Cille83 Skrevet 7. mars 2023 #1 Del Skrevet 7. mars 2023 Hei, første gang for meg her inne..Jeg og min samboer gjennomgikk en medisinsk MA for 4 uker siden (vi hadde da prøvd i halvannet år) og lurer på om det er noen med erfaring omkring det å bli gravid etter MA men før neste mens? Tok graviditetstest nå i dag som jeg anser som svak positiv, men dette kan vel skyldes at en enda har HCG i kroppen eller burde det vært ute til nå? Fosteret var 9 uker da det hadde inntruffet MA og HCG nivået mitt lå p 61000. Noen som har opplevd å bli gravid rett etter MA og før mens var kommet tilbake?!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladekosmos Skrevet 7. mars 2023 #2 Del Skrevet 7. mars 2023 Så trist at fu har opplevd en MA. Det er vanskelig å si om testen er positiv etter fire uker pga. synkende HCG fra MAen eller ny graviditet hvis dette er første test du tar siden MAen. For min del tok det 7 uker før testen var negativ etter MA. Jeg hadde MA i uke 8 og HCG på 130 000, men jeg testet meg nedover etter MAen sånn at jeg så den synke til 0. Jeg ville nok tatt noen tester de neste dagene for å se om den blir sterkere eller svakere. Krysser fingrene for sterkere test og ny graviditet!🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #3 Del Skrevet 8. mars 2023 Mitt hcg-nivå lå rundt 80000 da jeg hadde MA som ble oppdaget i uke 9. Det tok nesten to måneder til hcg-nivået hadde sunket til 0 igjen, og jeg fikk ikke ordentlig mensen tilbake før etter litt over 3 måneder. Veldig trist å gå gjennom, så føler med deg. Jeg ble gravid igjen etter 10 måneder. Det føltes uendelig lenge å vente, men nå er jeg over halvveis. Lykke til med neste graviditet☺️ Anonymkode: b59bb...4e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #4 Del Skrevet 8. mars 2023 Det var veldig høye hcg-tall! Jeg har hatt 2 MA og begge gangene har jeg hatt hcg max. 5000. Mistet i uke 7 og 8. Har noen hørt om det er noen som rett og slett produserer lite hcg? Det er en del forskning rundt dette, og lave nivåer av hcg er ofte et relativt sikkert tegn på non-viable svangerskap. Jeg trodde at alle som mister/har MA har lave hcg verdier. Anonymkode: d7ed5...744 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladekosmos Skrevet 8. mars 2023 #5 Del Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det var veldig høye hcg-tall! Jeg har hatt 2 MA og begge gangene har jeg hatt hcg max. 5000. Mistet i uke 7 og 8. Har noen hørt om det er noen som rett og slett produserer lite hcg? Det er en del forskning rundt dette, og lave nivåer av hcg er ofte et relativt sikkert tegn på non-viable svangerskap. Jeg trodde at alle som mister/har MA har lave hcg verdier. Anonymkode: d7ed5...744 Jeg vet ikke om noen produserer for lite hcg. Alle med MA har definitivt ikke lav hcg da jeg selv hadde 130 000 i uke 8 og med det heftig svangerskapskvalme og mange symptomer, og det var definitivt en MA… Men når det er sagt så er nok mitt høye nivå unormalt da de på sykehuset reagerte på det høye nivået, og mistenkte derfor blæremola. Det høye nivået mitt resulterte i utskrapning og vevsprøver som ble analysert på lokalsykehus og sendt til Ullevål for second opinion. Men det viste seg at de ikke fant noe galt, annet enn en MA med høye verdier. Men jeg forsto det sånn at dette ikke var helt normale verdier for MA. Jeg vet ikke helt hvor grensen går for normalt, men det er nok store forskjeller på folk der altså 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cille83 Skrevet 8. mars 2023 Forfatter #6 Del Skrevet 8. mars 2023 Sjokoladekosmos skrev (23 timer siden): Så trist at fu har opplevd en MA. Det er vanskelig å si om testen er positiv etter fire uker pga. synkende HCG fra MAen eller ny graviditet hvis dette er første test du tar siden MAen. For min del tok det 7 uker før testen var negativ etter MA. Jeg hadde MA i uke 8 og HCG på 130 000, men jeg testet meg nedover etter MAen sånn at jeg så den synke til 0. Jeg ville nok tatt noen tester de neste dagene for å se om den blir sterkere eller svakere. Krysser fingrene for sterkere test og ny graviditet!🤞 Takk for deling av erfaring ❤️Utrulig trist å havne i denne statistikken og tungt når ting er uvisst, og man bare må gå rundt å vente på når kroppen kommer tilbake i lage igjen. Ser ut for at hcg er synkende, testet i formiddag og streken er svakere etter hva jeg tyder, så nå hadde det passet fint å komme i god syklus igjen for barneønsket er sterkt🙏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cille83 Skrevet 8. mars 2023 Forfatter #7 Del Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mitt hcg-nivå lå rundt 80000 da jeg hadde MA som ble oppdaget i uke 9. Det tok nesten to måneder til hcg-nivået hadde sunket til 0 igjen, og jeg fikk ikke ordentlig mensen tilbake før etter litt over 3 måneder. Veldig trist å gå gjennom, så føler med deg. Jeg ble gravid igjen etter 10 måneder. Det føltes uendelig lenge å vente, men nå er jeg over halvveis. Lykke til med neste graviditet☺️ Anonymkode: b59bb...4e2 Takk for deling av en erfaring man så gjerne skulle vært foruten ❤️ Men så koselig at du nå er over halvveis og snart mamma❤️ 3 mnd er lenge, nesten en evighet når alt man ønsker er å få et barn.Får inderlig håpe min syklus er tilbake til normal snart!Man blir jo tullete av alle tegn/symptomer kroppen gir nå men ingen menstruasjon😫 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladekosmos Skrevet 8. mars 2023 #8 Del Skrevet 8. mars 2023 Cille83 skrev (18 minutter siden): Takk for deling av erfaring ❤️Utrulig trist å havne i denne statistikken og tungt når ting er uvisst, og man bare må gå rundt å vente på når kroppen kommer tilbake i lage igjen. Ser ut for at hcg er synkende, testet i formiddag og streken er svakere etter hva jeg tyder, så nå hadde det passet fint å komme i god syklus igjen for barneønsket er sterkt🙏 Jeg testet forresten etter eggløsning og tok temp for å finne ut når kroppen var i gjenge igjen. Jeg fikk faktisk positiv eggløsningstest og tempstigning før hcg var på 0 og jeg hadde negativ graviditetstest! Har også hørt at det er mange som fort blir gravide igjen etter abort, så ikke mist motet av at du fortsatt har hcg i kroppen! Kanskje kan det hjelpe deg til å bli fortere gravid hvis det er litt hcg fra forrige graviditet? Krysser fingrene for ny graviditet raskt🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #9 Del Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det var veldig høye hcg-tall! Jeg har hatt 2 MA og begge gangene har jeg hatt hcg max. 5000. Mistet i uke 7 og 8. Har noen hørt om det er noen som rett og slett produserer lite hcg? Det er en del forskning rundt dette, og lave nivåer av hcg er ofte et relativt sikkert tegn på non-viable svangerskap. Jeg trodde at alle som mister/har MA har lave hcg verdier. Anonymkode: d7ed5...744 Jeg har mistet i uke 8 og 10 og hadde over 50 000 i første svangerskapet. Tok det tid fra fosteret døde til det ble oppdaget hos deg? Anonymkode: 24368...97e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #10 Del Skrevet 8. mars 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har mistet i uke 8 og 10 og hadde over 50 000 i første svangerskapet. Tok det tid fra fosteret døde til det ble oppdaget hos deg? Anonymkode: 24368...97e Først ca. 2 uker etterpå og ca. 2,5 uker etterpå, basert på målinger på TUL. Så har aldri fått se hjerteslag. Anonymkode: d7ed5...744 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #11 Del Skrevet 8. mars 2023 Cille83 skrev (På 7.3.2023 den 13.53): Hei, første gang for meg her inne..Jeg og min samboer gjennomgikk en medisinsk MA for 4 uker siden (vi hadde da prøvd i halvannet år) og lurer på om det er noen med erfaring omkring det å bli gravid etter MA men før neste mens? Tok graviditetstest nå i dag som jeg anser som svak positiv, men dette kan vel skyldes at en enda har HCG i kroppen eller burde det vært ute til nå? Fosteret var 9 uker da det hadde inntruffet MA og HCG nivået mitt lå p 61000. Noen som har opplevd å bli gravid rett etter MA og før mens var kommet tilbake?!? Ja jeg ble gravid før første mens kom tilbake. Jeg hadde MA 2. august, og ble gravid i september. Anonymkode: 91f5f...9d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cille83 Skrevet 9. mars 2023 Forfatter #12 Del Skrevet 9. mars 2023 Sjokoladekosmos skrev (13 timer siden): Jeg testet forresten etter eggløsning og tok temp for å finne ut når kroppen var i gjenge igjen. Jeg fikk faktisk positiv eggløsningstest og tempstigning før hcg var på 0 og jeg hadde negativ graviditetstest! Har også hørt at det er mange som fort blir gravide igjen etter abort, så ikke mist motet av at du fortsatt har hcg i kroppen! Kanskje kan det hjelpe deg til å bli fortere gravid hvis det er litt hcg fra forrige graviditet? Krysser fingrene for ny graviditet raskt🤞 Kan love deg det går unna eggløsningstester for tiden😅Har nettopp begynt å ta temp så får se om jeg treffer blink🤞Kan jeg spørre hvilket merke tester du brukte? Har for første gang tatt i bruk babyplan sine (koster jo en formue med CB sine), men leser nå litt ymse ang erfaring m babyplan sine 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cille83 Skrevet 9. mars 2023 Forfatter #13 Del Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja jeg ble gravid før første mens kom tilbake. Jeg hadde MA 2. august, og ble gravid i september. Anonymkode: 91f5f...9d0 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja jeg ble gravid før første mens kom tilbake. Jeg hadde MA 2. august, og ble gravid i september. Anonymkode: 91f5f...9d0 Først må jeg bare si at det er trist du også har vært gjennom dette, men så godt å høre at du nå er gravid 🫶 Man trenger noen «mirakel» historier også😊Vet du om ditt HCG var i null før du ble gravid på ny eller var testen like sterk og sterkere underveis? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladekosmos Skrevet 9. mars 2023 #14 Del Skrevet 9. mars 2023 Cille83 skrev (7 timer siden): Kan love deg det går unna eggløsningstester for tiden😅Har nettopp begynt å ta temp så får se om jeg treffer blink🤞Kan jeg spørre hvilket merke tester du brukte? Har for første gang tatt i bruk babyplan sine (koster jo en formue med CB sine), men leser nå litt ymse ang erfaring m babyplan sine 🤔 Jeg har brukt babyplan og metode+ sine, også har jeg brukt clearblue for å bekrefte at testen er positiv de dagene jeg får sterk strek på billigtestene 😊 Jeg syns det funker fint for min del! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå