AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #1 Del Skrevet 8. mars 2023 Noen som har hatt bryllup med egen baby? Babyen vår vil være 5 mnd når vi gifter oss (bryllupet planlagt før en uplanlagt graviditet), og vi har ikke helt løst hvordan vi skal gjøre det. Forslag eller erfaringer? Potensielle barnevakter vil jo være gjester, så han må jo nesten være med hele dagen Anonymkode: 3c356...735 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #2 Del Skrevet 8. mars 2023 Det kan gå helt fint, men vil åpenbart påvirke hvordan festen gjennomføres. F.eks. så bør det være minst EN edru person som kan ta seg av barnet hele festen. Om mor ammer bør det være en edru person i tillegg til mor, som kan avlaste. (Ideelt burde det nok vært alkoholfritt bryllup.) Hun er tross alt bruden, og har en del andre "oppgaver" den dagen. Jeg ville nok også tenkt at vi som brudepar og barnet vårt dro hjem en gang før midnatt. Så festen ville ikke blitt så mye fest som i mange andre bryllup. Jeg ville nok også vurdert sterkt om det var mulighet for å flytte bryllupet. Enten ved å gjøre det mye enklere og ta det før barnet ble født, eller å utsette det til barnet er stort nok og kan ha en barnevakt som ikke er i familien utpå kvelden. Anonymkode: 73480...6ce 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #3 Del Skrevet 8. mars 2023 Hei, Her må dere prate med barnevakter og sette opp en tidsplan. Så hadde jeg prøvd å forkorte dagen noe om mulig. Sørg for at kirken og selskapslokale har et rom man kan trekke seg tilbake på med vogn, leker og slikt. Det viktigste er at brudeparet kan være «fri» men ha tilgang til barnet når det måtte ønske. Pga amming og generell trøst. At den som er barnevakt har fullt ansvar for baby. Det vil si ta med barnet ut av kirken hvis det gråter. Ta med barnet ut av middag hvis det er høy musikk. Vugge barnet eller gå tur i vogn midt i dessert om det er så det blir. Sett opp en plan for hvordan barnets rutiner er slik at barnepass har oversikt over mat og søvn. 12-14 Bruden ordne seg hjemme. Barnet kan være hjemme med Mormor og morfar. 14-16 Transport til og fra kirke og håndtere i kirke. Tante og onkel. 16-17 Drink og brudebilde. Farmor og farfar. 17-18 Forrett. Farmor og farfar. 18-20 Hovedrett og dessert. Tante og onkel 20-22 kake og dans. Mormor og morfar 22-23 kveldens avsluttes og hjelpes hjem. Farmor og farfar Anonymkode: 05502...74a 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #4 Del Skrevet 8. mars 2023 Jeg ville flytte det et år. Du skal ha en eller flere dedikerte barnevakter, som tar seg av barnet hele dagen. Brukeren ovenfor har forklart det veldig godt. Anonymkode: 4eb04...b7b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #5 Del Skrevet 10. mars 2023 Takk for svar! Bryllupet er om 3 mnd, er ikke aktuelt å utsette. Har tenkt en del på det nå og tatt inspirasjon av dere. - morgen og frem til vielse: med meg og de jeg er med - vielse frem til velkomst: med familie - fra velkomst (16) til leggetid (19/20?): med barnevakt på eget rom i lokalet. - fra leggetid til besteforeldre drar hjem: barnevakt er sammen med resten av selskapet med ansvar for baby og babycall - hjem: besteforeldre tar baby med hjem når de drar. Baby sover hos dem. vil selvfølgelig lage en mer detaljert tidsplan til barnevakt, men vet ikke hvordan baby er på det tidspunktet enda. Tenkte å spør søstera til ei venninne. Hvor mye tenker dere er greit å betale, 1000,-? Hun vil selvfølgelig få mat og kunne drikke når baby har dratt hjem for natten. På den måten vil baby være nær oss om det skulle vært noe, og min mor kunne vært barnevaktens kontaktperson og hjulpet med å få han til å sove osv om det skulle trengs. ts Anonymkode: 3c356...735 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #6 Del Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for svar! Bryllupet er om 3 mnd, er ikke aktuelt å utsette. Har tenkt en del på det nå og tatt inspirasjon av dere. - morgen og frem til vielse: med meg og de jeg er med - vielse frem til velkomst: med familie - fra velkomst (16) til leggetid (19/20?): med barnevakt på eget rom i lokalet. - fra leggetid til besteforeldre drar hjem: barnevakt er sammen med resten av selskapet med ansvar for baby og