AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:29 #41 Del Skrevet tirsdag kl 11:29 AnonymBruker skrev (På 8.3.2023 den 22.19): Mulig at det er jeg som er enkel, men jeg hadde ikke brydd meg i det heile tatt om noen gjorde dette til oss. Synnes bare det var småelig thats it... tja, enkel er du vel ikke - heller tvert imot, selv om du ikke bryr deg gjorde altså naboen det, ogheller enn å ta det til etterretning lagde du en tråd om det, hvor flesteparten sier du tar feil og det er ikke naboen som er problemet, og likevel fortsetter du altså med at om det var deg. ville du ikke brydd deg - det er ikke greit, så enkelt er det. Anonymkode: 459dc...2f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:30 #42 Del Skrevet tirsdag kl 13:30 Det er vel litt ufint å gjøre det uten å spørre eller uten avtale. Ville ikke likt å få masse stein/grus og salt på plenen, men er det vanlig innkjørsel som måkes der det ikke er gruset og saltet kan naboen gjerne måke det inn i hagen min. Selvfølgelig kan de det! Jeg måker snø fra innkjørselen dit jeg også. Alt annet er jo idioti, hvor skal man da gjøre av snøen liksom? Her måker kommunen alltid igjen innkjørselen med en diger brøytekant. Den måker jeg til kommunal grunn som vi er heldig å ha på andre siden av veien - vil ikke ha det inn på tomta annet enn i innkjørselen evt, men der er det ikke plass. Kommunikasjon er som regel den beste nøkkelen til godt og fleksibelt naboskap. Skjønner man blir sur når naboene tar seg tilrette uten å gidde å spørre om det er greit først. Anonymkode: 1cd39...744 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:32 #43 Del Skrevet tirsdag kl 13:32 JA HVOR SKAL JAI GJØRAV SNØEN DA!!!?? Anonymkode: 12564...f23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:36 #44 Del Skrevet tirsdag kl 13:36 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): JA HVOR SKAL JAI GJØRAV SNØEN DA!!!?? Anonymkode: 12564...f23 Ja, hvor skal naboen gjøre av snøen din da.. Anonymkode: 70ee9...b55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet tirsdag kl 13:36 #45 Del Skrevet tirsdag kl 13:36 En har ikke lov å frese inn på naboens eiendom. Men kommunen har lov 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:42 #46 Del Skrevet tirsdag kl 13:42 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, hvor skal naboen gjøre av snøen din da.. Anonymkode: 70ee9...b55 Det er jo en meme by now😂 Anonymkode: 12564...f23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:43 #47 Del Skrevet tirsdag kl 13:43 AnonymBruker skrev (På 7.3.2023 den 19.07): Selvsagt er det ikke en del av hagen han bruker. De har en stor hage, og her snakker vi om den delen som er lengst unna huset oh innkjørselen. Han n har brøytet 95 på komunal side, og kanskje 5 prosent inn i hagen deres. Mulig at det er jeg som er enkel, men jeg hadde ikke brydd meg i det heile tatt om noen gjorde dette til oss. Synnes bare det var småelig thats it... Anonymkode: 93dc5...473 Vet du at han ikke bruker den, da? Du sier det er en nabo dere aldri snakker med. Hvordan vet du da hva han faktisk gjør i hagen? Vi har stor hage. Noen deler "bruker vi" som i at ungene leker der, vi har utemøbler, osv. Andre deler bruker vi også, selv om det er mer usynlig bruk. Som den delen der mannen har gro-prosjekter - det er ikke synlig for naboene på andre siden av hekken at han har en åkerlapp der, som han absolutt ikke hadde ønsket at det kom mer snø på, så det tar enda lengre tid før det tiner. Jeg tenker at uansett så er det hans eiendom, og dere har ikke noe med å måke snø over dit uten å spørre om det er greit. At du ikke hadde hatt noe imot om det var motsatt, er da fullstendig irrelevant. Det er nok plenty av ting her i livet som du bryr deg om, som andre ikke bryr seg om. Anonymkode: 8e8b9...e04 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet tirsdag kl 19:30 #48 Del Skrevet tirsdag kl 19:30 Gammel tråd som er tatt oppigjen, men her så jeg en nabo igår som gikk opp den lange innkjørselen til min nærmeste nabo, med en snøfreser igår. Snøen ble frest over i vår hage. Alt jeg tenkte var hvor snill denne naboen var som fikset oppkjørselen til et eldre ektepar. Jeg ble ordentlig rørt og glad 🥰 Jeg skjønner det er kjipt om en selv har måkt og naboen hiver over til seg, men ellers hadde jeg blitt takknemlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:37 #49 Del Skrevet tirsdag kl 19:37 AnonymBruker skrev (På 9.3.2023 den 1.27): Her var den mange vanskelig folk altså 😅 Hva er problemet med litt mere snø i hagen egentlig? Om det kan gjøre det lettere for naboen? Er det sånn at mennesker bare er vanskelig for å ha noe å klage på? Lage konflikter der det ikke trenger å være noen? Anonymkode: 53e29...391 Mer snø gir ofte mer grus når snøen smelter, og større sjanse for at plena har fått isbrann. Anonymkode: a571c...ee5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:39 #50 Del Skrevet tirsdag kl 19:39 Her kvestet akkurat naboen det unge plommetreet som guttungen hadde fått av bestefaren sin ved å frese snøen på det. Anonymkode: bd16c...bb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:21 #51 Del Skrevet tirsdag kl 21:21 Det er ikke lov! Anonymkode: 5dd65...851 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå