Gå til innhold

Er det noe poeng å ha de andre planetene i solsystemet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Glenda27 skrev (4 timer siden):

Ekte. Hvorfor ikke bare sprenge dem alle?💀

(På et litt mer seriøst nivå, hvis du skal ha den holdningen til alle ting, blir det fort et veldig irriterende og slitsomt liv du må leve. Å hate alt som ikke har en grunn for sin eksistens ser jeg for meg at fort blir utmattende)

Har ikke sagt jeg hater dem da men det er litt irriterende at de bare "er der" . Er jo ikke akkurat IQ da å bare sveve i tusen år rundt en dum sol. MEN det er ingen her som skjønner at de er meningsløse så... bare glem det dere.

Anonymkode: 6024a...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Har ikke sagt jeg hater dem da men det er litt irriterende at de bare "er der" . Er jo ikke akkurat IQ da å bare sveve i tusen år rundt en dum sol. MEN det er ingen her som skjønner at de er meningsløse så... bare glem det dere.

Irriterende på hvilken måte? Du ser dem jo ikke med det blotte øyet en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Nå har flere personer her forsøkt å forklare det allerede, men de er IKKE meningsløse, verken i en helt generell forstand (med mindre du mener at alt som eksisterer, jorda inkludert, er meningsløst - den holdningen er det jo noen som har). De andre planetene, spesielt Jupiter, fungerer omtrent som støvsugere i solsystemet og trekker til seg asteroider som ellers kunne ha truffet jorda. Sånne som den "lille" som drepte de fleste dinosaurartene. 

Med jevnlige nedslag fra store asteroider på jorda, ville det antagelig aldri utviklet seg noe annet enn encellet liv her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.A filibombombom skrev (17 timer siden):

Enig ass. Vi burde heller ikke ha et magnetfelt, vi ser det jo ikke så hva skal vi med det.

Samme med atmosfæren og ozonlaget og sånne ting. Skikkelig teit ass.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får vi ikke gjort noe med universet har skapt seg selv 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg hater ikke de andre planetene.. men er det noe poeng med dem? Vi har om dem på skolen nå, og de virker så meningsløse. Solen er jo viktig for oss, det forstår jeg jo. Men hva F er poenget med f.eks Uranus og Neptun? eller Venus? De går bare rundt solen uten noe mål og mening.. Forstår egentlig ikke helt poenget med månen heller, den bare er til stede. Fint lys da, men det er ikke slik at vi bare må ha den. Virker bare så meningsløst med alle ubrukelige planetene der ute. hvilken rolle spiller det om f.eks Uranus eller Neptun er der ute? De bare er der. Herregud.

Du jar jo ex Jupiter, som påvirker solen sin egen bane. Hvem vet hva som skjer med jorden om den balansen forstyrres.

Her kan du lese om hvordan de andre planetene i solsystemet påvirker jorden, og livet vi lever her:

https://whatifshow.com/what-if-earth-was-the-only-planet-in-the-solar-system/

Anonymkode: f651c...4b1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde det ikke vært for de andre planetene hadde antagelig ikke jorda vært i den posisjonen den er idag, og antagelig hadde det ikke vært avansert liv (eller liv i det hele tatt) på planeten. 

Man kan jo stille samme spørsmål til kontinenter på denne planeten. Trenger vi i Norge dem egentlig? Og trenger vi egentlig folk boende nord for Sinsenkrysset? Antagelig ikke.   

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Dette innlegget gjorde meg faktisk helt stum… 😶 Jeg syntes kunnskapsnivået enkelte ungdom fremviser er skremmende.

TS: Uten månen hadde det antageligvis ikke oppstått liv på jorda. Og forsvinner den så vil jordens rotasjon endre seg og føre til istid. Jupiter har så sterk gravitasjon at den beskytter jorda mot nedslag fra asteroidebeltet. Osv. osv. 

Anonymkode: a3d63...9cf

Enig. Uvitenhet og kunnskapsløshet blant veldig mange her inne er direkte skremmende.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Månen lyser ikke. Det lyset du ser på månen, er solen som lyser på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blåbærpai skrev (47 minutter siden):

Irriterende på hvilken måte? Du ser dem jo ikke med det blotte øyet en gang. 

En kan se Venus. Tidligere i denne måneden kunne en også se Jupiter som var tett innpå Venus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (1 time siden):

En kan se Venus. Tidligere i denne måneden kunne en også se Jupiter som var tett innpå Venus.

Ja, det er sant :) 🤩 man kan se enkelte av dem, av og til. Men irriterende, det kan man vel ikke si de er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lurven
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

😆 (IQ) 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.3.2023 den 12.48):

De bare er der.

Hvordan vet du at de er ubrukelige? At de er ubrukelige for deg, betyr bare at du ikke har funnet ut hva de kan brukes til. Betrakt det som en "quest". Dra ut og gjør noe med de ubrukelige planetene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maatte_ha_konto

Dumma/dummen; Gud den allmektige har plassert de rundt så vi skal ha noe å strekkes oss etter, tenke.

Den store la inn «simulerte» solstormer så vi hele tiden skal følge med og håpe ci ikke utslettes.

ren logikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Noen ganger blir jeg dummere etter en økt med KG. Kanskje hver gang, og i hvert fall denne gangen!

Anonymkode: eb23e...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt idiotisk med disse ubrukelige planetene. Hvor er politikerne? Nå må folk våkne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Star Wars hadde man løst dette enkelt, bare ødelegge alle de andre planetene med Dødsstjernen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...