babycall - hjem: besteforeldre tar baby med hjem når de drar. Baby sover hos dem. vil selvfølgelig lage en mer detaljert tidsplan til barnevakt, men vet ikke hvordan baby er på det tidspunktet enda. Tenkte å spør søstera til ei venninne. Hvor mye tenker dere er greit å betale, 1000,-? Hun vil selvfølgelig få mat og kunne drikke når baby har dratt hjem for natten. På den måten vil baby være nær oss om det skulle vært noe, og min mor kunne vært barnevaktens kontaktperson og hjulpet med å få han til å sove osv om det skulle trengs. ts Anonymkode: 3c356...735 Jeg tenker forsåvidt å pumpe og gi flaske den dagen, men kan også være edru frem til leggetid for å være tilgjengelig for amming Anonymkode: 3c356...735 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #7 Del Skrevet 10. mars 2023 50 minutter siden, AnonymBruker said: - morgen og frem til vielse: med meg og de jeg er med Skal du ha ordnet hår og sminke, ha hjelp til å komme i kjolen, osv.? For så er det nok litt optimistisk å holde styr på barnet samtidig. Jeg foreslår du planlegger litt mer konkret, f.eks. "Farmor 10-11, mens jeg ordner hår". 50 minutter siden, AnonymBruker said: - vielse frem til velkomst: med familie Prøv så vidt det er mulig å la barnet sove på samme tidspunkter som til hverdag. (Det skal 'familie' instrueres i). 50 minutter siden, AnonymBruker said: - fra velkomst (16) til leggetid (19/20?): med barnevakt på eget rom i lokalet. Er barnet kjent med barnevakten og de øvrige personer som skal passe ham? For det er ikke sikkert han stiltiende samtykker til å bli skysset frem og tilbake mellom fremmede personer i uvante omgivelser en hel dag. 50 minutter siden, AnonymBruker said: - fra leggetid til besteforeldre drar hjem: barnevakt er sammen med resten av selskapet med ansvar for baby og babycall (...)Tenkte å spør søstera til ei venninne. Hvor mye tenker dere er greit å betale, 1000,-? Hun vil selvfølgelig få mat og kunne drikke når baby har dratt hjem for natten. Jeg synes det er gjerrig at betalingen delvis er mat og at barnevakten får lov å delta i festen. Vi snakker om 6-8 timers aftenjobb. Mulig hun er dødssliten etterpå og ikke interessert i å feste. 2500 kr. Hun bør få mat på rommet. 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg tenker forsåvidt å pumpe og gi flaske den dagen, men kan også være edru frem til leggetid for å være tilgjengelig for amming Anonymkode: 3c356...735 Hvis du fullammer en 5 mnd gammel baby, blir du nødt til å legge inn amme- eller pumpepauser med 2-3 timers mellomrom i løpet av dagen. Ellers lekker du melk i brudekjolen.. Anonymkode: 4eb04...b7b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #8 Del Skrevet 10. mars 2023 ^ Sorry hvis jeg høres litt krass ut. Ville bare hjelpe med å nevne ting du kanskje ikke hadde tenkt på. Anonymkode: 4eb04...b7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #9 Del Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Skal du ha ordnet hår og sminke, ha hjelp til å komme i kjolen, osv.? For så er det nok litt optimistisk å holde styr på barnet samtidig. Jeg foreslår du planlegger litt mer konkret, f.eks. "Farmor 10-11, mens jeg ordner hår". Anonymkode: 4eb04...b7b Fikser hår og sminke selv/sammen med forlovere. Ønsker å ha ham samme sted som meg pga amming. Syns det er vanskelig å planlegge tidspunkt konkret nå da jeg ikke vet hvordan han vil være eller dagene hans ser ut som 5 mnd gammel, men vil lage mer konkret når det nærmer seg. AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Er barnet kjent med barnevakten og de øvrige personer som skal passe ham? Anonymkode: 4eb04...b7b Ja, mer trygg på familie enn barnevakt naturligvis, men velger ikke en barnevakt som er helt ukjent nei. AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg synes det er gjerrig at betalingen delvis er mat og at barnevakten får lov å delta i festen. Vi snakker om 6-8 timers aftenjobb. Mulig hun er dødssliten etterpå og ikke interessert i å feste. 2500 kr. Hun bør få mat på rommet. Anonymkode: 4eb04...b7b Tenkte ikke at mat og deltakelse var en del av betalingen altså, mente at hun ikke skal sitte inne på rommet hans hele kvelden. Tenker «aktiv» barnepass er ca 16-19/20 og hvis han tar en lur mellom der kan hun selvfølgelig være med oss, Så har hun babycallen med seg resten av kvelden, men om han våkner seg jeg mer for meg at en av barnets besteforeldre/tanter får han til å sove igjen da han vil være tryggere på dem. Sånn sett kan egt babycallen gis videre så hun slipper å ha noe med den å gjøre etter leggetid. Tenker høyt her nå, vet jo ikke når leggetid vil være enda og om han er typen til å sove godt eller har hyppige oppvåkninger. Han sover veldig godt nå hvertfall. Takk for tilbakemelding! Er ikke alt jeg har tenkt på, kom gjerne med forslag på bedre løsninger hvis det er noe som virker veldig dumt Anonymkode: 3c356...735 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #10 Del Skrevet 10. mars 2023 Jeg tror også at de som han ansvar for barnet må våre klar over at de kan «gå glipp av» når dere gir hverandre sitt ja. For det kan bære akkurat da ungen hylskriker og må ut av kirken på trilletur. Eller at maten kan bli kald eller gå glipp av talen fra forlover osv. for barnet må ha tilpasning der og da. Hvis ikke barnepassen går glipp av øyeblikket så er det dere som brudepar som går glipp av det. For det er ingen mor og far som klarer se sin 5 mnd gammel baby skrike uten å få riktig hjelp asap… jeg tror også at dere må være mer spesifikke på hvem har ansvaret og klokkeslett. Ikke familie generelt. en siste ting hadde jeg nok heller sovet hjemme og hatt besteforeldre sovende over hos oss med barnet. Mye enklere for alle! Barnevakt mormor og morfar 9:30 mormor og morfar kommer 10:00 Amme barnet 10:15-11:00 Fikse hår og sminke 11:00-11:30 Ta på kjole og klar til avreise 10:15-11:30 trille barnet i søvn og passe ved soving 12:00 møte mor i kirke på bakrom for amming 12:30 gi ansvar over til tante og onkel Barnevakt Tante og onkel 13:00 seremoni begynner Osv osv som skrevet tidligere over. Anonymkode: 05502...74a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #11 Del Skrevet 11. mars 2023 22 hours ago, AnonymBruker said: (...) Takk for tilbakemelding! Er ikke alt jeg har tenkt på, kom gjerne med forslag på bedre løsninger hvis det er noe som virker veldig dumt Anonymkode: 3c356...735 Det er ikke noe som høres dumt eller helt ulaseggjørlig ut i mine ører. Ang. barnevakt: Hvis det var mulig ville jeg velge å ha én fast person som barnevakt gjennom hele dagen. Det kan hende barnet blir utrygg av gjentatte ganger å bli overlatt til ny person og det blir krise ved hvert bytt. (Også selv om barnet kjenner dem). Jeg tenker på tiden fra og med vielsen hvor barnet primært skal være med barnevakten og et annet sted enn deg. Jeg sier ikke at en farmor-mormor-tante rotasjon med sikkerhet vil gå helt galt, men jeg tror det er en sikrere løsning å ha én person med fullt ansvar for barnet hele dagen. Ang. tid og varighet: Ligger tidspunktene helt fast? Med et 5 mnd gammelt barn ville det nok passe din døgnrytme bedre med vielse om formiddagen og tidligere velkomst og middag. Anonymkode: 4eb04...b7b 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #12 Del Skrevet 18. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 8.3.2023 den 15.05): Noen som har hatt bryllup med egen baby? Babyen vår vil være 5 mnd når vi gifter oss (bryllupet planlagt før en uplanlagt graviditet), og vi har ikke helt løst hvordan vi skal gjøre det. Forslag eller erfaringer? Potensielle barnevakter vil jo være gjester, så han må jo nesten være med hele dagen Anonymkode: 3c356...735 Vår gutt var bare 10 uker da vi giftet oss. Vi leide inn barnevakt utenfra, som passer han. Ei som var venn av en av gjestene. Gikk kjempefint. kanskje høre med noen av venninnene dine om de har en venn eller mor som kan stille som barnevakt? Anonymkode: a00a5...a5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #13 Del Skrevet 18. mars 2023 Vår eldste var 8 mnd når vi giftet oss. Under vielsen og en stund etterpå var han sammen med mormor og morfar i kirken og festlokale. Etter middag ble han hentet av moren til venninnen min, som vi hadde besøkt mye på forhånd og han var godt kjemt med, hun passet han da hjemme hos oss til vi kom hjem. Bryllupsreisen ble utsatt til han var litt over året, da passet farmor og farfar en langhelg. Anonymkode: e9bfa...43b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå