det sykeste var den kvelden jeg fant et par fredsduer og en gravlykt på balkongen. Og jeg bodde i 3. etasje. Morgenen etter var de borte. Gikk ned og kikket nærmere på gravplassen og da så jeg fredsduene var fast i gravstøttene og gravlykten stod ved en av gravene.    

Interessant😳 Har du mer? 

Anonymkode: 13599...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er det noe spesielt med denne kirka? 

Anonymkode: 6d357...ddd

Nei. Det var bare at er Ullern kirken faktisk heter og jeg tenkte at den het Bestum.😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ramona1970

En kirkegård er vel siste stedet de avdøde ferdes, om de går igjen holder de seg nok hjemme hos seg selv der de har tilknytning. På kirkegården er de jo bare begravet, eller kroppen deres da. Men klokkeren eller presten kan kanskje gå igjen. Litt rart om presten gjorde det forresten, man skulle jo tro at han visste hvor han skulle når han kom på andre siden :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville mye heller forholdt meg til en gravplass, og å se mennesker i sorg over en død person, enn å forholdt meg til all den elendigheten som foregår for levende. All smerten, elendigheten og urettferdigheten mennesker i vanskelige livssituasjoner opplever. Jeg jobber med folk i vanskelige livssituasjoner, og tenker at det er mange inntrykk som er sterkere enn død. Det eneste sikre i livet er døden, selv om det naturligvis er mange som dør for tidlig. 

Anonymkode: 9fffc...aa6

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.3.2023 den 20.11):

Ts her

Jeg mente Ullern kirke.

Så du mener man ikke kan bo ved gravplasser i andre byer enn i Oslo? Litt snever tankegang. Hadde du stilt spørsmålet uten stedsnavn, så hadde du nok fått de samme svarene, men hvorfor ha dem med i det hele tatt?

image.png.7462f08a7c601d8d068ec58722832796.png

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør jeg allerede og synes det er helt fint😄 Ellers koselig, stille nabolag og pen kirkegård man kan gå tur rundt. Ser ikke hvorfor det er noe rart. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hatt kirkegård som nærmeste nabo i 10 år. Det er jo bare pent å se på.

Anonymkode: f20a6...e87

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.3.2023 den 23.01):

Lå det noen du kjente i de gravene? Eller hadde noen du kjente gått bort?

Anonymkode: f320e...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fl0wy skrev (På 16.3.2023 den 14.28):

Ja, det gjør jeg allerede og synes det er helt fint😄 Ellers koselig, stille nabolag og pen kirkegård man kan gå tur rundt. Ser ikke hvorfor det er noe rart. 

Hadde du følt det samme om dine foreldre eller andre av dine kjære lå der? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde skolevei gjennom en kirkegård, lekte gjemsel og tittet på fine graver og spesielle blomster. Har aldri følt det var noe skummelt med det.

Anonymkode: ef9f8...b10

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde ved siden av en kirkegård fram til jeg var ca. 20. Som barn pleide jeg stå og kikke i et vindu i andre etasje, og høre salmesangen når det var begravelser. Som ungdom var jeg skuffet over at jeg aldri så noen gjenferd 👻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Om det finnes gjenferd er de ikke der men andre steder😜

Anonymkode: 2c8d5...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.3.2023 den 15.43):

Hadde du følt det samme om dine foreldre eller andre av dine kjære lå der? 

Ja, ser ikke hvorfor det skulle gjort noen forskjell. Bodde 5-10 min gange unna en kirkegård i mitt gamle hus og er der familiemedlemmer osv ligger begravet. Og gikk forbi dit på vei til sentrum feks eller gikk gjennom. Kirkegård er kirkegård for min del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...