Gå til innhold

Er det noe poeng å ha de andre planetene i solsystemet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Pluto er også en planet! Så det så. :raven:

Anonymkode: 71eca...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vår lille menneskebevissthet vet ikke alt. Det er det bare grandiose egoer som påstår.

Anonymkode: c928f...a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.3.2023 den 12.48):

Jeg hater ikke de andre planetene.. men er det noe poeng med dem? Vi har om dem på skolen nå, og de virker så meningsløse. Solen er jo viktig for oss, det forstår jeg jo. Men hva F er poenget med f.eks Uranus og Neptun? eller Venus? De går bare rundt solen uten noe mål og mening.. Forstår egentlig ikke helt poenget med månen heller, den bare er til stede. Fint lys da, men det er ikke slik at vi bare må ha den. Virker bare så meningsløst med alle ubrukelige planetene der ute. hvilken rolle spiller det om f.eks Uranus eller Neptun er der ute? De bare er der. Herregud.

Anonymkode: 6024a...5d3

Kanskje vi rett og slett skal be Putin om å bombe de ned med det samme han holder på. Vi giddet rett og slett ikke å ha disse planetene lenger.

Anonymkode: 763d3...d74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Honey Dew skrev (På 9.3.2023 den 9.43):

En kan se Venus. Tidligere i denne måneden kunne en også se Jupiter som var tett innpå Venus.

Ble skikkelig irritert da jeg så det faktisk. Ble så forbanna at jeg fikk lyst til å ta begge to og slå de i mot hverandre, og kaste dem så langt unna at jeg aldri så dem igjen.

Anonymkode: 763d3...d74

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.3.2023 den 23.21):

Pluto er også en planet! Så det så. :raven:

Anonymkode: 71eca...1d6

Nei, den er en dvergplanet. Men dvergplanet er sikkert krenkende idag, så vi må si kortvokst planet. 

Anonymkode: e292c...5b7

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurven
Honey Dew skrev (På 9.3.2023 den 9.43):

En kan se Venus. Tidligere i denne måneden kunne en også se Jupiter som var tett innpå Venus.

Jupiter var vel ikke bokstavelig talt tett inn på Venus?😲

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Warrior

Må det være et poeng med de da? De eksisterer fordi de eksisterer. Akkurat som jorda eksisterer. Kan ikke akkurat ta bort andre planeter. Å det er ikke kun i vårt solsystem det er planeter. Langt i fra. Vårt solsystem er bare bitteliten i forhold til alt som finnes. Universet er uendelig stort. Det eksister fordi det ble sånn. 

Synes det er spennende og fascinerende med alt som finnes der ute i verdensrommet jeg. Synes vi hadde alt for lite om det på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.3.2023 den 17.33):

Har ikke sagt jeg hater dem da men det er litt irriterende at de bare "er der" . Er jo ikke akkurat IQ da å bare sveve i tusen år rundt en dum sol. MEN det er ingen her som skjønner at de er meningsløse så... bare glem det dere.

Anonymkode: 6024a...5d3

Tusen år? Har dere ikke lært noe om solsystemet enda? Det har eksistert i ca 4,6 milliarder år.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Hulderen said:

Tusen år? Har dere ikke lært noe om solsystemet enda? Det har eksistert i ca 4,6 milliarder år.

Tror egentlig ikke det. Bestefar fortalte at det ikke var så mye planeter da han var liten.

Anonymkode: eb23e...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tror egentlig ikke det. Bestefar fortalte at det ikke var så mye planeter da han var liten.

Anonymkode: eb23e...962

Det var faktisk flere planeter enn nå da bestefaren din var liten. For på den tiden ble Pluto fortsatt regnet som en planet.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (18 minutter siden):

Det var faktisk flere planeter enn nå da bestefaren din var liten. For på den tiden ble Pluto fortsatt regnet som en planet.

Det spørs når bestefaren var liten da, siden Pluto ikke ble oppfunnet før i 1930 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capitan Fracassa skrev (4 timer siden):

Det spørs når bestefaren var liten da, siden Pluto ikke ble oppfunnet før i 1930 😉

Du mener nok oppdaget, ikke oppfunnet.

Så ung og uvitende barnebarnet høres ut, så var nok bestefaren liten på 1950 tallet 😉

Endret av Hulderen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vet du NÅR foreldrene dine feilet med deg, TS?

Anonymkode: 2e047...d31

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (7 timer siden):

Du mener nok oppdaget, ikke oppfunnet.

Nei, jeg mente oppfunnet. Visste du ikke at planeten ble oppfunnet av Disney-konsernet som reklame for deres nye figur, hunden til Mikke Mus? 

Det er derfor den ble så liten, og senere avvist som planet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capitan Fracassa skrev (2 timer siden):

Nei, jeg mente oppfunnet. Visste du ikke at planeten ble oppfunnet av Disney-konsernet som reklame for deres nye figur, hunden til Mikke Mus? 

Det er derfor den ble så liten, og senere avvist som planet. 

🤣😂Du er morsom! Det var jo motsatt. Hunden til Mikke Mus ble oppkalt etter planeten Pluto, men det visste du sikkert. Planeten Pluto fikk navn etter en navnekonkuranse, der navnet ble foreslått av en jente. Pluton var den greske guden for undevedenen.

Endret av Hulderen
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Lurven skrev (2 timer siden):

Pjuuuu. Trodde et øyeblikk at Jupiter hadde tatt turen inn i det indre solsystemet.

Hadde jo vært litt morsomt det da 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurven
Honey Dew skrev (1 time siden):

Hadde jo vært litt morsomt det da 😄

Ikke for oss, da hadde ikke vi kunne vært på kvinneguiden og sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...