AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #1 Skrevet 7. mars 2023 Jeg er 30 år og er veldig stresset nå for om jeg er dødssyk. Jeg har vært hos fastlege og tatt blodprøver og jeg har veldig høyt blodtrykk og puls. Jeg håper dette bare er psykisk stress. Jeg har vondt i halsen også og hatt en del tørrhoste og kremting siden jeg hadde korona for 2 mnd siden, nå har jeg blitt sår i halsen også uten forkjølelse og blir redd for halskreft. Har også vondt på enkelte steder i hodet og blir redd for hjernesvulst. Jeg har også vært hos gynekolog og testet positivt for HPV 16 og må komme inn å ta vevsprøver, så da igjen er jeg redd for livmorhalskreft selvom jeg har normale celler etter celleprøve. Jeg føler jeg kommer til å dø nå snart rett og slett og klarer ikke slappe av. Er det noen gratis telefoner man kan ringe ang dette ? Mental helse blir vel ikke helt riktig sted da de ikke har slik kompetanse ? Anonymkode: c240c...90b 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #2 Skrevet 7. mars 2023 Jeg ville tatt kontakt med kommunen din. Det hjelper jo ikke nå i kveld, men det kan godt hende du kan få noen å snakke med innen relativt kort tid. Her og nå, hva med å kontakte legevakten for råd? Anonymkode: 591c6...122
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #3 Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ville tatt kontakt med kommunen din. Det hjelper jo ikke nå i kveld, men det kan godt hende du kan få noen å snakke med innen relativt kort tid. Her og nå, hva med å kontakte legevakten for råd? Anonymkode: 591c6...122 Ja jeg vet ikke om legevakten kan råde meg til så mye da.. ? Anonymkode: c240c...90b 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #4 Skrevet 7. mars 2023 Psykiatrisk institusjon. Ikke for å være stygg her, men det er forferdelig å leve med slik hemmende angst. Du bør få hjelp. Anonymkode: 9a5eb...1b5
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #5 Skrevet 7. mars 2023 Tror mental helse er riktig sted å henvende seg. Det er jo åpenbart angst. Anonymkode: 2ca49...a13 5
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #6 Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Psykiatrisk institusjon. Ikke for å være stygg her, men det er forferdelig å leve med slik hemmende angst. Du bør få hjelp. Anonymkode: 9a5eb...1b5 Jeg har hatt det i noen dager. Ikke opplevd dette før. Anonymkode: c240c...90b
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #7 Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror mental helse er riktig sted å henvende seg. Det er jo åpenbart angst. Anonymkode: 2ca49...a13 Det er åpenbart angst ja, men grunnen til angsten kan jo være at jeg har fysisk syk. -ts Anonymkode: c240c...90b
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #9 Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er åpenbart angst ja, men grunnen til angsten kan jo være at jeg har fysisk syk. -ts Anonymkode: c240c...90b Jo, men den fysiske helsen din sjekkes jo opp av fastlege og gynekolog. Det er ikke en normal reaksjon å tro at man skal dø som 30-åring fordi man har litt vondt i halsen og høyt blodtrykk. Da kan det hjelpe å snakke med noen. Nesten uansett hvem det er. Anonymkode: 2ca49...a13 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #10 Skrevet 7. mars 2023 Tradegy skrev (Akkurat nå): Her er ulike numre. Som en start ❤️ ❤️❤️ Men dette hjelper ikke... det er ofte frivillige 18 åringer osv som sitter på sånne telefoner. Jeg prøvde chat ista, men det er jo bare sånn: "åå ❤️ det høres fælt ut, dra til fastlegen din igjen! Håper det ordner seg for deg, ikke godt å ha det sånn!" Hva skal der hjelpe meg da? Jo takk du, da får jeg nok sove i natt og er litt tryggere på at jeg ikke er faktisk syk... 😴 Anonymkode: c240c...90b
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #11 Skrevet 7. mars 2023 Kontakt rask psykisk helsehjelp i kommunen din Anonymkode: 3cbdc...f34
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #12 Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jo, men den fysiske helsen din sjekkes jo opp av fastlege og gynekolog. Det er ikke en normal reaksjon å tro at man skal dø som 30-åring fordi man har litt vondt i halsen og høyt blodtrykk. Da kan det hjelpe å snakke med noen. Nesten uansett hvem det er. Anonymkode: 2ca49...a13 Døden er vel ikke egentlig det jeg bekymrer meg mest for, men at jegver syk og får langvarige plager.. da vil jeg heller dø egentlig Anonymkode: c240c...90b 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #13 Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men dette hjelper ikke... det er ofte frivillige 18 åringer osv som sitter på sånne telefoner. Jeg prøvde chat ista, men det er jo bare sånn: "åå ❤️ det høres fælt ut, dra til fastlegen din igjen! Håper det ordner seg for deg, ikke godt å ha det sånn!" Hva skal der hjelpe meg da? Jo takk du, da får jeg nok sove i natt og er litt tryggere på at jeg ikke er faktisk syk... 😴 Anonymkode: c240c...90b Prøv en av de andre numrene. Det kan nok være litt flaks eller uflaks hvem man havner hos, men jeg har bare gode erfaringer med det. Anonymkode: 2ca49...a13
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #14 Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Døden er vel ikke egentlig det jeg bekymrer meg mest for, men at jegver syk og får langvarige plager.. da vil jeg heller dø egentlig Anonymkode: c240c...90b Men det du skriver om her er jo ikke tegn på alvorlig sykdom. Skjønner at folk har ulik grad av smerte og ubehag i hverdagen, men sånn du beskriver det har jeg hatt jevnlig så lenge jeg kan huske. Det er sjeldent farlig. Anonymkode: 2ca49...a13 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #15 Skrevet 7. mars 2023 Føler med deg, jeg har det sånn innimellom og det er så vondt. Og rart. Å forberede seg så grundig man klarer på å dø, og så blir det plutselig bedre dager og man glemmer hvor dramatisk angsten er helt til neste gang. Tenker at det er helt kurant å følge opp/med på de fysiske symptomene. Ellers hjelper det kanskje å tenke på at en dag er tiden faktisk inne uansett hva man selv eller legen gjør eller ikke gjør, og muligens er det ikke så dumt å ha tatt noen prøverunder. Anonymkode: c8294...482
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #16 Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men det du skriver om her er jo ikke tegn på alvorlig sykdom. Skjønner at folk har ulik grad av smerte og ubehag i hverdagen, men sånn du beskriver det har jeg hatt jevnlig så lenge jeg kan huske. Det er sjeldent farlig. Anonymkode: 2ca49...a13 Høyt blodtrykk kommer jo ikke av ingenting? Jeg hadde 140 i puls og 145/100 i BT ista. Satt helt rolig i samtale med noen og spiste lunch og boom så bare ble jeg helt rar. Anonymkode: c240c...90b
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #17 Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er 30 år og er veldig stresset nå for om jeg er dødssyk. Jeg har vært hos fastlege og tatt blodprøver og jeg har veldig høyt blodtrykk og puls. Jeg håper dette bare er psykisk stress. Jeg har vondt i halsen også og hatt en del tørrhoste og kremting siden jeg hadde korona for 2 mnd siden, nå har jeg blitt sår i halsen også uten forkjølelse og blir redd for halskreft. Har også vondt på enkelte steder i hodet og blir redd for hjernesvulst. Jeg har også vært hos gynekolog og testet positivt for HPV 16 og må komme inn å ta vevsprøver, så da igjen er jeg redd for livmorhalskreft selvom jeg har normale celler etter celleprøve. Jeg føler jeg kommer til å dø nå snart rett og slett og klarer ikke slappe av. Er det noen gratis telefoner man kan ringe ang dette ? Mental helse blir vel ikke helt riktig sted da de ikke har slik kompetanse ? Anonymkode: c240c...90b Kjære deg 🥰 er du alene? Dette er helt forferdelig , jeg vet, for jeg har hatt sånn angst før jeg også. Man klarer ikke å tenke rasjonelt og tankene spinner utav kontroll. Hjertebank/høy puls/og generelt uvelhet er symptomer på angst, og angst er ikke farlig, bare veldig ubehagelig. Prøv å puste med magen, du skal ikke dø, du er ikke fysisk syk. Håper du får hjelp for angsten din ❤️ Anonymkode: 5041f...c3a 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #18 Skrevet 7. mars 2023 Ring mamma. ❤️ helseangst er jævlig. Jeg har hatt det selv. Det hjelper å snakke litt om det og holde seg unna nyheter og nettet. Se på en morsom serie du kan le litt av eller kokkeshow eller lignende. Mest hjelper det å få beskjed av legen at man er frisk men det får du ikke i dag. Forsøk å ta kontroll over tankene dine på en eller annen måte. Anonymkode: 66ec5...21f 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #19 Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ring mamma. ❤️ helseangst er jævlig. Jeg har hatt det selv. Det hjelper å snakke litt om det og holde seg unna nyheter og nettet. Se på en morsom serie du kan le litt av eller kokkeshow eller lignende. Mest hjelper det å få beskjed av legen at man er frisk men det får du ikke i dag. Forsøk å ta kontroll over tankene dine på en eller annen måte. Anonymkode: 66ec5...21f Har ikke noe mamma å ringe. Jeg trodde jo ikke at jeg var syk før alt dette bare ble kastet på meg... men nå er jeg det pga symptomene. Jeg har hatt angst mange ganger og da vet jeg årsaken, nå er det liksom ikke noe årsak til det Anonymkode: c240c...90b 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #20 Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er 30 år og er veldig stresset nå for om jeg er dødssyk. Jeg har vært hos fastlege og tatt blodprøver og jeg har veldig høyt blodtrykk og puls. Jeg håper dette bare er psykisk stress. Jeg har vondt i halsen også og hatt en del tørrhoste og kremting siden jeg hadde korona for 2 mnd siden, nå har jeg blitt sår i halsen også uten forkjølelse og blir redd for halskreft. Har også vondt på enkelte steder i hodet og blir redd for hjernesvulst. Jeg har også vært hos gynekolog og testet positivt for HPV 16 og må komme inn å ta vevsprøver, så da igjen er jeg redd for livmorhalskreft selvom jeg har normale celler etter celleprøve. Jeg føler jeg kommer til å dø nå snart rett og slett og klarer ikke slappe av. Er det noen gratis telefoner man kan ringe ang dette ? Mental helse blir vel ikke helt riktig sted da de ikke har slik kompetanse ? Anonymkode: c240c...90b Aller først. Slutt å google. Anonymkode: 74547...857 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå